Hankinnat vauvalle

Neppis, minä ainakin liputan kantorepun tai kantoliinan puolesta! Kannan vieläkin välillä nyt melkein 3-vuotiasta poikaa Ergossa tai Mei Tai-liinassa. :) Mulla on kotona nyt yksi kantoliina (ByKay), Ergo, ja Mei Tai (Mr Mirko) ja Lodger. Näistä olen tykännyt eniten kantoliinasta ja Mei Taista, vaikka Ergo onkin paljon helpompi laittaa päälle. Niin, ja tälle kakkoselle haluan ehdottomasti Manducan. 

Mutta niin, samalla kun suosittelen lapsen kantamista, niin suosittelen perehtymään aiheeseen kunnolla. Esim. BabyBjörneistä ja niiden ergonomisuudesta ollaan montaa mieltä. Riippumatta siitä, mitä kantovälinettä harkitsee, kannattaa lukea argumentteja puolesta ja vastaan, ja vasta sitten tehdä ostopäätös. Ja jos vain mahdollista, suosittelen myös eri kantovälineiden testaamista. :)
 
Vielä ei oo mitään hankittu. Varmaan vasta keväämmällä tehään hankinnat, ellei tuu hyviä tarjouksia vastaa ;) Täytyis ekana pistää esikoisen turvakaukalo ja matkikset myyntiin, koska aion hommata päällekäin istuttavat sisarusrattaat, jotka menee sit matkiksista ja yksikkörattaistakin. Niin ja sit niihin sopivaukolo pitää hommaa tietty. :P Vielä en oo päättäny möiskö noi yhdistelmätkin pois.. Kantoliinoja pitää kans ostaa.. :) Pari ihanaa ois jo kiikarissa. :P Hoitopöytä pitäs kans hommata. Myydään vanha pois ja ostetaan semmonen mikä jää sit lipastoks, kun tasoa ei enää tarvii. Ärsyttää kun esikoisella on semmonen mistä ei saa sitä tasoa pois, niin vie nyt ihan turhaa tilaa kun ei sitä tasoa oo puoleen vuoteen ainakaan käytetty.. Joku kysy siitä kanto/rintarepusta. Ite suosittelen kantoreppua, en missään nimessä rintareppua. Mut kukin tietty tavallaan :) Meillä ainakin kantoliina ollut kovassa käytössä, joten uskoisin repun olevan hyödyllinen ostos. Tosin kaikki ei siinäkään viihdy, mutta saahan sen aina myytyä eteenpäin.. :)
 
Tänään löytyi super hyvä löytö kirppikseltä, sitteri vain 5€ ! Pesukoneen läpi ja on kuin uusi! Pakkohan se oli ostaa :)
 
Meillä ei varmaankaan kovin paljoa hankintoja tule, ku on jo hoitopöydät, sitterit, vaunut, rattaat sun muut esikoisen jäljiltä. Toinen pinnis varmaan on ainoa välttämätön hankinta. Ja tietenki jos rakenneultrassa selviäis että poitsua odotellaan niin varmaan ihan fiilistelyn vuoksi jotain pojan vaatetta vois ostella :)
 
Ihana kun te jotkut olette jo uskaltaneet tehdä hankintoja. Meillä on kyseessä esikoinen ja minä olen vissiin sen verran skeptinen, etten uskalla vieläkään hankkia mitään (rv 15+5). Keväällä sitten. Olen kyllä jo katsellut, että millaiset vaunut haluaisin ja päättänyt käydä niitä nyt välipäivinä kaupassa hipistelemässä, jotta voisin sitten netistä katsoa josko saisi vaikka käytettynä. Tosin kuulin, että mallistot vaihtuvat näin vuoden vaihteen tuntumassa ja uusiakin saa hyvällä alennukselle, joten voi olla että joudun tässä kohti antamaan periaatteelleni periksi ja ostamaan vaunut jo nyt jos lempparit sattuvat kohdalle. Kaikki muu saa odottaa sitten kevääseen.

Tunnustan kuitenkin että olen jo tutustunut joihinkin nettikauppoihin :) kaikkea sitä vain onkin pienille ihmisille tarjolla.

Rauhaisaa vuoden vaihdetta!
 
Mä en aio hankkia ku tuplarattaat ja tila-auton! :D jos tulee tyttö, ni sitte käyn kyl ostaas punasia hepeneitä kassi kaupalla ;)
 
Heip kaikille!
Olen pyörinyt näillä sivuilla pitkään, lähinnä sivustaseurailijana. Nyt rohkaistuin ja liityn seuraan! Ollaan ultran mukaan rv 16+3. Laskettu aika 17.6. Esikoista odotellaan :)
Haluaisin kysyä teiltä kokeneimmilta ja fiksuimmilta jotka teette hankintoja kirppiksiltä, että mistä kirppikseltä Helsingistä löytyisi hyvät valikoimat nimenomaan vauvaa ajatellen. Kaikkea sittereistä vaatteisiin ym..
 
Riri, miten sulla voi olla noin paljon suurempi rv, vaikka sun laskettu on mua päivää myöhemmin? :D Mulla siis 16.6. LA ja tänään (30.12.) viikkoja tasan 16 :O

Ja aika paljon hyviä löytyy, kun googletat "helsinki lastentarvikekirppis". Noista ekoista osumista ite voin ainakin oikein lämpöisästi suositella Minipoppoota ja Vekarakirppistä, sekä MLL:n kirppiksiä :)
 
SannaKoo. Laskettua aikaa ei muutettu vaikka ultran mukaan vauva olikin 5 päivää "isompi" :) Ollaan käyty kahdessa ultrassa, ja molemmissa sama juttu.. En oikeen itsekään tiedä kumpaa käyttää, ultran vai menkkojen mukaista.. Jotenkin vaan tuntuu mukavemmalta käyttää sitä isompaa, eli ultran mukaista :)
Ja kiitos vinkistä!
 
Näin hankintojen vierestä...  Mä käytän sitä ultran ja neuvolan mukaista laskettua aikaa koska se tarttis sit muistaa jos lääkärissä käy jne.  Sehän se virallinen päivämäärä on.  Mutta oikeesti en usko siihen, uskon menkkojen mukaan laskettuun jonka mukaan la ois muutama pvä myöhemmin.
 
oho oon vahingossa ostanut jo turvakaukalon ja hoitopöydän. Oon vähän innnostunut nyt, muttakun yks ystävä on paljon pidemmällä raskaana ja sen kanssa on kiva shoppailla
 
Mä innostuin shoppailemaan vaatteita...  Netistä tilailin vauvalle joitakin bodeja ja potkarit.  Meillä on kyllä vaatetta sisarusten jäljiltä mutta oli vain pakko.  Halusin vauvalle jotain uutta ja ihanaa ja ikiomaa.
 
Vaatteita ja tarvikkeita saadaan mummuloista ja sisaruksilta.. Onneks o pinnasänkyjä tallessa ja saadaan mummuloihin sit sängyt et ei tarvii matkasänkyä roudata mukana.. Systeri on jo kantanu melko tyttöpainotteisen tavara määrän (täys kelalaatikollinen vaatteita, yks erillinen pienempi boksi vaatteita ja laatikollinen kestovaippoja + muuta tavaraa).. Sairaslomalla ko oon ni vois tekasta pari neuletta ajan kuluksi jostain kivasta langasta ja sit voisin ommella pinnariin suojia ja muuta mahollista tekstiilisälää mitä tarvii naperon kanssa.. Ja ko kerta jos ompelun makuun pääsen ni mammavaatteita itelle ja ehkäpä vielä myyntiin asti jotain simppeliä ja mukavaa (kituuttelen ainoilla farkuilla jotka vielä mahtuu päälle).. Kovasti syyhyttäis tehä kaikkea mut pitäisi kankaat tilata sit isommissa erissä ja kaiken valmistettavan pitäs olla jo mielen päällä et mitä kerkeen tehä ja mihkä voimat riittää..
 
Meillä on joitakin vaatteita hankittu (osa kirpparillta) ja ikeasta ostin sellaisen kettu-soittorasian. Siinäpä ne. Suurin osa tarvikkeista on valmiina esikoisen jäljiltä, kuten myös iso määrä vaatteita, mutta onhan se kiva ostella uudelle tulokkaalle uusia, omiakin juttuja. :)
Ja jos rakenneultrassa selviää, että olisikin tyttö tulossa, niin sitten täytyy vähän jotain pinkkiä hankkia, ettei kaikki ole ihan poikamaista.
Isompia hankintoja ois hoitopöytä+alusta, pehmusteet pinnikseen ja toinen amme. Ja ehkä myös pinnasänky, jos ei jakseta taas roudata perintösänkyä mummolasta asti...
 
Ainu-pupu ekan ultran jälkeen ja nyt on myös sitteri ja syöttötuoli.. Kai räväytetään paljousalennuksen toivossa kerralla yhestä kaupasta vaunut, pinnis, kaukalo, telakka ja adapteri. Kokemuksia pinnasängyistä? Laskettava laita, irrotettava laita vai kiinteä laita?
 
Noista rintarepuista / kantoliinasta. Kannattaa varman tosiaan kokeilla mikä tuntuu mukavalta. Mä en mitenkään saanut esikoisen kanssa tuota kantoliinaa toimimaan. Sen sijaan Baby Björnin active rintareppu oli loistava hankinta. Sillä mentiin eka lentokonereissukin vauvan kanssa kahdestaan vauvan ollessaan 4 kk. Ja vauva tykkäsi olla siinä tosi paljon. Pinnasängystä-meillä on ihan perus Brion pinnasänky jossa mahdollisuus säätää pohjan korkeutta. Poika on niin kova riehumaan sängyssä niin ei ainakaan tarvitse pelätä että laita irtoaisi vahingossa:) vaikka eiköhän nuo sängyt ole ihan turvallisia kaikki.
 
Jee, tänään käytiin hankkimassa vaaville kaikki. Nyt, kun on pari kuukautta "lomaa" niin pääsee pyykkäämään, viikkaamaan, petaamaan ja laittamaan :) Ajattelin kyllä ensin vain olla siihen asti,että kyllästyttää ja sitten vasta hommiin. Vaunuja joutuu odottamaan kesäkuun alkuun, kutta lupasivat lainarungon, jos vauva ehtii ensin.

Öö, vanna ja harsot puuttuu enää...Voi tuota tavaran määrää... vaikka yritin karsia kaikkea :wink
 
Hei

Minkälainen turvakaukalo on hyvä vastasyntyneelle. Sain kaverilta lainaan Gracon Trilogic turvakaukalon, mutta siihen ei kuulemma kuulu mitään pehmusteita ja tuntuu turhan suurelta vastasyntyneelle. Onko kenellekään kokemuksia?
 
Meillä samanlainen kaukalo odottaa käyttäjäänsä. Jos ostaa uutena niin mukana on vastasyntyneelle pehmikkeet. Mokasin nimittäin itse alkuun ja ostin käytettynä, jossa niitä pehmikkeitä ei ollut :sad001 Kaupassa kävin ennen uuden ostamista varmistamassa, ettei maahantuojalla ole myynnissä niitä pehmikkeitä erikseen.
 
Takaisin
Top