Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voi keskustella vauvatarvikkeista ja muista hankinnoista vauvalle. 😊 Oletko jo tehnyt hankintoja?

Tästä artikkelista voi saada apua tarvittavien tarvikkeiden mietintään.

Odotan kuumeisesti tämän vuoden äitiyspakkauksen julkaisua, saapa nähdä kuinka myöhään sen jakamisen aloitus oikein tänä vuonna menee🫣 Meillä on vuoden 2022 pakkaus ja sillä toki pärjättäisiin, mutta jotenkin tuntuisi silti ihanalta saada toiselle lapselle oma.

Minä myös odotan kovasti 2025 äitiyspakkauksen julkaisua! 🙂

Olen myös jo selaillut vaunutyyppejä.. Näyttää tarjonta erilaiselta kuin 15v sitten. Nykyään lähes kaikissa näyttäisi olevan nuo pienemmät kääntyvät etupyörät 🤔

Muokattu viimeksi:
Minä myös odotan kovasti 2025 äitiyspakkauksen julkaisua! 🙂

Olen myös jo selaillut vaunutyyppejä.. Näyttää tarjonta erilaiselta kuin 15v sitten. Nykyään lähes kaikissa näyttäisi olevan nuo pienemmät kääntyvät etupyörät 🤔
On vielä isopyöräisiäkin, ainakin kääntymättömä. Millaiset vaunut haluaisit?

On vielä isopyöräisiäkin, ainakin kääntymättömä. Millaiset vaunut haluaisit?
No epäilyttää, että kulkeeko kuinka esim hiekkateillä tai lumessa semmoiset pienemmät pyörät mitä paljon nyt näkyy.. Toki varmaan kaupungissa ja kuivalla näppärät. Kaipaan monipuolisia ominaisuuksia kun kaupungissa asutaan, mutta tässä on hiekkaisia kävelyteitä ja talvellakin olisi hyvä saada kulkemaan sujuvasti. Vielä on hyvin aikaa tutkia tarjontaa toki 😄

Meillä on Emmaljungat, jonka etupyörät saa lukittua. On kulkeneet hiekkatiet ja räntäloskat.

Moniin Emmaljungiin saa vissiin etupyörätkin vaihdettua? Meillä matkarattaina on sellaiset joissa pienet kääntyvät pyörät ja ne eivät liiku mihinkään lumessa / loskassa / epätasaisella / pehmeällä hiekalla.. Emmaljungille suositukset 👍

Vielä olen kieltänyt kaikkia mitään ostamasta, ja tyydyttänyt halun itse ostella kaikkea ostelemalla kummilapselle. :D Luulen, että saadaan ainakin rattaita ja muita lainaan ystäviltä, jotka eivät omilleen juuri nyt tarvitse. Jostain syystä sellaiset pupunkorvalliset pipot on olleet musta aina niin loputtoman suloisia, että varmaan vauva saa sitten sellaisen ensimmäisenä. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Muokattu viimeksi:
Meillä hankinnat riippuu pitkälti siitä, että onko kyseessä tyttö vai poika. Tytölle on oikeastaan kaikki valmiina. Jos on poika joutuu vaateostoksille🤭

Ei oo vielä hankintoja tehty, oon saanut onneksi vielä pidäteltyä itseäni. Vaunu + kaukalo comboa selailin ja hieman näyttää olevan tarjonta erilaista ku 11 vuotta sitten ku viimeksi niitä pitänyt katsella 😅

Käytännössä taitaa aika pitkälti pärjätä kaikella mitä esikoisen jäljiltä kotoa löytyy. Tietty kiva tehdä vauvalle omiakin hankintoja.

Ai kauhee, katsoin tuon aloituksessa linkatun artikkelin ja siellä on niin hirveästi kaikkea! Pitää alkaa etsimään käytettynä mahdollisimman paljon. Vasta tosin sit kun raskaus on pidemmällä. Jonkun söpön pikku vaatteen haluaisin kyllä jo hankkia, ihan vaikka symbolisessa mielessä.

Me käytiin hakemassa esikoiselle äitiyspakkaukseen täydennyksenä lastenvaatekirpparilta bodyja, pyjamia, housuja ja sukkia. Leluja ei ostettu itse mitään, vaan saatiin lahjoina ja lahjoituksina. Yllättävän monilta tutuilta löytyi lelukaarta, sitteriä ja ties mitä nurkista pölyyntymästä, kun kuulivat raskaudesta 😄

Tälle uudelle otetaan äitiyspakkaus ja sit pitää hankkia toinen pinnasänky 😅 ja jos ilmenee, että olis tyttö tulossa niin ehkä jotain söpöä mekkoa olis hankittava 🥰 vaunuja ei vaihdeta tupliin vaan katsotaan miten pärjätään nykyisillä ja kantorepulla.

Mä ostin kirpparilta pari söpöä bodya kun tuli vastaan. Miehelle totesin että jos menee kesken ni mä sitte vaikka poltan nämä 😅 Naureskeli ja sano että ei usko että parin bodyn ostaminen km aiheuttaa… Koitan ainaki ite nauttia, vaikka jännittäväkin meneekö kaikki hyvin.
Tarjoutui myös tilanne ja ostin sellaisen Suomen lampaan taljan josta oon kauan haaveillu. Ihana sitten laittaa esim. pulkkaan. Ei varsinainen vauvatarvike, mutta tulipa mieleen. ☺️

No hei @Mimamii tuolla artikkelissakin on listattu tuo lampaantalja, joten ihan "oikea" hankinta 😄 itse jäin siis artikkelin listausta lukiessa miettimään, mihin se lampaantalja oikeen on. Mutta tuo vauvanpulkka on yksi hyvä idea mihin sitä voisi tarvita 👍🏼

Tuleeko muilla ideoita, mihin tarkoitukseen lampaantalja (kun oli tuolla listauksessakin)?

Tänpäiväisen ultran jälkeen oli pakko pyörähtää kirpparilla ja ekat ostokset tehdä. Peruskampetta on esikoisesta hyvin jäljellä mutta villaa ja college asuja tms lämmintä pitää pienessä koossa täydentää kun esikoinen helteisen heinäkuun lapsena oli suunnilleen nakuna ekat kuukaudet ja meni suoraan 68 vaatteisiin 😅

IMG20250524194653.jpg

No hei @Mimamii tuolla artikkelissakin on listattu tuo lampaantalja, joten ihan "oikea" hankinta 😄 itse jäin siis artikkelin listausta lukiessa miettimään, mihin se lampaantalja oikeen on. Mutta tuo vauvanpulkka on yksi hyvä idea mihin sitä voisi tarvita 👍🏼

Tuleeko muilla ideoita, mihin tarkoitukseen lampaantalja (kun oli tuolla listauksessakin)?
No ei nyt ehkä "oikea" tarkoitus, mutta me käytettiin pulkkailun lisäksi kuvailuissa sitä.😄

Takaisin