Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuikkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En ostaisi 62senttistä toppahaalaria kun keskellä talvea syntyy. Minusta tuntuu, että vaikka kuinka pitkänä syntyisi, niin se 50/52 haalari/pussi menee kyllä ensimmäisen talven, 62 vauva varmaan hukkuu!

Mein lapset olleet alle 3kg syntyessään ja aijon ostaa 50/56cm haalarin. Ulkovaatteissa on reilu mitoitus, että varmaan hukkuu tuohonkin alkuun, mutta menee sitten koko talven. Keväällä voi käyttää pakkauksen haalaria, vaikka se varmaan valtava onkin vielä silloinkin.
Esikoinen syntyi elokuussa ja pakkauksen haalari olisi seuraavana kesänä ollut hänelle optimikokoinen :)
Mutta hän olikin pieni. 1v, 74 cm 8400g

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä ostin kanssa reiman haalarin 50/56..kauan myös arvoin koon kanssa, mutta sitten sain työkaverilta 62cm haalarin, joka on sitten olemassa varalla, jos käykin niin, että joku jättivauva syntyy :p Muutenkin oon jostain syystä ollut kauheen varovainen ostaan 50cm vaatteita ja oon mieluummin ottanut 56 senttisiä. Varmaan sitten juostaan synnäriltä suoraan vaateostoksille kun kaikki on isoja :grin

Mullakin on jo kaks 62cm haalaria ja yks 56cm ööööh... fleece välipukusysteemi? :D ai kauhee.. joo yhtä hukassa täällä. Mutta mä allekirjotan täysin sen "kaikki tänne mulle heti"-fiiliksen. Vaikka kuinka yritän ittelleni toitottaa että mulla on vielä 3kk aikaa niin tuntuu ettei se aika millään riitä kaikkeen. :D

Mä hommasin erilaisia karvahaalareita jo kolmessa koossa... Olen ihan yli-innokas. En ostanu ollenkaan paksua toppahaalaria, koska onhan vauvalla vaunuissa tarvittaessa lisäksi makuupussi tms. Alla tarvittaessa myös villaa.

2015-16 talvella se rupeaa liikkumaan jo ulkona ja silloin isommalle toppahaalarille käyttöä. (En osta valmiiksi kun lapset kasvaa niin yksilöllistä tahtia!)

Sisävaatteita olen ostellut myös surutta. Suurin osa kirpparilta ja alesta. Ensi kesäksikin jo jotain kun nyt kesävaatteita halvalla.

Täällä tuo tyttö-lupaus on otettu jo kovaan käyttöön! :) vauvanhuoneen matto, verhot ja vauvanvaatteet on jo kaikki tytölle.. ;) jotenkin ollaan ihan varmoja että ei pojaksi muutu, mutta totta on että eihän sitä koskaan tiedä ja niinkin voi käydä. Noh, sitten pari ekaa kuukautta saa poika hifistellä tyttövärimaailmassa kunnes saadaan värit vaihdettua mutta mun on ollut puoli pakko laittaa kaikki etukäteen valmiiks. Pystyn niin paljon huonommi sitten enään vauvan synnyttyä näitä juttuja tekeen.

täällä on iha neutraalei värei käytössä, vaikka tyttö onki tulossa ni värit sopis meil iha yhtä hyvin pojalleki. mintunvihree neulemakuupussi on tehty jo, samalla värillä hupullinen jakku neulottu jo, tarkotus ois täs kun kaverille neulon eka ja laitan postitse luonnonvalkosen neulemakuupussin ja neulepuvun ni vielä omalleki neulon luonnonvalkosella. yks kaveri tanskassa sai jo tietää että vaaleanpunasta eikä punasta tää neiti pidä sitten päällä jos mielii jotai hälle laittaa tulemaan. mies saa ite kierrellä sit jos jostai muualta ku iha marketista aikoo ostaa vaatetta ni itekseen ku täällä on vähä turhan vaarallista liikkua raskaana second handissa. mieski tietää jo valmiiks mitä värejä voi tuoda ja mitä ei, mitä kokoa pitäs olla sit ku ostaa vaatteita. me ei olla viel hankittu mitää neidille et alkaa hiljallee kiirus vissii tulemaan jos tässä vielä ukko miettii pitkäänki mut eka pitää esikolle vaatteita hommata ja reppu ku koulu alkaa parin viikon päästä.

Meillekin on tullut ostettua vain muutamia selvästi tytön vaatteita, muut ovat aikalailla neutraaleja tai sitten esimerkiksi turkoosia, jonka voi pukea tytöllekin vaikka pinkin bodyn kanssa. Ja eipä se nyt lasta mitenkään vahingoita, jos esimerkiksi poika nukkuu vaaleanpunaisessa potkupuvussa :grin Vaunut ja toppahaalarikin on tullut ostettua sillä silmällä, että sopii kummalle vaan.
Vauvan huoneeseen ajattelin laittaa keltaista,valkoista ja hiukan mustaa, joten varmasti kumpi vaan voi muuttaa sinne asumaan.

Kävin omat kamat läpi, koon 62 bodeja ihan liikaa , puuttuuko jotain tärkeää.. Tutit yms. Ostan myöhemmin ja toivon saavani tpienen koobn toppahaalarin kaverilta takas...
Body
50 2
56 1
60 1
62 12
62/68 1
68 4
Potkupuku/ -housut
50 4
56 1
60 2
62 3
68 1
3M 1
Puolipotkuhousut
50 1
60 1
62 1
Sukkahousut
60 1
T-paita
80 1
Paita
56 3
62 2
70 1
Villapaita
62 1
Housut
56 4
60 1
62 2
74 1
80 1
(ei tietoa) 1
Lappuhaalarit
62 1
(ei tietoa) 1
Karva-/ fleecehaalari
50/56 1
62 2
68 1
Haalari (ohut/yö)
62 2
68 1
Tossut
Sukkia
Villasukkia
Pipo
56 2
60 1
(ei tietoa) 1
Kypärämyssy
60 1
Uimapuku
1 62/68
Vk-haalari
(en muista) 1

Hoitolaukku 2
Makuupussi 1
Peitto 1
Purulelu 1
Helistin 1
Kynsisakset 1
Hammasharja 1
Hiusharja 1
Lamp.mittari 1
Sängynkosteussuoja 1
Pinnasängynpehmuste 1
Leikkikaari 1
Rintareppu 1
Turvakaukalo 1
Vaunut 1
Koliikkikeinu 1
Pussilakana+tyynyl. 1
Laatikollinen kestovaippoja+oheistarvikkeita

Emciliini, aikas hyvin sulla kaikennäköistä, nyt jo iso läjä kaikkea. Yks käytännön vinkki on ajatella pesurumbaa, jos yhdet on pesussa, pärjäätkö. Esim kun villapaita menee oksuun tai pukluun, mikä talvivauvalle tilalle jne. Äippälaatikossa tuli muistaakseni sulle toinen lakana setti sun muuta mutta tosiaan pesun kannalta kantsii miettiä ja hifistelyhankintoja sun muita puutteita kerkiää sitten vielä vauvan synnyttyäkin hankkiin ja arjen alettua. No worries, hyvin on jo kaikkea.. :)

Mä olen kans ostellut vaikka ja mitä. Vaatteita 56-74 kokoisia ja aika paljon bodeja , puolipotkareita, ,velourhousuja, tunikoita, mekkoja, neuletakkeja, yökkäreitä ja legginsejä..ja kaikki on kyllä ihan tytön väreissä koska luotan lapsivesipunktion tulokseen 100%. Sitten olen ostanut myös lämpöpussin jonka voi kiinnittää turvakaukaloon , haalaria en aio ostaa ollenkaan koska on ihan turhaa ne hihat ja lahkeet siinä vastasyntyneelle. Sitten ostin pinnasängyn laitapehmusteen ja pussilakanan, peitto ja lakanoita on ennestään tarpeeksi. Pinnasänky, turvakaukalo ja vaunut saadaan sukulaisilta,tulee ihan kiva säästö siinä :grin nyt puuttuu enää talviasusteet siis hatut , tumput,villavaatteet ja tuttipullot. Kunpa vaan tietäisi minkäs kokoinen typy sieltä tulee, 3 ekaa ollut isoja yli 4 kiloisia poikia ja ovat heti käyttäneet 60 cm vaatteita. Nyt olen ostanut vaan ihan muutaman 56 ja 62 on aika paljon.Ainiin ja ostin myös sellaisen vauvan jumppa/puuhamaton ja lelukaari systeemin :p rintareppukin on harkinnassa mutta aiemmat lapset eivät ole viihtyneet siinä

joo lakanoita, vaatteita ym. Olikin enemmän mut annoin osan pois silloin kun ei niitä Adam pilvien päällä tarvi.. Nyt siis hankittava vähän täydennystä kiitti vinkeistä

Mulla lähinnä 50-56cm vaatteita, kestoliivinsuojia ja kestovaippoja, harsoja ja pinnasängyn lakanoita. hankittuna. Isommat vaatteet hankin tuonnempana. Mein muilla lapsilla 62cm vaatteet on olleet sopivia vasta 3-4kk iässä. Mies menköön ostoksille, jos nyt jostain syystä jättivauva tulee. En kyllä usko, kun viim rv 39 on sektio.
Tänään ostin tummansinisen toppahaalarin/pussin h&m:ltä, sopii tytölle ja pojalle, ja kävin ostamassa 10kk käytössä olleen telakallisen turvakaukalon todella edullisesti 40€!!
Enää tarvitsee kaivaa vintistä villasukkia yms talvisia varusteita ja rintapumppu, sekä hankkia vaunuihin runko. Tai sit uudet yhdistelmät , mut käytettynä. Siinäpä ne. Muuta en meinannut etukäteen hankkia. Pinnasänky jossain vaiheessa, mutta sen ehtii vaikka talvella tai keväällä sitten.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mun vauvoille on 56 jäänyt jo kahden viikon ikäisenä pieneksi ja 68 on käytetty 3-4 kk vanhana ja 74 on mennyt sitten vähän pidempään. Kaikki tavarat oon hankkinut kirppikseltä tai alesta kun on löytynyt jotain kivaa :p siitä hoitopöydästä vielä,itse en ole tarvinnut muuta kuin hoitoalustan minkä olen sijottanut wc:n tai kylppärin pöydälle,kerran oli jopa pesukoneen päällä ja hyvin onnistui vaipanvaihto siinä :)

minäki tässä oon miettin vähä et mitäköhä kokoa neidille kannattaa hommata varmaa alotetaa siel 56 ehkä muutama 50 varoiks, esikko (poika) oli yli 4,3kg syntyessää ja pituutta kotiutuessa oli jo 54,5cm ni ne 50-56 oli samantien käytännös pieniä. ite toisaalta olin 48cm ku synnyin kysäsin äipältä et josko osais suhteuttaa sit jotenki kokoja mitä kannattaa hankkia.

Onko siellä Gatusa talvella kuinka kylmä? Tartteeko vauvalle paljon lämmintä vaatetta?

talvi on 17-20 astetta päivällä, yöt on sellast 10-13 astetta ni vähä mietin mitä kaikkea pitäs hommata. ite oon neulonu ja tässä neulon edelleen pikkuselle vaatteita, mies käy ostaas sit mun määrittelemät koot vaatteita.

Takaisin