Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laitan nyt tänne viestiä, kun aijemmin kyselin Dopplereista kokemuksia. Tilasin raskauskeijulta ja se tulikin tosi nopeasti. Oli tarkoitus malttaa odotella hieman pidemmälle, mutta en voinut vastustaa kiusausta ja kokeiltiin jo viime viikolla. Saatiin kuin saatiinkin kuulumaan maailman söpöin jumputus. :smiling face with heart-eyes: Sillon oli viikkoja vasta 9+5-6 ja olin ihan varma että ei vielä kuulu, niin oli ihan positiivinen yllätys kun saatiinkin jo kuulumaan:smiling-eyes:.

Laitan nyt tänne viestiä, kun aijemmin kyselin Dopplereista kokemuksia. Tilasin raskauskeijulta ja se tulikin tosi nopeasti. Oli tarkoitus malttaa odotella hieman pidemmälle, mutta en voinut vastustaa kiusausta ja kokeiltiin jo viime viikolla. Saatiin kuin saatiinkin kuulumaan maailman söpöin jumputus. :smiling face with heart-eyes: Sillon oli viikkoja vasta 9+5-6 ja olin ihan varma että ei vielä kuulu, niin oli ihan positiivinen yllätys kun saatiinkin jo kuulumaan:smiling-eyes:.
Vau! Mäkin kokeilin viime pe, mutta ei löytynyt mitään. Toki viikkojakin oli kaksi vähemmän. :Grinning Face: Täytyy vaan yrittää säännöllisesti, kun kyllä se sitten helpottaa oloa, kun kuulee pienen jumputuksen. Toki nyt täytyy vaan osata pysyä rauhallisena, että kaikki voi olla kunnossa, vaikkei kuulu. Viime raskaudessa taisin kuulla ekan kerran juuri jonkun 10 viikon tietämillä.

Meillä ei ole mitään vielä, koska esikoinen kyseessä. Lähipiiristä saadaan varmaan osa käytettynä, mutta paljon pitää myös ostaa. Tekisi mieli jo mennä hypistelemään varsinkin pikkuisia vavan vaatteita! Mutta koskahan sitä oikeasti uskaltaa alkaa tekemään hankintoja... Ehkä joskus puolen välin jälkeen? Listaa voisin alkaa tekemään etukäteen heti, kun on siihen energiaa. Nyt on ollut aika väsynyt meininki 😴

Mä ostin yhden vaatteen varhaisultran jälkeen sillon esikoisesta ja muuten sit oottelin jonku aikaa ja aluks ostelin kirppareilta neutraaleja vaatteita ja sit ku saatiin tietää, että tyttö tulee ni sit alko kaikki tyttöjen juttujen ostelu🙈

Meillä ei ole mitään vielä, koska esikoinen kyseessä. Lähipiiristä saadaan varmaan osa käytettynä, mutta paljon pitää myös ostaa. Tekisi mieli jo mennä hypistelemään varsinkin pikkuisia vavan vaatteita! Mutta koskahan sitä oikeasti uskaltaa alkaa tekemään hankintoja... Ehkä joskus puolen välin jälkeen? Listaa voisin alkaa tekemään etukäteen heti, kun on siihen energiaa. Nyt on ollut aika väsynyt meininki 😴
Meilläkään ei ole mitään ja lähipiirissä ei ole yhtään lasta 😅 Vissiin Facebookin kautta saa helposti tavaraa mutta mulla ei ole tiliä sinne enkä viitsi tätä varten luoda. Aattelin sitten kirppiksillä käydä tekemässä löytöjä!

Mutta kävin Lindexillä viikonloppuna ostamassa liivit ekana hankintana kun kaikki mun liivit tuntui puristavan ja hypistelin samalla kaiken maailman potkupukuja, oli niin söpöjä vaatteita 🥹

Black Friday on hyvä ajankohta isompien hankintojen tekoon. Ainakin oman kokemuksen mukaan isoimmat alennukset on silloin. Eli jos turvakaukaloa tai rattaita on etsinnässä, niin kannattaa ennen Black Fridayta yrittää löytää sopivat mallit ja sitten kytätä, tuleeko niistä tarjouksia. Toki sitten joulun jälkeenkin on alet ja keväällä joskus lapsimessujen aikaan myös, mutta nää on ehkä epävarmempia.

Pieniä vaatteita kannattaa ehdottomasti ostaa lähinnä kirppareilta. Ne on yleensä käytössä niin lyhyen aikaa, että kirpparilta löytää aivan priimaa tavaraa. Sitten isommalle lapselle on hankalampaa löytää ehjää ja hyväkuntoista (ihan ymmärrettävästi).

Ja vaunujen ja turvakaukaloiden kans kannattaa selvittää myös toimitusajat! Itellä kävi tuuri, kun satuin menemää liikkeesee ja kysymään tilaustilannetta ja sain tilattua viimeisen kappaleen vaunusettiä, missä oli toimitus ennen esikoisen syntymää

Meillä myös kaikki hankintalistalla. No matkarattaat löytyy, mutta ei muuta. Jotakin olisi ehkä ollutkin, mutta ne jäi ex-puolisolle. Toki sähköinen tuplarintapumppu löytyy myös, sen nappasin silloin mukaan.

Viikonloppuna ihan muutaman minuutin katsoin vaunuja ja ihmettelin, miten onkin muuttuneet. Oli sähköavusteisia ja muita. Mua jäi se sähköavustus vähän houkuttelemaan. Asutaan siis maalla, mutta en haluaisi ihan sellaisia hyökkäysvaunuja. En tykkää kuljettaa sellaisia koko peräkontin täyttäviä mukana. Edellisistä tiedän, että jos valitsen sellaiset, niin sitten haluan vielä toiset pienemmät autonperään. Mutta pärjäisikö sillä sähköavustuksella sitten myös pienessä loskassa? Ja toki se heijaustoiminto kuulostaa ihan luksukselta. Siihenhän toki on myös oma erillinen välineensä. Aikaisempia on ainakin pitänyt aina auttaa unijakson siirtymässä, niin tämä heijaus voisi olla siihen ihan mahtava. Että jos jollakin kokemusta, niin mielelläni kuulen!

Meillä myös kaikki hankintalistalla. No matkarattaat löytyy, mutta ei muuta. Jotakin olisi ehkä ollutkin, mutta ne jäi ex-puolisolle. Toki sähköinen tuplarintapumppu löytyy myös, sen nappasin silloin mukaan.

Viikonloppuna ihan muutaman minuutin katsoin vaunuja ja ihmettelin, miten onkin muuttuneet. Oli sähköavusteisia ja muita. Mua jäi se sähköavustus vähän houkuttelemaan. Asutaan siis maalla, mutta en haluaisi ihan sellaisia hyökkäysvaunuja. En tykkää kuljettaa sellaisia koko peräkontin täyttäviä mukana. Edellisistä tiedän, että jos valitsen sellaiset, niin sitten haluan vielä toiset pienemmät autonperään. Mutta pärjäisikö sillä sähköavustuksella sitten myös pienessä loskassa? Ja toki se heijaustoiminto kuulostaa ihan luksukselta. Siihenhän toki on myös oma erillinen välineensä. Aikaisempia on ainakin pitänyt aina auttaa unijakson siirtymässä, niin tämä heijaus voisi olla siihen ihan mahtava. Että jos jollakin kokemusta, niin mielelläni kuulen!
Itse olisin ottanut noista meijän vaunuista sähköavustuksen, mut tulivat markkinoille just sen jälkeen, kun oltiin ne tilattu😢

Laitan nyt tänne viestiä, kun aijemmin kyselin Dopplereista kokemuksia.
Mekin ostettiin käytettynä doppler, ekoilla kerroilla ei saatu ääniä kuulumaan (rv10), mutta eilen viimein löytyi jumputus :smiling face with heart-eyes: Konkretisoi vähän kumppanillekkin tätä kun ei päässyt varhaisultraan mukaan.

Mekin ostettiin käytettynä doppler, ekoilla kerroilla ei saatu ääniä kuulumaan (rv10), mutta eilen viimein löytyi jumputus :smiling face with heart-eyes: Konkretisoi vähän kumppanillekkin tätä kun ei päässyt varhaisultraan mukaan.
Ihanaa että saitte kuuluviin 😍 Se on kyllä totta että konkretisoi eri tavalla kun kuulee jumputuksen.

Mä haaveilen uusista matkarattaista. Niitä ei esikoiselle hankittu ja on pari kertaa sukulaisilta tarpeeseen lainattu nyt myöhemmin. Muuten melkein kaikki on tallessa. Esikoinen siis vajaa 3v. nyt.

Mä luulen, ettei saada juuri mitään lähipiiristä, joten aikalailla kaikki täytynee hankkia. Pari bodya ostettiin jo nt-ultran jälkeen, sen kunniaksi että kaikki oli hyvin. Mutta muuten luulen, että vasta rakenneultran jälkeen aletaan edes miettiä isompia hankintoja.

Itselleni olen kyllä jo ostanut parit raskausfarkut! Halusin jotkut housut, jotka eivät purista yhtään mistään, vaikkei mitään raskausmahaa vielä olekaan.

Me käytiin tällä viikolla jo hiukan silmäilemässä eri vaunuvaihtoehtoja. Juurikin tuo Black Friday mielessä, että ehtisi hiukan vertailla ja sit jos tulee hyvät tarjoukset, niin ostaa. Emmaljungan Sentot ja Cybexin Priamit jäi nyt ehkä potentiaalisimpina vaihtoehtoina mieleen, mutta vielä onneksi aikaa tutkia ja vertailla.

Me tiedettiin jo esikoista odottaessa, että halutaan toinenkin lapsi suht pienellä ikäerolla niin hommattiin jos sillon esikoiselle Cybexin Gazellet niin nyt ei tarvi vaunuja miettiä, kun toinen tulossa👌🏼

Mä haaveilen uusista matkarattaista. Niitä ei esikoiselle hankittu ja on pari kertaa sukulaisilta tarpeeseen lainattu nyt myöhemmin. Muuten melkein kaikki on tallessa. Esikoinen siis vajaa 3v. nyt.
Täällä myös hankintalistalla on sitten myöhemmin matkarattaat. Me ollaan myös lainattu sukulaisilta kun on ollut tarve. Luulenpa että nyt kun tää tulokas siirtyy vaunukopasta istuimeen myydään koko vaunusetti ja ostetaan kunnolliset matkarattaat.Menee takakonttiin pieneen tilaan ja reissuilla kätevät😊 meillä on ollut nyt vaunuina britax smile 3 ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä😊Ostettiin käytettynä ,mutta olivat ihan priima kunnossa.

Tilasin doppler laitteen, rattaat jo löytyy mutta siihen hankittava koppa, turvakaukalo. Sänky on vähän siinä ja siinä tarviiko hommata

Onko joku teistä tilannut jotain ulkomaisista verkkokaupoista? Selailin muutamaa hollantilaista ja saksalaista ja hinnat tosiaan alempia toimituksineen. Olis kiva kuulla kokemuksia, jos joku on tilaillut.

Mä oon tilannu vaan magnetic me -yökkäreitä ja ne musta tulee jenkeistä. Eikä siis oo halpoja, mut niitä ei saa muualta kun siltä nettisivulta. Mut tullimaksut niihin tulee jenkeistä tilattaessa niin en tiiä miten sit noista euroopan maista

Muokattu viimeksi:
Turvakaukalo pitää hankkia, koska esikoisella oli serkun vanha käytössä ja se on nyt tullu käyttöikänsä päähän. En oo vielä alkanu tutkimaan ja vertailemaan 🥲

Harkinnassa tuplarattaat, mut pitää siskolta vähän kysellä miten se koki kahen pienen kaa. Toki siskon lapsilla pari kuukautta enemmän ikäeroa ja eri vuodenaika, kun toinen synty.

Takaisin