Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voi keskustella vauvatarvikkeista ja muista hankinnoista vauvalle. 😊 Oletko jo tehnyt hankintoja?

Tästä artikkelista voi saada apua tarvittavien tarvikkeiden mietintään.

Oletteko ostaneet vielä mitään?

Puolison kanssa mietittiin, että seuraavan ultran (nt ultra RV 12+1) jälkeen marssitaan ostamaan joku pieni juttu juhliaksemme, jos kaikki menee hyvin 😊

Minä olen jo valinnut mielessäni mieleiset rattaat ja rottinkikehdon..

@Pererroz

Vähän samalla tavalla ajattelin, et sit nt-ultran jälkeen kävisi ostamassa sen ekan jutun 🤭 Ehkä joku söpö vaate tms. Sitten keväämmällä aletaan varmaan valmistautumaan todenteolla 😊

Samoja ajatuksia mullakin, että odottaisi ensin niptin ja ultran. Jos kaikki hyvin, varmasti tulee jotain pientä hankittua 🥰 myöhemmin sitten isompia juttuja

Määkin varmaan hankin jotain, ku lapsivesinäytteet tulee, mikä on varmaan aika samoihin aikoihin ku rakenneultra. Sinänsä meillä on jo vähän kaikkea edellisten lasten jäljiltä. Vaatteet on pitkälti tyrkätty eteenpäin, mutta ulkovaatteet ja kengät oon säilöny. Ainoastaan mun toiselle bestikselle oon antanu ulkovaatteita käyttöön kummilapselle, koska tiedän, että ne tulee hajusteettomina takaisin. Eli pikkuvaatteita pitäisi varmaan hankkia 🤔 Alle nelikiloiseen vauvaan en jaksa uskoa, niin ehkä 56 cm vaatteet ois järkevimmät.

Jossain vaiheessa haksahdan ihan varmasti hamstraan toinen toistaan kauniimpia kantoliinoja 😂🤪 Mulla on kyllä kaapit täynnä niitä valmiiks, mutta jos tää jää vikaks vauvaks. Oon saanu mieheltä jo siunauksen ja luvan toteuttaa mun liinaunelmat. Ja pitäähän se raskausmasukin tukea ja sitoa 🤭

Määkin varmaan hankin jotain, ku lapsivesinäytteet tulee, mikä on varmaan aika samoihin aikoihin ku rakenneultra. Sinänsä meillä on jo vähän kaikkea edellisten lasten jäljiltä. Vaatteet on pitkälti tyrkätty eteenpäin, mutta ulkovaatteet ja kengät oon säilöny. Ainoastaan mun toiselle bestikselle oon antanu ulkovaatteita käyttöön kummilapselle, koska tiedän, että ne tulee hajusteettomina takaisin. Eli pikkuvaatteita pitäisi varmaan hankkia 🤔 Alle nelikiloiseen vauvaan en jaksa uskoa, niin ehkä 56 cm vaatteet ois järkevimmät.

Jossain vaiheessa haksahdan ihan varmasti hamstraan toinen toistaan kauniimpia kantoliinoja 😂🤪 Mulla on kyllä kaapit täynnä niitä valmiiks, mutta jos tää jää vikaks vauvaks. Oon saanu mieheltä jo siunauksen ja luvan toteuttaa mun liinaunelmat. Ja pitäähän se raskausmasukin tukea ja sitoa 🤭
Hurahdin kevyesti liinoihin ekan kanssa, mutta ei kyllä ikinä lähtenyt täysin käsistä! Toisen kanssa mennään varmaan koko ajan parhaalla ja kauneimmalla Vanamolla ❤️

Hurahdin kevyesti liinoihin ekan kanssa, mutta ei kyllä ikinä lähtenyt täysin käsistä! Toisen kanssa mennään varmaan koko ajan parhaalla ja kauneimmalla Vanamolla ❤️
Oi ihanaa, kanssaliinailijoita! 🥰👌 Multa on siis kohta kymmenen vuoden aikana lähteny täysin käsistä. Vähän nepsyvibaisia ja liikuntavammaisia lapsia, niin saa kyllä kantaa niin paljo ku lystää noiden rattaidenvihaajien kanssa 😅 Mun mielenkiinnonkohde on ns. liinasidontahifistely ja sidontatekniikka, ja oon tehny paljonki aikoinaan kanto-opastushommia, mutta nykyisin pölähdän paikalle lähinnä, jos huudellaan auttaan jossain haastavammassa niinku pienten kaksosten tandemsidonnat, vammaisten lasten kantaminen tai vammaisten vanhempien lasten kantamisen mahdollistaminen tms. Aavistuksen silti ruosteessa, koska omat lapset on kasvanu niin isoiksi 🙈

Josko ny pääsis pyörittään liinoja taas kympillä...? 🤭 Vanamot on ihania! Rakastan niiden leveyttä. Tarvin kyllä ehkä yhden seiskan Vanamon 🤔

Meillä on melkeimpä kaikkia vaatteita edellisten jäljillä riittämiin, mutta ne on ripoteltuna ystäväperheisiin niin täytyy jossian vaiheessa keräillä niitä takasin 🥹 edellinen oli kanssa syysvauva niin sinänsä varmaan monet jutut menee hyvin kauden mukaan. Muutakin kamaa on, mut isona tulee olemaan vaunut ja haaveilen sellasesta laatikkopyörästä, jossa vois kuljettaa jo pientä vauvaa kaukalossa 😍

Meillä ei oo kunnon tuplia nyt ja aika vähän kuljetaan vaunuilla, kun mennään pyörillä kaikkialle, mutta nyt ainakin hetkeks tulee se muuttumaan. Ollaan mietitty Bugiksen Donkeyta, niistä on melkempä pelkästään hyviä kokemuksia, mutta mietityttää niin iso panostus, jos käyttöaika jää kuitenki tosi lyhyeksi. Onko täällä kellään kokemuksia? Meillä vanhemmat lapset on 3 ja 4,5 v kun vauva syntyy 😊

Täällä on sama suunnitelma, et jos nt-ultrassa (11+6) kaikki hyvin, niin sit uskaltaa jo ostaa jotain pientä ❤️ (Ja ehkä sit uskaltaa myös kertoo asiasta muillekkin, ku ihan kaikkein lähimmille 😆)
Mut meillä on edessä ihan valtavasti ostettavaa, koska esikoinen eli ei oo mitään valmiina 😅💸🤦‍♀️ Onko vinkkejä, et mitä voi/kannatta ostaa käytettynä ja mistä?

Täällä on sama suunnitelma, et jos nt-ultrassa (11+6) kaikki hyvin, niin sit uskaltaa jo ostaa jotain pientä ❤️ (Ja ehkä sit uskaltaa myös kertoo asiasta muillekkin, ku ihan kaikkein lähimmille 😆)
Mut meillä on edessä ihan valtavasti ostettavaa, koska esikoinen eli ei oo mitään valmiina 😅💸🤦‍♀️ Onko vinkkejä, et mitä voi/kannatta ostaa käytettynä ja mistä?
Kaiken voi ja kannattaa ostaa käytettynä! Ehkä ei auton turvakaukaloa, ellei oo joku tuttu luotettava myyjä, että on varmasti kolaroimaton jne. (Itse kyllä voisin ostaa kaukalonkin käytettynä, meillä ei ole autoa eli harvoin käytössä, ja lähtökohtaisesti luotan omalla nimellä ja naamalla kauppaa käyviin). Oon löytänyt hyvin tavaraa tori.fistä ja paikkakunnan FB-lastenkirppiksiltä. Äitiyspakkaus oli myös tosi tarpeellinen.

Mä oon kanssa ostanu kaiken muun käytettynä paitsi kaukalon, nykysin kyllä vois senkin ostaa, mutta noita on siunaantunu sen verran paljon et toistaseks riittää kaikille :)

Vinted ja Tori on mun lempparit netissä. Meidän alueella huonommin kirppareita, mutta reissun päällä käyn aina koluamassa lempparit 😍

Ihan tosi paljon voi ostaa käytettynä! Vauvanvaatteet on usein lähes uudenveroisia kirppiksillä. Livenä tietty jos ostaa, ni voi helpommin haistella edellisten omistajien pesuainevalintoja, jos sillä on itselle väliä. Torista oon saanu ostettua myös käypää tavaraa pilkkahinnalla. Jos kantovälineet kiinnostaa, ni the place to be on FB-ryhmä Kantovälinekirppis, jossa on sallittua vain ergonomisten kantovälineiden myynti (kantoasento näissä on siis polvesta polveen tuettu sammakkoasento). Myös Torista voi löytyä hyviä, mutta välillä tuppaa oleen hinnat yläkanttiin markkinoihin nähen. Trikooliinoja en koskaan ostaisi kokeilematta. Sellasia kupsahtaneita rättejä on niin paljon liikkeellä, ettei niistä kauheesti iloa ole, mutta toisaalta ne on yleensä niin halpoja, ettei kauheesti häviä (paitti mielenterveytensä).

Joitain ostoksia esikoisen kohalla kuitenkin tein ite sillä mielellä, että meille tulee viä sata seuraavaakin lasta. Vaunut ostin uutena ja panostin, koska mulla oli visio, että tiputan kaikki raskauskilot tervehenkisesti ulkoilemalla esikoisvauvan kanssa (ehehe, vähänpä tiesin sillon millaseen show'hun viä joudun 🙈). Turvakaukalot ja turvaistuimet on pääsääntöisesti hankittu uusina.

Joitakin asioita voi myös vuokrata. Ainakin ennen oli sellasia 4 kuukaudeksi vuokrattavia minivauvansänkyjä saatavilla. En oo ite kokeillu, mutta oon kuullu aina toisinaan, että jotkut on vuokrannu. Kestovaippayhdistyksiltä on saanu vuokrattua kokeilusettejä, jos kestovaippailu kiinnostaa. Itellä ei myöskään tästä hajua yhtään sen tarkemmin, koska en oo valitettavasti kunnostautunut maailmanpelastuksessa. Kantovälineyhdistyksellä on useita kantovälinelainaamoja ympäri Suomen, josta voi vuokrata ja testata erilaisia kantovälineitä huokeaan hintaan.

Ihan tosi paljon voi ostaa käytettynä! Vauvanvaatteet on usein lähes uudenveroisia kirppiksillä. Livenä tietty jos ostaa, ni voi helpommin haistella edellisten omistajien pesuainevalintoja, jos sillä on itselle väliä. Torista oon saanu ostettua myös käypää tavaraa pilkkahinnalla. Jos kantovälineet kiinnostaa, ni the place to be on FB-ryhmä Kantovälinekirppis, jossa on sallittua vain ergonomisten kantovälineiden myynti (kantoasento näissä on siis polvesta polveen tuettu sammakkoasento). Myös Torista voi löytyä hyviä, mutta välillä tuppaa oleen hinnat yläkanttiin markkinoihin nähen. Trikooliinoja en koskaan ostaisi kokeilematta. Sellasia kupsahtaneita rättejä on niin paljon liikkeellä, ettei niistä kauheesti iloa ole, mutta toisaalta ne on yleensä niin halpoja, ettei kauheesti häviä (paitti mielenterveytensä).

Joitain ostoksia esikoisen kohalla kuitenkin tein ite sillä mielellä, että meille tulee viä sata seuraavaakin lasta. Vaunut ostin uutena ja panostin, koska mulla oli visio, että tiputan kaikki raskauskilot tervehenkisesti ulkoilemalla esikoisvauvan kanssa (ehehe, vähänpä tiesin sillon millaseen show'hun viä joudun 🙈). Turvakaukalot ja turvaistuimet on pääsääntöisesti hankittu uusina.

Joitakin asioita voi myös vuokrata. Ainakin ennen oli sellasia 4 kuukaudeksi vuokrattavia minivauvansänkyjä saatavilla. En oo ite kokeillu, mutta oon kuullu aina toisinaan, että jotkut on vuokrannu. Kestovaippayhdistyksiltä on saanu vuokrattua kokeilusettejä, jos kestovaippailu kiinnostaa. Itellä ei myöskään tästä hajua yhtään sen tarkemmin, koska en oo valitettavasti kunnostautunut maailmanpelastuksessa. Kantovälineyhdistyksellä on useita kantovälinelainaamoja ympäri Suomen, josta voi vuokrata ja testata erilaisia kantovälineitä huokeaan hintaan.
Meillä oli toisen kanssa tää vuokrasänky ja oli kyllä tosi kätevä!

Kiitos vinkeistä! Mulla mies on sellai hifistelijä, et se varmaan tekee jo jotain tuotevertailua kaukaloista ja turvaistuimista ja vaunuista, joten uskon, et ne hankitaan uusina😅 Mut tosiaan vaatteet yms, jotka on käytössä vaan tosi vähän aikaa, ni en näe pointtia ostaa uutena. Pitänee alkaa tutustuun vähän tarkemmin nettikirppistarjontaan ja -valikoimaan! 😁

Mie en ostanut esikoiselle mitään uutena. Ensimmäisen uuden toppapuvun sai äitiyspakkauksen puvun jälkeen vasta reippaasti alakouluikäisenä. Jotain sisä/kesävaatteita ostin toki uutena ennen sitäkin mutta yleensä alennuksia hyödyntäen tai sitten sai lahjaksi. Tämän kohdalla mietin järkevyyttä. Jos löydän siistiä käytettynä niin ostan toki mutta nyt en välttämättä ole niin ehdoton ostamaan vain käytettyä.

Meillä esikoinen tulossa ja oon aina silloin kun on huvittanut katsellut jo vähän Tori.fi:n tarjontaa meidän alueella ja vähän katsellut missä hinnoissa eri asiat pyörii.

Mitään ei aiota ihan vielä hankkia, mutta ollaan laitettu rahaa yhteiselle säästötilille vauvaa varten jo jonkun aikaa. Ajatus olisi hommata mahdollisimman paljon käytettynä ja koittaa pitää joku järki hommassa, että mitä luulee oikeasti tarvitsevansa ja ettei tarvitse kaiken olla ihan viimeisen päälle. Jotkut kysymysmerkit voisi myös jättää suosiolla syntymän jälkeiseen aikaan, että hommaa sitten jos kokee tarpeelliseksi.

Mutta on kyllä sellainen olo, että sitä on aivan ulalla, vaikka viisi kertaa on tätinä ollut sisarusten vauva-arjessa mukana. Mutta ei tällaiset hankinta-asiat ole kyllä kiinnostaneet tippaakaan eikä kiinnostaisi nytkään, mutta nyt on pakko. 😅

Me pyritään myös ostamaan Torista tai kirppareilta käytettynä mahdollisimman paljon - myös rattaat. Asutaan toistaiseksi kaksiossa, niin mennään ihan minimihankinnoilla. Uutena tulee äitiyspakkauksen tuotteet ja tilasin myös Novitan neulontaboksin, kun neulon muutenkin harrastuksena aika paljon 😊 Luulen, että saada kavereilta ja sukulaisilta paljon tavaraa käytettynä. Anoppi on aika kova ostelemaan lahjoja, niin häneltä saadaan varmaan ”muutama” vauvanvaate 😅

Esikoisen saamisessa on kyllä jotain maagista. Oli niin kutkuttavaa miettiä, mitä kaikkea tarvitsee, ja sitten ennen laskettua aikaa jörjestellä vaatteet hyllyille ja pistää hoitopöydälle vaipat ja voiteet siististi esille jne. Pedattiin vauvan peti hyvissä ajoin valmiiksi ja ihmeteltiin miehen kanssa, että tuossa kohta nukkuu joku. Nyt on vaan silleen että joo pitää ennen syyskuuta varmaan pestä varastossa olevat vaatteet ja kaivaa vauvakamat kaapista 😅 ehkä sitten tulee joku pesänrakennusvietti, kun on pidemmällä ja selvästi jo raskaana.

Me saatiin tietää raskaudesta kun oltiin lomamatkalla niin ostettiin sieltä muistoksi kaksi bodya :) muita hankintoja ei olla tehty mutta sovittiin että ensi viikon seulontaultran jälkeen mennään ostamaan joku pieni juttu! Sen lisäksi tilasin Etsystä sellaisen vauvakirjan jota täytetään jo raskausaikana. Mut ne ”oikeat” hankinnat varmaan sitten aika paljon myöhemmin 😄

Takaisin