Hankinnat vauvalle

Kaikki tarpeellinen esikoisen jäljiltä olemassa, joten mitään suurempia ei tarvitse hankkia. Muutama vaate luultavasti tulee tarttumaan kaupasta mukaan raskauden edetessä 😄
 
Kovasti jo tavaroita hankintalistalla, mutta ihan vielä ei ole uskaltanut mitään ostiskella. Ilmais juttuja olen kyllä jo tilannut
 
Kaukalo pitää hankkia ja varmaan lämpöpussi siihen, melkein kaikki muu taitaa löytyä jo. Ei ole kiire niiden kanssa, lähempänä laskettua sitten.
 
En tainnut esikoisestakaan tehdä hankintoja kuin vasta ihan loppuraskaudesta, varmuuden vuoksi. Samoilla fiiliksillä mennään nyt, eli ehkä loppukesästä alkaa hankinnat pyöriä mielessä enemmän.
 
Mä tilasin aleista kantotakin, kun oli edulliseen hintaan. Sen saa myytyä eteenpäin, jos ei tulekaan tarvetta.

Vaatteita pitää varmaan jotain ostaa, mikäli ois poika tulossa. Ja pientä villahaalaria koossa 56/62 meinasin vielä aleista katsoa, kun se äitiyspakkauksen välihaalari on ollut aika isokokoinen. Muutoin esikoisen tavaroilla mennään
 
Kaikki tarpeellinen esikoisen jäljiltä olemassa, joten mitään suurempia ei tarvitse hankkia. Muutama vaate luultavasti tulee tarttumaan kaupasta mukaan raskauden edetessä 😄
Meillä kanssa on kaikki tarpeellinen isompien lasten jäljiltä valmiina. Ehkä joku vaate tai lelu tulee ostettua. Vaatteitakin tosin saa varmasti taas lainaan sitten kun tarvii.
 
Meidän pitää ostaa vaunut ja kaukalo ainakin. Esikoisen jäljiltä on esim sänky ja syöttis vielä käytössä, kun on sellaisia jotka menee modattuna junioriksi asti. Hän saa sitten kohta toivottavasti luopua niiden käytöstä. Ulkovaatteita varmaan kans jonkun verran tarvii tai sit pitää pyytää kierrosta takas.
 
Ai niin ja jollain aikavälillä pitäis hankkia vielä toinen TrippTrapp, mutta sillä ei oo niin kiirettä. Esikoisellekin ostettiin sellainen käytettynä kaverilta
 
Ai niin ja jollain aikavälillä pitäis hankkia vielä toinen TrippTrapp, mutta sillä ei oo niin kiirettä. Esikoisellekin ostettiin sellainen käytettynä kaverilta
Meillä onneksi nyt appivanhemmat lupasivat hommata tripp trappin kastelahjaksi, kun kahdelle muullekin lapsenlapselle ostaneet🥰
 
Päätettiin myös, että panostetaan kunnon vaunuihin ja turvaistuimeen, vaikka ovat todella kalliit, mutta menevät sitten pitkään, jos vaikka sattuisi toinenkin mini saapua myöhemmin😇
 
Meillä on edelleen esikoisen vaunut jemmassa ja oikeasti niillä pärjättäis tosi hyvin, mutta jotenkin sitä houkuttelis hankkia uudelle tulokkaalle ihan ikiomat, kun tämän enempää meidän perheen väkiluku ei kasva.
 
Mä hommasin jo vaunut kun oli niin hyvät myynnissä. Kaukalo pitäis vielä mut muuten on aika hyvin edellisiltä jääny jemmaan tavaraa ja vaatetta ☺️
 
Mulla on iskenyt hirveä hinku hommata vauvalle kaikkea, kun löysin ihan töydelliset vaunutkin😩 haluan olla tästä innoissani ja alkaa valmistautumaan vauvan tuloon, mutta jotenki tulee olo, että jinxaanko tätä, jos nyt jo alan tekemään isompia hankintoja?🤔
 
Mulla on iskenyt hirveä hinku hommata vauvalle kaikkea, kun löysin ihan töydelliset vaunutkin😩 haluan olla tästä innoissani ja alkaa valmistautumaan vauvan tuloon, mutta jotenki tulee olo, että jinxaanko tätä, jos nyt jo alan tekemään isompia hankintoja?🤔
Mä ostin jo vaunut. Ja huomenna meen ostaa kaukalon ja siihen sopivat rattaat🫣. Tää lähtee nyt ihan lapasesta,… kun mun ei pitäny ostaa mitään ennenku sitte myöhemmin 🤪
 
Kunhan tiistain nt-ultra on ohi ja siellä on kaikki hyvin, alan pikku hiljaa tehdä hankintoja, samalla kun muutenkin kiertää kirppiksiä. Käytettynä mahdollisimman paljon, vaunut ja turvaistuin uutena. Eka baby tulossa, niin meillä ei oo yhtää mitään valmiina.

No okei, oon neulonut tumppuja, sukkia ja pipoja jo useammat, nyt tuloillaan unipussi🥹
 
Meillä tulee tämä viimeinen sen verran isolla ikäerolla sisaruksiinsa että kaikki tarvikkeet ollaan jo ehditty laittaa kiertoon ihan parhaimpia vaatteita lukuun ottamatta. Kaikki on siis hankittava😅
Löytyykö suosituksia jostakin tietyistä vaunuista tai mitä olette muut aikoneet hankkia ja miksi?
 
Meillä tulee tämä viimeinen sen verran isolla ikäerolla sisaruksiinsa että kaikki tarvikkeet ollaan jo ehditty laittaa kiertoon ihan parhaimpia vaatteita lukuun ottamatta. Kaikki on siis hankittava😅
Löytyykö suosituksia jostakin tietyistä vaunuista tai mitä olette muut aikoneet hankkia ja miksi?
Just tästä juteltiin yhden kaverin kanssa, joka oli vaunuja hankkimassa. Musta vaikuttaa, että suosituimmat merkit on Bugaboo, Britax, EmmaLjunga ja Cybex. Vähän omasta fiiliksestä ja budjetista riippuen noista mikä vaan on hyvä. Me päädyttiin työntötuntuman perusteella EmmaLjungaan. Niitä saa painojen kanssa testailla liikkeissä, myös ulkona lumessa. Kannattaa käydä testailemassa ihan rauhassa :smiling-eyes:
 
Meillä tulee tämä viimeinen sen verran isolla ikäerolla sisaruksiinsa että kaikki tarvikkeet ollaan jo ehditty laittaa kiertoon ihan parhaimpia vaatteita lukuun ottamatta. Kaikki on siis hankittava😅
Löytyykö suosituksia jostakin tietyistä vaunuista tai mitä olette muut aikoneet hankkia ja miksi?
Meillä aikeissa hommata cybexin gazellet kun niihin saa tulevaisuudessa sitten myös toisen lapsen👌🏼 ja itsellä myös ulkonäkö miellytti silmää😇 wauva kaupasta löydettiin starttipaketti missä tulee myös turvakaukalo ja isofix alusta sille seka adapterit vaunuihin👌🏼
 
Ei olla hankittu vielä mitään, ja tuntuu kaukaiselta vielä hankintoja pohtia, mutta jossain vaiheessa on tietty pakko. En tykkää shoppailusta, joten vähän ahdistaakin. Onneksi meillä mies ottaa mielellään vastuuta hankinnoista jne. Esikoinen jo 4v ja lähes kaikki laitettu kiertoon, eli hankintoja on tehtävä. Yritetään löytää käytettynä. Vähän ahdistaa se, kuinka täyteen kamaa kämppä taas vauva-välineiden takia tulee 😨 Esikoisen kokemuksen perusteella vaunut pitää olla käytännölliset ja helposti kokoon taittuvat. Vaatteita taas ei överi-paljoa kannata hamstrata kun helposti jää vähälle käytölle varsinkin alussa kun kasvu nopeaa.
 
Takaisin
Top