Hankinnat vauvalle

Mie oon kauhistellu sitä että tartteis vielä tuplarattaat mihin saisi esikoisen ja vauvan vaunukopan.. vanhatkin rattaat pyörivät tiellä. Onneksi jos poika tulee niin vaatteita löytyy omasta takaa esikoisen jäljiltä kun en ole vielä kaikkia saanu myytyä.
 
Mie oon kauhistellu sitä että tartteis vielä tuplarattaat mihin saisi esikoisen ja vauvan vaunukopan.. vanhatkin rattaat pyörivät tiellä. Onneksi jos poika tulee niin vaatteita löytyy omasta takaa esikoisen jäljiltä kun en ole vielä kaikkia saanu myytyä.
Suosittelen tutustumaan cybexin gazelle vaunuihin tai sitten ilmeisesti Nunalta tullut nyt myös tuplavaunut, jossa kopat saa päällekkäin niin ei ole niin leveä kuljetus🙈 itse ainakin kun Helsingissä asuu ja noilla julkisilla tulee paljon liikuttua niin totesin, että tulevaisuudessa mukavampi kun ovat päällekkäin niin ei vie leveys suunnassa niin kauheesti tilaa🙈
 
Suosittelen tutustumaan cybexin gazelle vaunuihin tai sitten ilmeisesti Nunalta tullut nyt myös tuplavaunut, jossa kopat saa päällekkäin niin ei ole niin leveä kuljetus🙈 itse ainakin kun Helsingissä asuu ja noilla julkisilla tulee paljon liikuttua niin totesin, että tulevaisuudessa mukavampi kun ovat päällekkäin niin ei vie leveys suunnassa niin kauheesti tilaa🙈
Joiella on kanssa jotkut semmoset päällekkäin olevat. Mutta tälleen "maalla" asuen niin ei oo väliä onko rinnakkain vai ei.
 
Kokemuksesta voin sanoa, että noin kahden vuoden ikäerolla olevia lapsia työntäessä rinnakkain olevat tuplavaunut voivat olla alussa aika raskaat työntää, kun suurin osa painosta on toisella puolella. Toki niissä on sitten alhaalla tilaa tavaroille, joilla voi tasata painoa. Meillä kyllä oli aika hepposet ne rattaat, että en tiedä miten sitten tukevammat käyttäytyy, onko niitä yhtään helpompi työntää.
 
Ei olla hankittu vielä mitään, ja tuntuu kaukaiselta vielä hankintoja pohtia, mutta jossain vaiheessa on tietty pakko. En tykkää shoppailusta, joten vähän ahdistaakin. Onneksi meillä mies ottaa mielellään vastuuta hankinnoista jne. Esikoinen jo 4v ja lähes kaikki laitettu kiertoon, eli hankintoja on tehtävä. Yritetään löytää käytettynä. Vähän ahdistaa se, kuinka täyteen kamaa kämppä taas vauva-välineiden takia tulee 😨 Esikoisen kokemuksen perusteella vaunut pitää olla käytännölliset ja helposti kokoon taittuvat. Vaatteita taas ei överi-paljoa kannata hamstrata kun helposti jää vähälle käytölle varsinkin alussa kun kasvu nopeaa.
Sama juttu, en todellakaan ole vielä hankkinut yhtään mitään enkä vielä aikoihin hanki.
 
Muokattu viimeksi:
Kokemuksesta voin sanoa, että noin kahden vuoden ikäerolla olevia lapsia työntäessä rinnakkain olevat tuplavaunut voivat olla alussa aika raskaat työntää, kun suurin osa painosta on toisella puolella. Toki niissä on sitten alhaalla tilaa tavaroille, joilla voi tasata painoa. Meillä kyllä oli aika hepposet ne rattaat, että en tiedä miten sitten tukevammat käyttäytyy, onko niitä yhtään helpompi työntää.
Mie tykkään kyllä noista meidän emmaljungan vaunuista (vanhempaa mallia ennen vuotta -10) kun on niin vakaat ja tukevat. Mutta näitä ei sit saakkaan semmosena mikä kävis sisarusrattaina ... Liekkö uudet sit kevyemmät.
 
Ajattelin, etten todellakaan hanki mitään ennen kesää, koska mitä vain voi vielä tapahtua. Niinhän siinä sitten kuitenkin kävi, että luin viikonloppuna vertailuja kantorepuista ja selailin toria ja tein lopulta kaupat Tulan kantorepusta. 😅
 
Itse oon aatellu kans etten vielä hirveästi hanki mitää ylimäärästä kun meille tulossa vielä muuttokin ennen vauvan tuloa, mutta löysin hyvästä alesta merinovillahaalarin 62 koossa, kun äitiyspakkauksen on aivan liian iso alkuun niin sen ostin👌🏼 serkulta saatiin collegeasu, converset ja pipo🥹 ja isoäiti neulonut tossut😍
 
Mä varmaan suuremmin ostan juttuja vasta rakenneultran jälkeen, mut tuntuu, että jotain pientä vauvaa konkretisoivaa hankin ens viikon ulltran jälkeen ♥️ body tai helistin tai jotain muuta.

Kantorepuksi oon miettinyt Wompatin Iloa. Vaunut pohdituttaa - asutaan maalla ja tarvitsisin kunnon eräjormakärryt, että päästään talvellakin tuolla liikkeelle. Siksikin kantoreppu tulee käyttöön, että helpompi liikkua vaikka metsässäkin.
 
Kävin tänää pyörimäs kirpparilla ja mukaan tarttui muutama body ja yhdet housut🥹 maksoi vaan 17€ ni oli pakko ostaa🙈
 
Meillä tulossa muutto ennen vauvaa, joten aika maltillisena yritän pitää hankinnat. Haluan muutenkin odottaa, että tietää sukupuolen, jotta osaa ostaa paremmin sopivia tarvikkeita yms. Muutaman vaatteen lapset halusi jo ostaa
 
Jostain syystä meille on jäänyt kuopukselle tilatut matkarattaat (en oo raaskinu luopua niistä, kun ne on niin kivat). Niihin ajattelin ostaa vauvakopan kyllä heti, kun osuu torissa tms edullisesti vastaan :)
 
Aikaisempien lasten kohdalla olen ostanut ihan pieniä neutraaleja vaatteita jo ennen sukupuolen tietämistä, mutta tytön kohdalla jäi kyllä ne neutraalit pitämättä ja vaihtui frillaan ja röyhelöihin 🙊
 
Pari bodya olen ostanut. Toisen uutena ja toisen kirpparilta. Tekisi hirveästi mieli ostella jotain söpöjä pieniä vaatteita... 🙈
 
Mä olen ostanut kaksi bodya myös. Yhden aleista ja toisen FB-kirpparilta, kun halusin sen viime vuoden äp lakubodyn
 
Vaatteita olen tilannut Vintedistä reipasta tahtia. Kummallekin pojalle on ostettu pyyhkeet ja fleecehaalarit. Kaverilta saadaan lainaan toinen turvakaukalo ja toinen pitää vielä ostaa. Heinäkuussa laitan tilaukseen Bugaboo donkey twin vaunut. Ja ensi viikolla selviää pääsemmekö muuttamaan isompaan asuntoon 😄
 
Olen ostanut paljon vaatteita Torista ja sivuvaunu pinnasängyn. Ja parvekerattaat. Siinäpä ne.
Sivuvaunu on oikeasti kätevä! Onkos sulla tarkoitus löytää torista myös kylpyamme ja mobile sängyn päälle?
 
Takaisin
Top