Hankinnat vauvalle

Meillä oma äitini on aivan innoissaan ekasta lapsenlapsen odotuksesta ja hän on alkanut kartuttaa meidän vauvatavaravarastoa (mikä sanahirviö :D) muutamalla bodylla ja tuttipullolla. Tiistaina oltiin ostamassa ystäväni vastasyntyneelle tytölle pikku lahjaa Lindexiltä ja silmiin osui aivan ihana lumileopardiulkopuku korvineen kaikkineen :). Pakkohan se oli napata mukaan!

Serkkuni sanoi heti seuraavana päivänä, että puku on aivan turha ostos. Minä (ja samoin äitini) olen vaan sen verran turhamainen ollut aina, että kai sitä ekalle vauvalleen saa jotain turhaakin ostaa :). Ja ajatuksena on oikeasti pukea vauva siihen niin kauan kuin vaan mahtuu. Muutenkin minulla on ajatuksena se, että ostan tälle ensimmäiselle paljon uutena vauvatavaraa ja sitten jos joskus toinen saadaan, niin ne on odottamassa häntä.
 
pöh!! Miks muka turha ostos?? Semmonenhan on ihan kätevä vaikka automatkoilla. Ei muksua voi autossa pitää toppapuvussa vaikka kuinka oliskin talvi. Toinenhan läkähtyy sinne! Harva itsekään ajaa autoa hanskat kädessä, pipo päässä ja toppakuteet päällä.. ellei nyt sitten auton lämppäri ole romuna 
 
Olen  kiinnostunut Gessleinin ja Teutonian vaunuista ja ne ovat kuulemma netissä suoraan Saksasta tilattaessa halvemmat? Onko jollakin kokemusta vaunujen ostamisesta netin kautta? Miten huolto, takuu yms. pelaa, jos vaunut tilaa ulkomailta?
 
Tuohon vaunu asiaan en osaa sanoa mitään. Jostain olen kuullut, ettei nuo takuuhommat oikein kunnolla saksasta käsin toimi, mutta tietoa asiasta ei ole.

Millaisia turvakaukaloita meinaatte hankkia? Meillä harkinnassa olis ostaa käytettynä joku semmoinen malli, joka sopii emmaljungan vaunuihin. Ainakin maxi cosin ja britaxin kaukalot sopii adapterin kanssa. Niin ja tietenkin emmaljungan oma kaukalo.

Eilen käytiin miehen kanssa lastentarvike kirppiksellä ja mukaan tarttui pikkuisia vaatteita. Kolme bodya koot tais olla 56-62cm. Yhdet 62cm aivan ihanat aarikan collegehousut ja välikausihaalari kokoa 68cm. Toivottavasti tuo haalari menis ainakin keväällä päälle ja miksei kesälläkin, jos on viileitä ilmoja. Nuo kaikki sain 12 eurolla kirppikseltä ja olen kyllä tosi tyytyväinen ostoksiini.
 
Kirppikseltä tosiaan kannattaa tavaraa katsoa. Itekki ihan yllätyin kun ekaa kertaa kävin viime viikolla kaverin kanssa (joka myöskin raskaana) että kuinka paljon sieltä voi löytää. Oltiin vaan aika nirsoja kunnon suhteen ettei ihan niin paljon tarttunut mukaan, ja sekin rajoitti kun ei tiennyt että ostaako tytölle vai pojalle =) MUTTA löysin 2,5 eurolla imetystyynyn! Koin tarpeelliseksi kun veljenpoikaa syöttäessäni yöllä (ikä 2kk, oli hoidossa) väsyi käsi niin pirusti ja unenpöpperössä kunnon tukea kaipailin. Oli siis uutena hankintalistalla. Uuden kankaan tarvii vaan päälle kun nykyinen ei miellytä silmää =)
 
Me käytiin ostamassa vaunut! emoticon

Meille tulee Emmaljungan city crossit pehmeällä kantokopalla. Väri oli tämän vuoden mallia ja saatiin "poistohintaan." Väriä en enään muista, mutta mustat kiesit kuitenkin. Hintaa oli 750 euroa paketilla. Aika kallista.... mutta elämä on!
Oisin jonkun nätin värin halunnu, mutta kaikkea ei voi saada ja raha lopulta ratkaisi tämänkin asian.
 
Tyynyistä puheen ollen, millainen tyyny kannattaa vauvalle hankkia kun ei ole itsellä yhtään kokemusta tuollaisista?
Täällä aloiteltiin tänään jo vaatteiden osto kirpparilta, siel oli 5€/kassi päivät nii mukaanhan sieltä lähti vauvan täkki, bodeja, lakkeja, potkupukuja yms. Paras löytö oli kyl uusi haalari tosin aika reippaan kokoinen menee varmaan vasta seuraavana talvena, mutta oli aivan uusi ja hintalaputkin viel paikoillaan. ja tosiaan vain vitosella selvis ja vaatteet oli muutenki tosi hyväs kunnos :)
 
aaarrgghhh!! Mä niin odotan sitä rakenneultraa. Vielä olis kaks viikkoa jäljellä. Oon päättänyt, etten mitään osta ennen kuin tiedän kumpi sieltä on tulossa. Tytölle mulla kun on vaatteita vaikka kuinka paljon tolta nuorimmalta jäänyt, joten siinä tapauksessa pääsisin aika helpolla. Mikäli taas olis poika tulossa, niin noita hankintoja pitäis pikkuhiljaa alkaa metsästämään kun suurimmaksi osaksi tavarat tulee hankittua käytettyinä. 

Vaunut/rattaat jätän aika viimetinkaan. Jos vaikka ostais joulun jälkeen. 

Tyynystä? Ei vauvat tarvitse tyynyä. Kylläkin tyynyliinoja kannattaa ostaa/tehdä muutama kappale. Ne kun toimii oivina puklusuojina sängyssä :) Ei tarvitse joka päivä lakanaa vaihtaa, kun riittää pelkän pienen tyynyliinan vaihto.
Mä tein tyynyliinat itse. Ostin ikeasta siihen sopivaa kangasta ja siitä sitten ompelukoneella 35x20 kokoisia suojia. 
Meillä on alettu käyttämään tyynyä siitä vuoden ikäisestä ->
 
kiitos kaunis :) ku jotkut tutut o niist höpissy, tosin heil ei omia lapsia viel oo nii aattelin et kokeneemmalta kannattaa kysyä. Pitääkin ruveta kankaita metsästeleen :)
 
Ai hankinnat vauvalle

Meillä alkaa oleen kaikki muu paitsi turvaistuin ja vaunut. Vaunuja mennään tänään katsomaan. Mutta se mikä huvittaa on se, että me ollaan sisustettu vauvan huone alkupisteestä nolla ja tavaraa alkaa oleen jo niin että mitään ei mahdu :) Niin, ja huone on remontoitu alusta asti, eli vanhat tapetit otettiin irti ja seinät sai valkoisen maalipinnan.

Huoneesta löytyy nyt uudet itse ommellut lastenverhot, sänky, jossa lasten tyyliset lakanat ja verhokankaasta tehtyjä tyynyjä, pinnasänky kaikilla hepeneillä ja herkuilla , leluja.. lattiatyynyjä (tullaan päällystämään samalla kuin verhokangas), sitten seinältä löytyy ikean kuu ja ötökkä -lamput ja katosta ikean pilvi-lamppu. Lattiasta löytyy lasten matto..lasten koukkuja, seinäpussukka, lelulaatikoita..Isäntä lupas ostaa vielä 32" LCD -television, että voidaan katsella telkkaa...

Lisäksi löytyy hoitopöytää ja vaatteita on jo, jopa kosteusrätit ja 2 kylpypyyhettä ja pylly/pulkuurättejä on hommattu...

Aikas valmista alkaa oleen
 
Niinhän siinä kävi, etä eilen jäi sitten vaunut käteen.. Ostimme Emmaljungat vm. 2010 käytettynä. Taitaa olla mallia City Nitro ja lisänä Quadrolift ja jalkapussi. Värinä ihanan harmaa.
 
Stockan Hullut Päivät ja vauvanvaateosasto: mukaan lähti kaikkea pienikokoista ja ihanaa! Ostin 56-68 cm kokoja, kun haluan päästä käyttämään niitä mahdollisimman pian. Yksi harsopakettikin tuli hommattua.
 
Stockan Hullut Päivät ja vauvanvaateosasto: mukaan lähti kaikkea pienikokoista ja ihanaa! Ostin 56-68 cm kokoja, kun haluan päästä käyttämään niitä mahdollisimman pian. Yksi harsopakettikin tuli hommattua.
 
Jostain se on katusutariina aloitettava

Mäkin tajusin, että tässähän voisi jo pikkuhiljaa alkaa ostaa kaikkea pientä vauvalle. Itse en ole ostanut vauvalle vielä mitään, äiti muutaman bodyn ja haalarin. Viikonloppuna voisi Stockalle mennä katselemaan vähän vaatteita, jos vaikka huomisen jälkeen tietäisi minkä värisiä ostaisi emoticon Turussa on kuulemma hyvä lastenvaatekirppis Manhattanin alakerrassa, pitää käydä sielläkin piipahtamassa, vaikka en kirpputori-ihminen olekaan.

Jos oikein hyvä tuuri käy niin viikonloppuna olisi mahdollisuus hakea myös vaunut kotiin hypisteltäväksi. Siinä riittäisi mulle puuhaa moneksi päiväksi emoticon  ...myönnän olevani jonkinasteinen riemuidiootti mitä tulee näihin vauvatavaroihin! Siksi ihmetyttää, että en ole vielä kerännyt suurta varastoa vauvantarvikkeita!

En muista tarkkaan oliko tällä palstalla puhetta noista 52-56cm bodeista, mutta sanonpahan kuitenkin. Eli siis olen ostanut kolmelle ystävälleni, jotka ovat saaneet vauvoja tässä muutaman vuoden sisällä, jokaiselle 52 senttisen bodyn ja housut ja jokainen on sanonut, että ekoina viikkoina on ihanaa, kun vauvalla on sopivankokoiset vaatteet. On paljon helpompi käsitellä kun turhia senttejä ei ole rullalla jokapaikassa. Yhden kaverini vauva oli 56cm pitkä ja silti piti ekat viikot 52 senttisiä vaatteita, kun olivat niin sopivia. Omaa kokemusta ei siis asiasta ole, mutta näin ystäväni!
 
Kyllä itse ainakin ostan ja onkin jo pari 52-56 vaatetta. Tiedän että meille ei isoja vauvoja nimittäin tule. Bodyja, potkareita ja jotain lämmintä varmaan kolmet kappaleet ja sit niitä 62:ia sit enemmän.
 
Mun tekis hirveesti mieli shoppailla kaikkea ihanaa vauvatavaraa, mutta onneksi ei ole kovin paljoa ylimääräistä rahaa, millä shoppailla. Ja sukulaiset toppuuttelee vaatehankintojen suhteen. Äitipuoli oli jostain saanut ison ikean kassillisen vaatteita. Innolla odotan, että saan ne ensi viikolla käsiini.

Mies osti työkaveriltaan käytetyn itkuhälyttimen. Onpahan sekin sitten valmiina.

Enkä malttaisi millään odottaa, että saan vaunut kotiin hiplattavaksi. Siihen tosin menee vielä muutama kuukausi aikaa, kun ei niitä kotiin saada, ennen kun ovat kokonaan maksetut. Muutama satanen vielä maksamatta...

Itsestäkin jotenkin tuntuisi kivalta, että vauvalla olisi sopivan kokoisia vaatteita, ettei kaikki olisi sitten liian suuria. Tosin meille tuskin on odotettavissa mitään 2,5-3kg rääpälettä. Luultavasti mennään tuonne 3,5-4kg kieppeille. Toivottavasti ei ainakaan kovin paljoa yli tuosta. Itse olen ollut melkein 4kg ja mieskin vissiin jotain 3,5-4kg väliltä. Ja pikkuveljeni (kaksoset) olivat molemmat n. 3,5kg syntyessään ja syntyivät melkein kuukauden etuajassa. Voin vain ihmetellä, miten äitee on jaksanut. On nimittäin pienikokoinen 165cm ja 50kg nainen. On se maha varmasti ollut valtaisa...

Meni vähän ohi aiheesta, sorry! emoticon
 
Oi voi, meille tuli juuri eilen paketillinen 52-68 kokoisia pikku-vaattehisia <3 Miten ne voikaan olla niin pieniä! Totesin miehelle, että jos sieltä kovin iso köriläs putkahtaa pihalle, niin eihän se edes mahdu mun ostamiin vaatteisiin :D Onneksi en nyt paljoa törsännyt, sen verta, että sai nuo pienimmät koko-kaudet katettua (käytettynä kun ostin, niin ei edes maksanut oikeastaan mitään). Mies vaan totesin mahalle, että sähän olet jo ihan pilalle hemmoteltu ennen kuin olet edes syntynyt.. :D
 
Me ollaan oltu molemmat miehen kanssa yli 4 kiloisia syntyessämme ja silti aion ostaa pieniäkin vaatteita. Kun ei nuo koot kuitenkaan mene niin, että 52cm vaatteet eivät enää mahtuisi 54cm pitkälle vauvalle, on niissä aina sen verran tilaa.

Tänään olen lähdössä kiertelemään kauppojen vauvanvaateosastoja, josko löytyisi vaikka hyviä tarjouksia ja alennuksia vauvanvaatteista. Torstaina heti rakenneultran jälkeen kävin yhdessä vauvanvaateliikkeessä ja käytin muutaman kympin yhteen aivan ihanaan potkupukuun... nyt siis etsitään jotain edullisempia löytöjä
 
Takaisin
Top