Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tavaran hankinnan sijasta minulla on käynnissä tavaran vähennys. Olemme katsoneet isompaa taloa jo pitkään, mutta enpä usko että nyt ennen kesää tulee uutta hankittua ja muutettua, ei vain jaksa. Siispä jos vähennän esim vaatteita yhden kaapillisen verran, niin sitten mahtuu uutta sisään. Mutta saa muutenkin lähteä tavaraa, joira ei enää käytetä, tai jota ei ole koskaan käytetty.

Vauvalle ei ole hankittu mitään, enkä varmaan hanki kuin ihan loppusuoralla. Ystävillä ja tutuilla ei ole vauvamateriaalia, kun ollaan niin vanhoja, että kaikkien vauva-ajat ovat olleet ja menneet aikoja sitten (paitsi lapsenlapset...) Mahdollisimman vähän aiotaan hankkia, ihan vain minkä välttämättä tarvitsee.

Rakenneultran jälkeen varmaan teen vasta hankintoja. 🙂 Kovin paljoa hankittavaa ei taida ollakaan, kun esikoisen jäljiltä on kaikkea. Jos vauva on eri sukupuolta, niin siinä tapauksessa vaatteita. Ainoa iso hankinta on mahdolliset tuplarattaat 🤔

Tavaran hankinnan sijasta minulla on käynnissä tavaran vähennys. Olemme katsoneet isompaa taloa jo pitkään, mutta enpä usko että nyt ennen kesää tulee uutta hankittua ja muutettua, ei vain jaksa. Siispä jos vähennän esim vaatteita yhden kaapillisen verran, niin sitten mahtuu uutta sisään. Mutta saa muutenkin lähteä tavaraa, joira ei enää käytetä, tai jota ei ole koskaan käytetty.

Vauvalle ei ole hankittu mitään, enkä varmaan hanki kuin ihan loppusuoralla. Ystävillä ja tutuilla ei ole vauvamateriaalia, kun ollaan niin vanhoja, että kaikkien vauva-ajat ovat olleet ja menneet aikoja sitten (paitsi lapsenlapset...) Mahdollisimman vähän aiotaan hankkia, ihan vain minkä välttämättä tarvitsee.

Mulla ollut kanssa intoilu karsimisen suhteen. Viikonloppuna siivosin monen huoneen kaapit ja kaikkea turhaa taas lähti. 😃

Me ollaan hankittu vasta yksi vauvan body ja pehmolelu, jotka ostettiin syyskuussa häämatkalla tuliaisiksi tulevalle lapselle. Muuta ei olla vielä uskallettu hankkia, mutta ehkä pikkuhiljaa nyt kun ultrassa tänään näytti kaikki hyvältä 🥰

Olen kyllä jo käynyt lastentarvikeliikkeessä vähän ihastelemassa ja hypistelemässä, ja katsellut nettikirppiksiltä käytettyjä pinnasänkyjä ym 😄 Ja koittanut muodostaa mielipidettä, millaisen haluaisin hankkia. Meille kun on esikoinen tulossa, niin ei ole ennestään mitään.

Meille sattui babymoon-matka joulukuussa ja ostettiin sieltä pehmolelu. Lapsen päiväkotireppu on ostettu jo 2023 häämatkalla hyvin eksoottisesta maailmankolkasta. Viime viikolla rohjettiin alennusmyynneistä haalia jo kasa perusvaatteita ensimmäisille kuukausille. Oli hyvä veto käydä kotikaupungissa, koska alerekeistä löytyi paljon enemmän tavaraa kuin täältä isosta kaupungista.

Takaisin