Hankinnat vauvalle :)

jobbe

Vauhtiin päässyt keskustelija
täälläpä voisi sitten jutella hankinnoista :)
kertoa kokemuksia ja mielipiteitä vaunu ja turvaistuin merkeistä :)
on ehkä hieman aikaista mutta mitäs sitten :)

itse ainakin viime raskaudessa en pystynyt malttamaan mieltäni kun juuri vauvautuneen kaverini kanssa käytiin vauvanvaateliikkeissä niin ainahan sieltä jotain tarttu mukaan. jo siis heti alkuraskauden aikana ;)

meillä siis kaikki valmiina paitsi sitteri puuttuu.
kerettiin hankkia jo kaikki valmiiksi vauvaa varten, ennen kuin pilvien päälle siirtyi..
 
Meillä ei oo hommattuna vielä yhtään mitään. Oon myös yrittänyt malttaa mieltäni ihan tarkoituksella, ehkä joskus sitten RV12 jälkeen uskaltautuu jo ostoksille. Kyllähän sitä on tullut räpelleltyä kaikkia ihania pikkuvaatteita ja netistäkin katsoin muutamia juttuja. :) Yritän kuitenkin pitää vielä pään kylmänä.

Suurin ongelma onkin lähinnä se, kuinka malttaisin olla aloittamatta kaikkia ihania neulomuksia pienelle. :)
 
näinköhän muuten saadaan se uus äitiyspakkaus..
laatikon sisältö julkaistaan vasta syksyllä ja sitä aletaan jakaa vasta kun edellinen on jaettu loppuun. :)
 
Meilläkään ei ole hankittu vielä yhtään mitään, pitää nyt ensin siellä ultrassa käydä, että tietää missä mennään. Meidän pitää hankkia kaikki jutut, pyrin kuitenkin löytämään esim. vaunut käytettynä. Aika paljon varmaan saadaan kavereilta lahjoituksena tai ainakin lainaksi. Vakuutus otetaan heti kun mahdollista.

Mie aloittelen vasta syksymmällä neulomiset ym. valmistelut. Miun äiti ja isän siskot varmasti neuloo ja virkkaa vaikka minkälaisia pukuja, töppösiä ja peittoja savu puikoista ja koukuista nousten.

Meilläpäin ainakin on tuntunut olevan uusia vauvoja tänä keväänä tosi paljon. Ehkäpä me saadaan se uusi pakkaus, mie ainakin toivoisin niin.
 
Meillä on kaikki valmiina esikoiselta, tai no vaatteita olen myynyt aika paljon pois ja vaunut tekisi mieli vaihtaa mutta eipä oikeastaan mitään hankintoja ole..

Mun mielestä Kelan sivuilla on että syksyllä aletaan jakaa uutta pakkausta ja nehän jaetaan yhdestä paikasta koko suomeen ettei paikkakuntakohtaisesti vauvojen määrä siihen vaikuta, innolla kyllä myös odottelen julkaisua vaikka olen ajatellut etten sitä ota :)
 
Niin olen ymmärtänut, että pakkaukset jaetaan yhdestä paikasta. Lähinnä miun pointti oli se, että meillepäin on syntyneisyys on ollut jo nyt suurempi kuin esim. viime vuonna tähän aikaan, ja lisää syntyy koko ajan, miten sitten muualla maassa syntyneitä on tullut. Jaettavien pakkausten määrä vissiin kuitenkin on vakio aina kutakin vuosikertaa.
 emoticon
 
Mä oon joskus nähnyt niitä pakkauksia Reiman tehtaalla, kun vein sinne tavaraa. Kattelin vaan silloin, että kyllä mä joskus vielä saan itekin sellasen sieltä. :)
 
Wiitahepo: Okra pokra, tajusin väärin, ennen on ollut juuri niin että niitä on paikkakuntien neuvolaan tjs. jaettu joku tietty määrä ja sieltä on saanut, nyt kai jo monien vuosien ajan reimalta lähettävät ne.. :)
 
Meillä ei ole mitään hankittavaa paitsi sänky lisää, Ennille uus turvaistuin ja tuplarattaat. Jos tulee poika, niin myös vaatteita.

Riippuen siitä kuinka "vauva" Enni on kun uusi syntyy niin ostetaan joko juniorisänky tai sitten uus pinnis. Enni saa myös Cybex Pallas Aton turvaistuimen  (siihen asti mennään kaukalossa) ja uudeksi menopeliksi olisi tarkoitus hankkia Mountain Buggy Duet tuplarattaat. Oon tullu siihen tulokseen että ne on meille parhaat kun ovat niin kapeat.
 
mein pitää ostaa kaikki vauvalle ku tuskinpa lähipiiristä mitään saadaan ja omalta esikoiselta ei ol mitää jäljellä ku siit on jo todella kauan ku vauvanvaatteisii häntä puin ja lähipiirille tuli annettua ja pelastusarmeijalle kaikki mitä oli vauva-aikaa varten. joten nyt pitää vaan löytää kohtuuhinnoin kaikki tarvittava kunhan eka pääsee sen 12vko ohi että on turvallisilla vesillä niin sanotusti. 
 
En ole vielä mitään ostanut, mutta kaikki mahdollinen tulee kyllä hommattua heti kun pääsee 12 vk:) en uskalla mitään ostaa ennen sitä. Ja auto taitaa mennä vaihtoon, asunto myös..
 
ninspe teillä on tiedossa sitte ihan ne suurimmatki hankinnat. :)

Meilläkin meni esikoisesta asunto vaihtoon ja kaikki ollaan uutena ostettu.
 
Vaatteita on tullut kerättyä kirpputoreilta ja kaupoista ja useamman vuoden ajan, joten niitä kyllä löytyy jo hyvin. Ennen raskautumista päätin, että lopetan tuon keräilyn ja hamstraamisen sitten ainakin kahdeksitoista ekaksi viikoksi, mutta enhän minä ole pystynyt. Nytkin tekisi mieli lähteä koluamaan lähikirppistä.

Me saadaan tutuilta ja perheeltä lainaan vaikka mitä rattaista ja itkuhälyttimistä äitiysvaatteisiin. Mitään isompia en aio ostella ennen kuin ollaan jo turvallisesti viimeisellä kolmanneksella. Tai niin minä ainakin nyt itselleni kovasti uskottelen... Meillä on vielä ärsyttävästi ylimääräinen makuuhuone käytössä, joten sinne olisi todella helppoa tunkea ihan mitä vain. Mutta jospa sitä nyt malttaisi mielensä!
 
Minä en oo uskaltanu vielä ostaa mitään vauvalle itselleen.

Itselle kävin ostaa yhdet housut lisää, kun ennen raskautta jo pikkusen turvonnu niin nyt ku sain plussan niin kiristi niin moni kampe. En oo tosin pitäny vielä, vaikka jo sopis, ku on niin joustavat, mut pahin turvotus meni jo ohi. Tai no, aamuisin näytän aina hoikalta, mut illalla maha oikein turvonnu. Mieskin tunnusti huomanneensa. Rintaliivejä pitää varmaan ruveta ostaa, kun nyt oon pitäny lähes vaan urheiluliivejä, ku rinnat ottanu jo pikkusen täytettä. En vaan tiedä, milloin uskallan niitä liivejä ostaa, ku en tiedä, milloin ne kannatais ostaa!?! Ku kasvaako nää nyt joka päivä (!?!) raskauden loppuun asti vai vaan alussa ja sit ku maitoa alkaa tulla??

Meillä siis eka lapsi tulossa ja aika paljon on sit ostettavaa. Onko teillä antaa vinkkiä, mistä netistä vois yrittää ostatella jo etukäteen käytettyjä isompia ostoksia (vaunut, pinnari)? Kirppikseltä vissiin löytyy hyväkuntoisia vaatteita vauvalle? En tiedä, uskallanko käydä ollenkaan oikeissa kaupoissa, saisin tuhlattua varmaan miljoonia niihin pikkuvaatteisiin.

Mut nyt jo rupee syyhyttämään ruveta neulomaan ja virkkaamaan vauvalle kaikkea. Ainoa vaan, et en osaa virkata! Ja sit pitäis ruveta miettii, et minkä väristä kampetta alkaa värkkäämään, ku pohdittiin, et sukupuolta ei ehkä haluta tietää etukäteen. Helmikuussa kun vauva syntyy niin tarvii lämmintä vaatetta, mut kuinka monta villapukua minä sille teen?? :D Onko täällä muuten muita, jotka tekee käsitöitä? Nyt oon vähä vielä hillinny käsitöiden alkua, kun on tämä meidän talo vielä oston jäljiltä laittamatta. Onpahan nyt päivämäärä mihin mennessä pitää olla kaikki huoneet laitettu! Mitä mieltä olette, pitäisköhän auto vaihtaa ilmastoituun? Onko vauvan kidutusta, jos ei? Nykyinen muuten kyllä hyväkuntoinen, et ei mielellään vaihtais??
 
ainakin tuolta http://www.tori.fi kannattaa katella pinniksiä ja muuta ja jos fb:tä käytät ni siel on kans netcycle tai joku sellai eli kirppis missä eri paikkakunnilla olevat myy mitä milloinkin. rinnathan kasvaa hiljalleen että sit ku alkaa liivit käydä pieniks ni kannattaa ostaa koska sullahan kasvaa se ympäryskin raskaudenaikana joten ihan hyvä satsata ja ostaa mielellään sellaset missä hakanen on sopiva vikassa haassa koska silloi on viel kasvuvaraa jonkin verran. 
itellä onneks vaatetyyli on löysä muutenkin niin ei tartte itelle vielä ostella mitään ja pitää kattoa eka tuo rv 12 että alkaa olla turvallisilla vesillä. saas nähä minkä kokonen tulee tällä kertaa pikkunen olemaa ku esikoinen oli isomman puoleinen niin vaatteet kävi suunnillee samantien pieniks. jonkinlainen ilmastointihan on tosi hyvä olla autossa koska jopa suomessa kesällä auto on pakahduttavan kuuma vauvalle ja vauvat ei kovin hyvin kestä pitkiä aikoja kuumassa autossa. kuitenkin auton kohdalla ihan oma makuasia tuokin :)
 
gatusa: pitää tuossa kuuden viikon päästä sit alkaa seurailee noita kaikkia palstoja. Eihän tässä tosiaan kiire ole. Pelottaa hieman tuo rintavarustuksen kasvu, ku jo nyt joudun ostaa kallita liivejä liivikaupoista, kun sen verran erikoinen koko on mulla. Et jos nää tästä vielä kasvaa, niin kuinka epäsuhtaiseksi menen oikein. :/ Palautuuko se rintakehä sit synnytyksen jälkeen? Entä mitenkä ne rinnat käyttäytyy synnytyksen jälkeen ku imettää? Imetyksen jälkeen?
 
hippu123: ainaki mulla tuo esikoinen söi siis niin tehokkaast että mulla pieneni taas alkuperäseen kokoon tuo koko ja painokin mulla laski ilman treeniä alle raskauden alkuajanpainon. eli riippuu ihan siitä miten paljon sulla tuota maitoa alkaa nousee ja kuinka halukas muksu on syömään. mullahan poitsu oli melkei kokoajan syömässä tai ainakin tuntu siltä jopa yöllä heräs syömään eli oli todella terve ruokahalu ja maitoaki eritty aika paljon, söi rintaa sinne 1v asti. tosin toinen jäi sit lopussa hiukka isommaksi ku toinen mut eihän niin kaikilla käy :)
 
Meillä myös asunnon vaihto edessä. Ollut puhetta jo pitkään, mut nyt se isompi on sit tosiaan tän vuoden puolella hankittava (:

Ja uusi turvakaukalo pitää ostaa myös, vanhasta ehdittiin jo luopua. Muuten onkin kaikki oikeastaan valmiina, ollaan onneksi kaikki Tildan tavarat ja vaatteet säästetty. Ellei satu tää seuraava pienokainen olemaan poika, niin meneekin koko vaatevarasto ihan uusiksi, sen verran on kaapit täynnä vaaleanpunaista..
Pitääkin toivoa, että sais jossain ultrassa tietää, kumpi olis tulossa, että osaa vaatteita ja muuta pientä ostaa sit sen mukaan :)
 
Me muutettiin kaksiosta kolmioon pari vuotta sitten ja tänä vuonna hankittiin farmari. Tänne kai sit mahdutaan vauvan kanssa. Kaappitilaa on vaan huonosti :/

Mulla ei oo vielä ollenkaan selvillä, mitä kaikkea vauvalle pitäis hankkia, mutta siihen varmaan saa kyllä neuvoja. Vauvanvaatekaupan ohi oon kävellyt pari kertaa tässä...on pikemminkin epäuskoinen olo, että meenkö tuonne kohta oman vauvan asioissa :O

Kyllä mäkin oon siinä uskossa, että vanhat äitiyspakkaukset loppuu syksyllä. Että eiköhän me jo se uusi saada. Toivottavasti sen sisältö olisi vähän värikkäämpi kuin nykyisessä.

Rintaliivikaupoille pitäs tosiaan mennä! Minusta niistä ei kannata tinkiä. Mun varasto on nyt aika huono, yhdet hajos äskettäin. Mulla on ollut tapana olla kotosalla ilman liivejä, mut se ei taida nyt olla kovin fiksua.
 
Mä oon ostellut jo parin vuoden yrityksen ajan jotain kivoja unisex-tyyppisiä bodyja, sukkia ja housuja vauvalle. Ja siis voitte kuvitella että kaapissa on jo kaikenlaista. Lisäksi tykkään tehdä käsitöitä ja myssyjä sukkia, torkkupeittoja ja kaikenlaista pientä on tullut väkerrettyä.
Nyt kävin myös alennusmyynneistä H&M:ltä ostamassa itselleni äitiyshousut ja puseron. Ei paljon kukkaro köyhtyny kun ne oli yhteensä vain 17 €.
Mä en suostu olemaan taikauskoinen ja kyllähän noita vaatteita voi sitten antaa kavereille eteenpäin tai myydä Huutiksessa ym jos km tulee.
 
Takaisin
Top