Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voi keskustella vauvatarvikkeista ja muista hankinnoista vauvalle. 😊 Oletko jo tehnyt hankintoja?

Tästä artikkelista voi saada apua tarvittavien tarvikkeiden mietintään.

Ei nyt mikään niin sanottu hankinta vaan vanhan kunnostus. 🤗 Aloitin tänään kovia kokeneen tripp trapp tuolin ennallistus projektin! Vielä kun ei sukupuolta tiedä, valittiin väriksi Tikkurilan Flanelli vauvaa ajatellen vaikka tuoli käytössä tällä hetkellä taapero tytöllä onkin.. olisin laittanut muuten sävyksi Pirtelön. 🤭 Mutta mies tykkää tästä hieman vihertävästä ja passaa kyllä paremmin sisustukseen. 😅

Meillä tuskin tulee hommattua mitään vielä vähään aikaan. Kaikki välttämätön on jo esikoiselta ja jotenkin en uskalla vieläkään luottaa että meille tulee toinen lapsi maaliskuussa 🙈

Meillä on 23 lokakuinen poika talossa, jonka myötä meidän ei tarvitse käytännössä hankkia kuin tuplavaunut 😁 Ja toki jos tulija on tyttö niin täytynee vähän fiksailla vaatekaappia!

Meillä on 23 lokakuinen poika talossa, jonka myötä meidän ei tarvitse käytännössä hankkia kuin tuplavaunut 😁 Ja toki jos tulija on tyttö niin täytynee vähän fiksailla vaatekaappia!
Meillä melko sama tilanne, esikoinen (poika) on huhtikuinen 23. Pitää vielä selvitellä vaunuasioita, kunhan vauvan tulo on varmempi asia. Meillä ei mahdu hissiin tuplarattaita eikä ole mitään ulkovarastoa, niin pitää tutkia, riittääkö kaksivuotiaalle esikoiselle pelkkä seisomalauta tai sellainen pieni istuin, että selviäisi ilman tuplia…

Meillä melko sama tilanne, esikoinen (poika) on huhtikuinen 23. Pitää vielä selvitellä vaunuasioita, kunhan vauvan tulo on varmempi asia. Meillä ei mahdu hissiin tuplarattaita eikä ole mitään ulkovarastoa, niin pitää tutkia, riittääkö kaksivuotiaalle esikoiselle pelkkä seisomalauta tai sellainen pieni istuin, että selviäisi ilman tuplia…
Meillä maaliskuinen 23. Ja mä ajattelin ostaa vain sen seisomalaudan. Jotenkin en raaski laittaa rahaa tupliin kun ei tuo taapero varmaan kovin kauaa muutenkaan enää rattaissa viihdy. Saa itse hyvän treenin samalla jos pitää välillä kantaa taaperoa sylissä 😉😅

Meillä maaliskuinen 23. Ja mä ajattelin ostaa vain sen seisomalaudan. Jotenkin en raaski laittaa rahaa tupliin kun ei tuo taapero varmaan kovin kauaa muutenkaan enää rattaissa viihdy. Saa itse hyvän treenin samalla jos pitää välillä kantaa taaperoa sylissä 😉😅
No niinpä, ja ajattelin, että jos esikoinen tarvii enemmän rattaita, niin vauvaa voin kantaa kantoliinassa tai -repussa. Se on ihan tuttua ja mieleistä puuhaa, mutta esikoinen ei enää oikein viihdy. Toki sitäkin vois treenata, että tottuis olemaan selän puolella.

• Tykkään
Reaktiot: AMH
Meillä ei vielä hankintoja, oon kyllä katsonut monia videoita, että mitä kannattaa hankkia ja mitä ei, toki vauvakohtaista että mikä sopii kellekin. Mutta vähän jotain listaa jo alkanut päässä kirjoittamaan.
Tutuilta saadaan pari juttua, pinnasänkyä ja muuta. Käytettynä yritetään löytää suurin osa.
Esikoista odotetaan.

En oo tehny mitään hankintoja, mutta oon tehny kotona sellasta "siivouskarsimista", eli kaikenlaista turhaa rojua pois, että saadaan enempi tilaa uudelle asukkaalle ja hänen tavaroille 😂 Haluaisin hankkia mahdollisimman paljon käytettynä.
Nii ja oon tehny puhelimeen muistiinpanoihin kansion, jossa on ylhäällä jotain muilta kuultuja kommentteja/neuvoja tarvikkeista. Esikoista odotetaan, niin kaikki on kyllä niin uutta ja outoa

Tämä on ehkä vielä vähän kaukaista valmistautumista; mutta mua jännittää / huolettaa jos vauva sairastelee. Mikä on paras kuumemittari vauvojen kanssa? Korvamittari, otsamittari, vai ihan perinteinen digitikku? Mitä kokemuksia ja ajatuksia teillä muilla? Muutoin olen ajatellut hankkia sinkkivoidetta ja bepanthenia, onko jotain muuta kodin pikku ensiaputavaraa jota kannattaa olla?

@Lavendula Ei oo musta yhtään kaukaista, tottakai nämäkin asiat mietityttää ja niihin haluaa varautua hyvissä ajoin.

Me pärjättiin tavallisella digikuumemittarilla esikoisen kanssa. Äitiyspakkauksesta saatiin myös mittari, jossa oli joustava pää, mutta se ei tullut käyttöön. Varmaan se olisi kyllä ollut myös hyvä lämmön mittaamiseen kainalosta. Joitain kertoja pärjättiin ihan ilman mittariakin. Jotenkin sen kuumeen kyllä tunsi kädelle vauvan iholta ja vastaavasti lääkkeen annon jälkeen tunsi, kun kuume laski. Monien olen kuullut käyttävän myös korvakuumemittaria ja otsamittaria, mutta toisaalta oon kuullut myös, ettei ne aina ole olleet ihan luotettavia. Jos jollain on kokemusta noista, niin kuulisin itsekin mieluusti lisää!

Jos jotain voisin suositella hankkimaan tulevien räkätautien varalle, niin babyvac-nenäimuri. Se oli ihan ässä, kun nenä piti saada tyhjäksi paksusta limasta. Meillä oli lisäksi myös nenäfriida öitä varten, kun ei haluttu herättää vauvaa liikaa. Suolasuihke tai - tipat auttaa myös aukaisemaan nuhaista nenää. Sänkyä voi korottaa päädystä kirjoilla tai laittamalla pyyhkeen tms. patjan alle. Myös kiilatyynyjä myydään samaan tarpeeseen, mutta me pärjättiin hyvin ilman. Särkylääkkeestä kannattaa hankkia varalle myös suppoja, jos vauvalla ei pysy nestemäinen lääke sisällä. Varsinkin lääkettä ekaa kertaa antaessa se voi tulla kaaressa ulos. No, toi lääkeasia nyt on vielä tosi kaukainen juttu eikä oo ekojen kuukausien asia ilman lääkärin määräystä, mut ehkä hyvä kuitenkin tietää 😊

Mä ajattelin hommata sellasen otsamittarin, sillä voi mitata myös esim nesteiden lämpötiloja. Mut on meillä myös sellanen perinteinen tikkumittari. Sit varmaan Cuplaton ilmavaivoihin vois olla hyvä, ja tietty noi Sesian mainitsemat suolasuihke ja nenäimuri, supot yms. Sit itelle sitä nännivoidetta 😅

Joko on tullut jotain hankittua vauvalle? Mulla on ollut kovassa mietinnässä vaunut. Esikoinen sai uudet, mutta nyt mennään kyllä käytetyillä. Muutenkin yritän kirppistellä mahdollisimman paljon. Vaatteita sainkin kasan kavereilta ja sukulaisilta, ja niistä pitäs nyt sitten alkaa katsoa, että mitkä pidetään ja mitkä ei. Ja joku paikka vauvan tavaroillekin pitäisi raivata :tears: .

Miä en oo hankkinu vielä mitään.. Oon tutkinu kyllä eri listoja, mutta haluan oottaa rakenneultraan ennen kuin oikeasti ostan mitään. Ja oon raivannut kyllä tilaa kotiin vauvan tarvikkeille ja myynyt omia vaatteita yms turhaa pois😅 Ja nettikirppareita oon selaillut, et mitä kaikkea ja millä hinnalla siellä myydään vauvantarvikkeita

Me saatiin yhdet isommat vaunut/rattaat tuttavapariskunnalta ja turvakaukalon osto päätyi koko setin ostoon, eli tuli istoin ja kevyemmät vaunut/rattaat, joihin sen kaukalonkin saa sitten adaptereilla kiinni. Käytännössä kerralla (no parissa päivässä) tuli siten hankittua kaikki, mitä oli aikomuskin. Sänky nyt toki täytyy hankkia sivuvaunuksi makkariin, mutta vaatteita jne en aio hamstrata - kyllä niitä sitten tulee hankittua loppumetreillä ja saatua lahjaksi sen verran, että alkuun pääsee. Mitään tarvikkeita (en tuttipulloja enkä tutteja tms) en osta, koska en ole koskaan kokenut niitä tarpeellisiksi. Käyttämättä jäivät ekan kohdalla ja muille en koskaan ostanut ensimmäistäkään.

Miä en oo hankkinu vielä mitään.. Oon tutkinu kyllä eri listoja, mutta haluan oottaa rakenneultraan ennen kuin oikeasti ostan mitään. Ja oon raivannut kyllä tilaa kotiin vauvan tarvikkeille ja myynyt omia vaatteita yms turhaa pois😅 Ja nettikirppareita oon selaillut, et mitä kaikkea ja millä hinnalla siellä myydään vauvantarvikkeita
Ymmärrän! Ajattelin jo, että rakenneultrastahan on tosi monta viikkoa jo :tears: , vaikka ei meilläkään oo siitä kuin pari viikkoa vasta.
Aloin myös katsella vähän valikoimaa jo ennen ultraa, ja nyt on jo sitten mielessä, että mitä suunnilleen hankitaan, mutta kyllähän tässä ehtii hyvin.

Me saatiin yhdet isommat vaunut/rattaat tuttavapariskunnalta ja turvakaukalon osto päätyi koko setin ostoon, eli tuli istoin ja kevyemmät vaunut/rattaat, joihin sen kaukalonkin saa sitten adaptereilla kiinni. Käytännössä kerralla (no parissa päivässä) tuli siten hankittua kaikki, mitä oli aikomuskin. Sänky nyt toki täytyy hankkia sivuvaunuksi makkariin, mutta vaatteita jne en aio hamstrata - kyllä niitä sitten tulee hankittua loppumetreillä ja saatua lahjaksi sen verran, että alkuun pääsee. Mitään tarvikkeita (en tuttipulloja enkä tutteja tms) en osta, koska en ole koskaan kokenut niitä tarpeellisiksi. Käyttämättä jäivät ekan kohdalla ja muille en koskaan ostanut ensimmäistäkään.
Minkälaiset vaunut/rattaat ostitte? Tuo kaukalon kiinnittäminen oli tosi kätevää esikoisen kanssa, ja nytkin valitaan yhteensopivat.
Yllätyin, miten paljon saatiin jo vaatteita, mutta haluan että pienimpiä kokoja on valmiina. Muita toki ehtii sitten. Meillä esikoinen oli niin pieni, että hukkui 56:n vaatteisiin, ja onneksi oltiin hamstrattu 50:siä muutamia.

Mä oon ostellut 56 ja 62 koon vaatteita muutamat, koska meillä taas vauvat on ollut jo syntyessään vähintään 52cm, niin en viitsi ihan pienimpiä edes ostaa ja nytkin vauvalla on kasvu jo yli normaalin..
Sitten hankin kaukalon käytettynä, mutta se menee roskiin, koska haisi niin tupakalle ettei haju hälvennyt edes viikon tuulettamisen jälkeen eikä kangasta saa pestyä muutakuin käsin (sielä oli jotku kovat muovit kiinni mitkä ei irronnut) ja mulla ei riitä energia alkaa sitä pesemään käsin, vielä kun ei ole takeita lähteekö haju siltikään, niin hommaan suosiolla jonkun toisen, mutta enää en kyllä osta kuin joltain tutulta jos ostan käytettynä jotain.. 😏
Rattaat pitäis ostaa ja löysinkin jo hyvät Oran rattaat ja unipesä myös sekä puklurättejä ja tutteja ja tuttipulloja. Myös pumppu on hankintalistalla sekä joku haalari vauvalle, koska olen nyt tullut siihen tulokseen etten ota äitiyspakkausta, kun katsoin Kelan sivulta mitä siellä on ja vaatteita on niin vähän enkä tykännyt haalaristakaan yhtään, niin ostan ne sitten itse. Sängyllä ei ole niin kiire, koska vauva nukkuu vieressä alussa, mutta tämmöisiä hankintoja aion tehdä. Sitterin sain siskolta ja kantorepun. 👍

Mä oon ostellut 56 ja 62 koon vaatteita muutamat, koska meillä taas vauvat on ollut jo syntyessään vähintään 52cm, niin en viitsi ihan pienimpiä edes ostaa ja nytkin vauvalla on kasvu jo yli normaalin..
Sitten hankin kaukalon käytettynä, mutta se menee roskiin, koska haisi niin tupakalle ettei haju hälvennyt edes viikon tuulettamisen jälkeen eikä kangasta saa pestyä muutakuin käsin (sielä oli jotku kovat muovit kiinni mitkä ei irronnut) ja mulla ei riitä energia alkaa sitä pesemään käsin, vielä kun ei ole takeita lähteekö haju siltikään, niin hommaan suosiolla jonkun toisen, mutta enää en kyllä osta kuin joltain tutulta jos ostan käytettynä jotain.. 😏
Rattaat pitäis ostaa ja löysinkin jo hyvät Oran rattaat ja unipesä myös sekä puklurättejä ja tutteja ja tuttipulloja. Myös pumppu on hankintalistalla sekä joku haalari vauvalle, koska olen nyt tullut siihen tulokseen etten ota äitiyspakkausta, kun katsoin Kelan sivulta mitä siellä on ja vaatteita on niin vähän enkä tykännyt haalaristakaan yhtään, niin ostan ne sitten itse. Sängyllä ei ole niin kiire, koska vauva nukkuu vieressä alussa, mutta tämmöisiä hankintoja aion tehdä. Sitterin sain siskolta ja kantorepun. 👍
Sähän oot jo pitkällä! Meille rakenneultrassa sanottiin, että näyttää sirolta, joten epäilen että pienemmät koot tulee taas tarpeen. Esikoinen oli sellainen pieni kuikelo.

Uskomatonta, että ihmiset kehtaa myydä tupakanhajuisia tavaroita mainitsematta siitä! Mekin ollaan pohdittu turvakaukaloa, mutta tultiin sitten siihen tulokseen, että jos kellään tutulla ei ole myydä, ostetaan uutena.

Takaisin