Hankinnat nettikaupoista - Suomesta ja ulkomailta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dolcetti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Dolcetti

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Elomammat 2017
28+4 ja vauvahankintojen määrä edelleen pyöreä nolla :confused:

Kiireellisinä listalla turvakaukalo, amme ja sänky (yhdistelmävaunuissa päädyttiin Vaunuaittaan ja Bugaboon Buffaloihin). Turvakaukaloista kiinnostaa eniten Cybexin Cloud Q -malli (kenelläkään kokemusta tästä tai suositusta toisesta mallista? Cybexiin päädyimme siksi, että sen saa täysin makaavaan asentoon ja adaptereilla kiinni Buffalon runkoon), jota saa ulkomailta Suomea edullisemmin (Suomessa ovh. n.300 €).

Mistä nettikaupoista - lähinnä eurooppalaiset kiinnostavat - olette ostaneet tarvikkeita? Tai mistä ystävänne ja tuttunne ovat ostaneet? Millaisia kokemuksia, toimistusaikoja ym.?

Muokattu viimeksi:
Kotimaisista yllättäen paras hinta epämääräisiin pikkutarvikkeisiin on löytynyt Verkkokauppa.com :sta . Esim. adapterit meidän kaukalon ja matkarattaiden välille olivat halvimmat tuolla. Ja toimitus oli pari päivää.
Ruotsalaisista ollaan tilattu Jollyroomista ja Lekmeristä. Näillä on molemmilla on suomenkieliset nettisivut ja välillä tosi hyviä tarjouksia. Viikossa on tullut toimitus.
Ensimmäiset matkarattaat tilattiin Saksasta kidsroom.de :stä . Toimitus oli muistaakseni pari viikkoa. PinkOrBlue.fi :stä olen myös tilannut jotain pientä (myös saksalainen, jolla suomalaiset nettisivut).
Näissä nettikaupoissa kannattaa huomioida se, että noissa kivijalkaliikkeissä hinnoissa on tosi paljon ilmaa. Esim. meidän turvakaukalon hinnasta tippui paikan päällä käydessä 100 euroa tuosta noin vain ennen tinkaamista, jolloin ovh oli jo sama kuin netistä tilattaessa. Jos / kun ostitte vaunut Vaunuaitasta, niin kyselkää sieltä myös "kimppahintaa" tuolle kaukalolle. Saattaa tulla yllättävän hyvä tarjous.

Jollyroomissa oli musta kurjaa se, että palautus (8e) pitää maksaa itse, vastuu palautuksesta on itsellä eli jos se häviää palautuksessa niin huono homma, ja postikulut sai ilmaiseksi vasta yli 100 e tilauksista. Meidän tilattu istuinpehmuste oli tosi eri sävyä kuin nettikuvissa, niin sen palauttaminen olisi oikeasti maksanut 14 e, koska palautuksen jälkeen koko tilaus olisi ollut alle 100 e ja olisi pitänyt maksaa postit. Sain sitten onneksi myytyä pikkasen pienemmällä tappiolla pehmusteen eteenpäin... Itse tykkään mieluummin tilata suomalaisista nettikaupoista, joihin voi palauttaa ilman suurempia säätöjä ja kustannuksia, jos joku ei olekaan sitä mitä piti. Toimituksessa kesti myös useampi viikko.

Tilasin juuri lapsille isofix-turvavyöistuimet Hollannista. Heillä oli Saksaakin halvempi hinta eikä toimituskuluja, paketti on matkalla ja pitäisi saapua ensi viikolla. Täytynee katsoa samasta kaupasta myös turvakaukaloa, jos kaikki menee hyvin. Joka tapauksessa taidan tilata turvakaukalon ulkomailta, koska hintaero Suomeen on hurja ja on niin paljon ostettavaa, että pakko yrittää säästää. Rattaat tulee varmaankin Englannista, koska ovat siellä halvimmat. Rattaiksi tulisi Phil&Teds Modit ja turvakaukaloksi Cybex aton 5. Cloudiin ei taida rahat mulla riittää..

Me ollaan tilattu Saksasta babyartikel.de. Sieltä siis Cybexin pallas istuimet, joiden hinta on n. puolet Suomen hinnoista. Siellä on muutenkin kaikkea halpaa välillä alessa. Ja on helppo tilata, palauttaa ei ole koskaan mitään tarvinnut :)

Jollyroomissa oli musta kurjaa se, että palautus (8e) pitää maksaa itse, vastuu palautuksesta on itsellä eli jos se häviää palautuksessa niin huono homma, ja postikulut sai ilmaiseksi vasta yli 100 e tilauksista. Meidän tilattu istuinpehmuste oli tosi eri sävyä kuin nettikuvissa, niin sen palauttaminen olisi oikeasti maksanut 14 e, koska palautuksen jälkeen koko tilaus olisi ollut alle 100 e ja olisi pitänyt maksaa postit. Sain sitten onneksi myytyä pikkasen pienemmällä tappiolla pehmusteen eteenpäin... Itse tykkään mieluummin tilata suomalaisista nettikaupoista, joihin voi palauttaa ilman suurempia säätöjä ja kustannuksia, jos joku ei olekaan sitä mitä piti. Toimituksessa kesti myös useampi viikko.
Joo, tämä Jollyroomin palautus kannattaa kyllä ottaa huomioon sieltä tilatessa ja olla skarppina jos jotain pitää palauttaa. On aika työläs ja tyyris homma. Ei ainakaan itselle tullut edes mieleen moinen, ennenkuin oli palautuksen aika. Ja palauttamatta jäi. :meh:

Päädyttiin tilaamaan Baby Plussasta (Hollanti) :) Vastaus tuli ystävällisesti ja nopeasti, ja toimituskulut (Cybex Cloud Q turvaistuin + muita kevyempiä tarvikkeita) 25 €. Vaunuaitan "tarjous" paketille, jossa olivat mukana myös Bugaboon Buffalo Classicit oli naurettavan pieni, joten sinne päin ei synny kauppoja kuin korkeintaan rattaiden osalta.

Takaisin