hankinnat vauvalle ym..

Nyt ei malttais odottaa [:D]. Kaveri kyseli milloinka tullaan vaunut ja pinnis hakemaan ja sovittiin että viikonloppuna. Sitten alkaa armoton kissojen kouluttaminen, ja pitää jostain ostaa se kissasuoja pinnikseen.

Tänään toteutui mun pitkäaikainen haave ja meille tuli digijärkkäri [:)]. Olen vuosia jo haaveillut ja aina vaan miettinyt että sitte jonain päivänä raskin sen ostaa. Nyt oli Kodin Ykkösessä tarjous ihan peruskamppeesta ja ihana rakas ukkeli tilasi sen vaikkei itse niin mahdottoman innostunut ole ollutkaan aiemmin aiheesta. Nyt pitää opetella käyttämään sitä että saa beebestä paljon hyviä kuvia [:)]

Juu siis rintapumpuksi ostin lovi -merkkisen käsikäyttöisen pumpun. [:)]
En kyllä tiedä vielä että onko kuinka hyvä,mutta kun ei paljoa maksanut,niiin päätin ostaa valmiiksi. Jotkut kun sanovat että olisi hyvä olla valmiina rintapumppu, kun sitä voi tarvita ja siitä on suuri apu kun se sitten on valmiina jo. Toiset taas sanovat etteivät ole tarvinneet pahemmin rintapumppua. [:D]

Löytyykö joltakin lastenliike sivulta niitä vastasyntyneen tyynyjä? Kun en ole törmännyt millään sivulla vielä niihin.Ja tuskinpa täältä pikku kylästä mitään löytää,kun ei ole edes kunnollista lastentarvike liikettäkään. [:D]

Hei!

Ostatteko muuten tuon rintapumpun uuutena vai käytettynä?
Mulle on ainaki tarjottu joka suunnasta käytettä rintapumppua mutta onko se vähän semmonen henk. kohtanen juttu ettei toisen vanhaa voi käyttää vai?
Saahan ne tosi puhtaaksi käytön jälkeen mutta niiin.. onko joku ostanu käytetyn?

citronella: Mulla on varmaankin käytetty tuo, sisko oli saanut kaveriltaan mutta hällä oli jo oma niin antoi mulle tuon. Ei mua ainakaan haittaa käytetty, sehän on kunnolla pesty ja desinfioitava kuitenkin ennen käyttöönottoa. 

Juu eihän sillä ole väliä vaikka rintapumppu on käytetty. Niitä monet äidit tulee käyttäneeksi niin vähän, että ovat kuin uusia. Ja joka tapauksessa ne puhdistetaan hyvin joka välissä.
Mäkin kallistun siihen Aventin Isis pumppuun, luultavasti huudan sen manuaali(käsi)version.

ALKUPERÄINEN: nukka
Rodukka, oletko katsellut Reiman sivuilta/myymälöistä vauvalle pukua?
En muista mistäpäin olet mutta niillä tehtäänmyymälä ainakin parkanossa..siellä itse käyn.
Niillä on juuri tämän vaaleanpunaisen ,vaaleansinisen lisäksi aina vaihtoehtona vaalean ruskea/beige väri.
Itse ostin sieltä beigen välikausipuvun 25e muistaakseni. Tehtaan myymälöissä on aina melkein -50% joten suosittelen.

Kiitos vinkistä nukka, tuolla Reiman sivuilla näyttäisi olevan sellaisia haaraleita, jotka miellyttävät. Harmi että nuo tehtaanmyymälät eivät ole lähietäisyydellä :( Sitten voikin olla haastavaa yrittää löytää haluamaansa mallia ja kokoa pelkän myymälälistauksen kautta - nettikauppahaussa ei noita mieluisia malleja löytynyt :( Noh, voihan sitä soitella ja kysellä löytyykö :)

Mäki oon kysellyt kavereilta ja tutuilta jos olisivat luopumassa ja myymässä rintapumppua. Ku tosiaan nehän putsataan ja desinfioidaan hyvin, että itse en ole huolissani ollenkaan.
Ku muutama tuttu puhunut että heille oli heti tarvetta, ku synnäriltä kotiin pääsivät, pumpulle ja kerääjälle. Ku maitoa tuli liikaakin vauvan tarpeen. Ja muutamat ei oo tarvinna koskaan.
Ajattelin että jos sais vaikka ekaksi kaverilta lainaan ja sitten ostais omaksi jos tuntuu että onkin käyttöä.

Ehkäpäs itsekkin uskaltaudun sitten käytettyyn.. noita raha reikiä on muutenkin nii ihan hyvä kun saa tuossa säästettyä 

Tuosta citronellan rahareikä maininnasta tuli mieleen, että oletteko laskeskelleet kuinka paljon tämä "lapsen hankinta" tulee maksamaan tässä vaiheessa? Kauhistuin meinaan yhden tuttavani kommenttia siitä, että rahaa on mennyt noin 2000 euroa TÄHÄN MENNESSÄ, ja hän on vasta 5. kuukaudella raskaana... Onkohan multa unohtunut joku oleellinen hankinta?! [:D]

Itsekseni tuossa mietin, niin tähän mennessä rahallisesti hankinnat näyttää tältä:

- yhdistelmävaunut (emmaljunga cerox, käytetyt) 150 e
- yhdistelmävaunut mummolaan (ettei tarvitse omia roudata täydessä autossa...) 50 e.
- Kestovaippoja (riittänee lähes vuodeksi) 56 e
- Rintapumppu -käytettynä tutulta, ilmainen
- Leikkimatto vauvalle - käytettynä tutulta, ilmainen
- Tuttipulloja ja koliikkipulloja -käytettynä tutuilta, ilmaisia
- Pinnasänky (noin 30 vuotta vanha) -käytettynä suvulta
- Vaatteita -kirpputorilta, noin 5 euroa
- Äitiyspakkaus -luonnollisesti ilmainen...

Ei tuosta nyt näytä tässä vaiheessa kertyvän kun noin 260 euroa.
Toki tuosta nyt jotain tärkeetä vielä puuttuu, muun muassa turvaistuin autoon. Se varmaan ostetaankin uutena, joten se varmaan tuplaa nuo rahalliset kulut.

Mutta ehkä tuo meidän lista on sitten niin lyhyt vielä, että huomaan vauvan synnyttyä juoksevani kaupoissa haalimassa kaikkea mahdollista. [:D]

Noiden hankintojen hinnoista: Vauvaan ei kyllä kovastikaan ole mennyt, joku pari kolme sataa, ja sillä ollaan haalittu kahteen asuntoon tarvikkeita, vakuutuspuoli jne. Veikkaisin, että pakollisiin mennee vielä toinen mokoma. Mutta täytyy kyllä myöntää, ettei varsinaista pesänlaittoviettiä ole, joten oleellisiin vain panostettu (vaunut, punkat, sitteri, turvaistuimet, rintapumput, hoitoalustat jne). Enemmän on mennyt oman uuden norsumaisen olomuodon peittelyyn eli uusiin vaatteisiin [:'(].

Meille tulee melkein kaikki käytettyinä joten edullisesti mennään vielä [:)].
Jos nyt laskee mukaan pian haettavat vaunut ja pinniksen niin kolmisen sataa on mennyt ilman vakuutusta. Vakuutus onkin isoin erä, 370€. Äitiyspakkausrahalla ostetaan sitten kaukalo kun sitä pakkausta ei tarvita joten säästöä siinäkin.

Itse olen kierrätyksen kannalla ja muutenkin älytön tuhlaaminen ei käy järkeen, esim. mitä ihmettä tekee 800€:n pinnasängyllä?? Niihin vaippoihin ja muihin menee kyllä tulevina vuosina rahaa ihan riittävästi [;)]

satsuma*  Mikä on koliikkipullo? Miten se eroaa tavis tuttipullosta? [:-]

Mitähän meillä olis menny rahaa... eipä ole tullut laskettua.

Yhdistelmävaunut 200 e käytettynä tutulta
pari hoitoalustaa kotiin 40 e
vauvan vaatteita ja kestovaippoja kirpparilta ja huutonetistä, ehkä noin 40 e
jotain vauvan vaatetta lisäksi HM:ltä 20 e
pinnis 50 e
turvakaukalo, telakka, matkarattaat käytettynä tutulta 180 e
Manduca 60 e käytettynä tutulta
Hoitopöytä ilmainen tutulta
Sitteri 50 e
Kylpyamme ja istuintuki 15 e

Voe voe, tuleehan tuostakin jo 655 e [&o] Vielä hankkimatta esim. pinniksen tekstiilejä, rintapumppu, imetysliivit, ja kaikki pikku sälä... Itkuhälyttimet varmaan anoppilasta kustannetaan. Mutta kun eipä ole tutuilla hirveesti tavaraa eli ilmatteeks ei olla saatu juuri mitään. Se on teille iso etu, kun omaatte ystävällisiä sukulaisia ja tuttuja, meiltä tutut ovat yleensä ihan rahaa halunneet [:D][8|]

Sadepilvi: Mut onhan teilläkin etuna että saatte ostettua käytettyä kuitenkin [:)]. Monilla ei ole sitäkään. Tosin, onhan huuto.net ja muita palstoja, näitä seurailen kyllä itse ahkerasti. 

rozie juu onhan se toki merkittävä etu kuitenkin että ei kaikkea uuutena ole tarvinnut ostaa! en haluakaan kiittämättömältä kuulostaa [:D] 

meillä on jo hankittuna:
yhdistelmävaunut (käytettynä, pari vuotta vanhat ilmaseks)
parvekevaunut (käytettynä ilmaseks)
pinnasänky (käytettynä ilmaseks)
Sitteri (käytettynä 10e)
äitiyspakkaus (tietenkin ilmanen)
hirvee kasa vaatteita ( ite ostanut niistä 5 bodya käytettynä yht.3e loput tutuilta ilmasiks)
Pinnikseen kissasuoja (miehen siskolta ilmasiks)
Hoitolaukku (ilmasiks)
Hoitoalusta ( ilmasiks)
Vaippoja ( ilmasiks)
Kehto ( anopilta)
Ja äsken tein kaverille tilauksen petivaatteista yht 50 eurolla ikeasta, täällä aukee vasta 2012 joten piti laittaa kaveri tampereella asialle [:)]
turvakaukalon lupasi appiukko hommata joululahjaks...siinä rupeekin jo tavaraa olee tarpeeks, pitää vielä käydä ostamassa tuttipulloja ja leikkimattoo ym. kunhan tilipäivä koittaa ja kirjottaa joulupukille iso lahjatoive lista [:D]
Nyt kun kattelee tuota listaa niin ei oo kyl vielä paljon omaa rahaa mennyt, mut kyl sitä sit rupee jossain vaiheessa kulumaan näittenkin edestä

satsuma* Mikä on koliikkipullo? Miten se eroaa tavis tuttipullosta?

Ne on semmosia tuttipulloja, joista poistuu ilmaa eri tavalla kun tavallisesta pullosta, ja näin vauva ei saa sitä ilmaa mahaansa. Helpottaa koliikki-vauvojen oloa. Enpä olis itsekään tiennyt, mutta opinpa jotain uutta, kun tuttu lahjoitti nuokin pullot. [:D]

Meillä meni jo muutama satanen, ehkä jotain 250-300€ vauvaan, ennenkuin se oli edes aluillaan, muutamat käynnit polilla ja apteekki....
Hankintoihin on mennyt tähänmennessä jotain 500€, turvakaukalo vielä hankkimatta ja pinnis, mut toivottavasti isännän vanha olisi vielä kunnossa, ehkä maalia vaille ja käyttöön, tai sitten pitäisi jostain löytää edullinen käytetty.
Meillekkin on moni antanut vaatteita ja tarvikkeita lainaan ja omaksi, mutta kaiken minkä hankin, vaikkakin käytettynä tulee täältä susirajalta maksamaan maltaita postituskuluineen.
Olenkin kateellinen "liikepaikoilla" asuville, kun esim. pinniksen saa ostettua muutamalla kympillä ja useimmissa on nouto, kukapa sellaista rupeis postittamaankaan. (meillä lähin jonka löysin käytettynä ja jonka voisi käydä hakemassakin maksaa 80€!) Meilläpäin muutoinkin käytettyjen valikoima heikkoa.

Meilläkin alkaa olla valmista et käytettynä ostettiin melkeinpä kaikki.. Säästää muuten aika monta sataa euroa niin.. Et pinnasänkyyn patja ja joku hoitotason tapanen on vähän harkinnassa mutta veikkaan et ostetaan vaan se hoito alusta ja esim lauteilla sit pidetään sitä että aika turha kapistus erillinen taso taitaa pitkällä juoksulla olla. Itkuhälytintä ja rintapumppua mietin kanssa mutta niilläkään ei kiire et kerkiää sitten myöhemminkin ne hommata jos tuntuu tarvetta olevan. 

Mä kuulun ton kressidan kanssa samaan kastiin, eli ei olla hankittu vielä mitään. Mulla myös keskenmenoja takana, mikä ehkä on jarruttanut. Kun järjellä ajattelee niin, eihän siinä alussa paljoa mitään tarvi. Äitiyspakkauksella pärjää jo pitkälle. Aluksihan vaavi voi nukkua siinä äitiyspakkauksen kopassa. Pinnasängyn ja hoitopöydän saa nopeasti kaupasta. Eivätkä ne ainakaan ikeassa paljoa maksa.

Vaunut lupasi äiti ostaa kun on ostanut mun veljellekin. Haluaa olla tasapuolinen. Vaatteita tiedän, että äiti ja anoppi ovat jo hommanneet. Turvakaukalo pitää olla, että pikkuisen saa turvallisesti kuljetettua sairaalasta kotiin.

Satsuma* voiko tuota koliikki pulloa käyttää vaikka ei ns. koliikkia olisikaan tavallaan ennalta ehkäsevästi?

Meillä on nyt hankittuna:
 Yhdistelmävaunut (käytettynä) 140e
 Hoitolaukku    (käytettynä)  25e
 kaukalopussi  20e
 pinniksen patja  20e
 Pinnis (ilmainen)
 rintapumppu (käytetty) 5e
 Vaatteita läjäpäin käytettynä ja sukulaiset on jotain jo ostanut

Vielä pitäis ainakin itkuhälytin, jonka ajattelin huuto. netistä huutaa ja turvakaukalo, sitteri,hoitotaso, amme ja pinniksen tekstiilejä sekä kaikkea pientä :)
Sukulaiselta saan vielä ainakin kantoliinan :)

Takaisin