Hankinnat vauvaa varten.

undulaatti

Sukkela juttelija
Heippa!
 
Missä vaiheessa odotusta olette alkaneet ostella tavaroita tulevalle vauvalle? Mihin vaiheeseen esim.isommat hankkeet on sijoitettu? (vaunut,hoitopöytä,sänky...)
 
Jos olette saaneet lapsen sukupuolen selville raskauden aikana,kuinka paljon olette uskaltaneet ostaa esim. tytölle mekkoja jne...? Itse varmaan pelkäisin, että ovatkin ultrassa katsoneet väärin [:D]
 
Lisäksi; Kertokaa ensimmäinen hankinta vauvalle? On se sitten suloiset pikkusukat, tutti, peitto tms...
 
Täällä ollaan 12 viikolla ja ostin jo pari viikkoa sitten ensimmäisen suloisen muumibodyn [:D]
 
Meillä viikkoja reilu 18 ja ensimmäiset ostokset tehty jo ennen kuin vauvasta oli mitään tietoa. Eli joitain vaatteita tuli kirppiksiltä ostettua ennen kuin edes yritimme kun halvalla sai ja oli niin suloisia.

Eka taisi olla semmoinen vaaleanpunainen puku joskus kun olin vielä lukiossa. Raskausajan ensimmäinen hankinta oli anopin kustantamat kaksi suloista unisex bodya nallenkuvilla varustettuna.

Kaikkia tarvikkeita olen jo katellut, mutta ostamisen ajoitan ainakin isompien osalta jo säilytyskysymysten vuoksi myöhemmälle.
 
Ensimmäinen oli lindexin suloinen metsäneläimet yömyssy :D
Niin suloinen etten voinut jättää kirppikselle kun näin.
ja muutaman päivän päästä rakenne ultran jälkeen kun saimme tietää odottavamme poikaa niin kappahallista vihreitä sammakko yöpukuja 2 kpl.

Eilen ostimme kirpparilta ihanan sammaritakin ja siihen sopivat housut + toiset housut. Vauvahankinnat aloitettu.

Mutta juuh, isompia hankintoja ajattelin tehdä vasta sitten kun olemme muuttaneet, mieli tekisi jo vaunuja ja pinnasänkyä ostaa, mutta helpompaa muuton jälkeen.. saa siis nähdä koska, sillä uutta asuntoa ei ole kuulunut :(
 
Sain hurjan paljon vaatetta lahjaksi.
Tosin naperoni nyt viikon vanha ja sillä kokoa hurjat 2770/48, elikkäs 60 cm potkupuku on sen vieressäki jo puolijoukkueteltan kokonen.
Koittanu hulluna tässä etsiä netistä ja laittaa kavereita etsimään kirppareilta 45-50 cm vaatetta, toisella kun ole oikein mitään kun lahjaksi saadut on isoja.
Olen siis itse ostanut yhden ainoan potkupuvun, sinisen missä lukee rinnassa "Made in Finland".
Se oli minusta niin hauska.[;)]

Onneksi en ole ostellut paljoa, mutta jos ei toukan kokoa tiedä niin kannattaa siis varautua muutamalla ihan pikkuvaatteella. Hyvähän se on mullaki nyt sanoa.

En tiiä menikö nyt aiheen vierestä, innostuin vaan naputtelemaan. [:D]
 
Meillä ensimmäinen vauvantarvikehankinnaksi luettava oli kaappi. Ostimme sen osto ja myyntiliikkeestä, vanha astiakaappi, jossa on alaosa vauvan vaatteille. Hankinta tehtiin jo viime syksynä, jolloin vauva sai alkaa ilmaantua [:)] Seuraava tarvike oli nukutusvaunut, jotka naapuri toi toiselta naapurilta heinäkuussa. Itse olemme ostaneet vaatteita kirpparilta vasta elokuussa. Olemme saaneet lähes kaiken tarvittavan veljenpojan entisiä, joten vähällä on päästy. Me odotimme aika pitkään kai sitten ennen kuin aloimme kysellä luvattujen tavaroiden perään. Itse on pitänut ostaa vain vähän vaatteita, potta ja kestovaipat. Kierrätys kunniaan!
Meillekin selvisi elokuun alkupuolella RU:ssa, että varma poika on tulossa, joten vaaleanpunaiset on jätetty hankkimatta. Tytön kohdallahan se ei aina ole niin varmaa, että kumpi sieltä lopulta putkahtaa... Nyt on rv 28+3
 
Meillä tulee nämä vauvahankinnat (ainakin isoimmat) jokseenkin aikaisin. Tuossa joulukuun 4. päivän tienoilla voi rueta ostamaan [:D] Oma äitini jo reilu viikko sitten oli isäni kanssa shoppaillut lastentarvikeliikkeestä vauvansängyn mummola/mökkisängyksi [;)] tuleva mummo on ihan tohkeissaan.
Meillä ei vielä toistaiseksi ole kuin yksi vauvan vaate, joka sekin tuli ostettua kaverin vauvalle, mutta kananmuistini takia se jäi antamatta ja poika kasvoi jo ulos siitä. Nyt se sitten odottelee meidän vauvaa syntyväksi [:D]
Mutta turvaistuin ja vaunut olisi tossa muutaman viikon päästä tarkoitus hommata, ne kun on aika arvokkaita, vaikka käytettynä ostetaankin - ystäviltämme molemmat.
Ainiin, pinnasänkyhän meillä muuten on jo; minun 25v vuotta vanha sänkyni odottaa tulokastamme [:)]
 
Meillä on hankittuna melkein kaikkea, vaatteita ei oikeastaan yhtään. Epäilyttää niin tuo lupailtu tyttö. Pojilta vaatteita on jäänyt jonkun verran. Ostan varmaan kirppikseltä jossain kohtaa lisää.

Eka ostos oli pussilakana, vaaleanpunainen [:)]. Mies tuumasi että eipä tuo paljoa maksanut jos sit kuiteskin olis poika...

Pinnasänky on saatu kaverilta jo kauan sitten, vankkurit ostettiin langolta ja turvakaukalo tulee vauvalehden kylkiäislahjana (suosittelijana toimineelle siskolleni [:D] jolla ei oo lapsia). Olisin muutenkin tilannut lehden, ja nyt sit sai kaukalon siihen mukaan yhteensä halvemmalla kuin kaupasta.
 
Takaisin
Top