Hankinnat esikoiselle

MamiMh

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kesämammat 2018
Olisi kiva jos me esikoisen saajat saisimme vinkkejä mitä kannattaa hommata alkuvaiheessa. Tai mitä ei kannata välttämättä vielä alussa hankkia. Tai muita hyviä vinkkejä meille kaikille kesällä lapsen saajille. :)
 
Itsellä sama, kun eka tulossa ja kaikki hankittava. Paljonhan niissä on loppu peleissä vaihtelua mitä kukakin tarvii. Yhdelläkään mun kaverilla ei oo ollut hoitopöytää, mutta itse koen sen tarpeelliseksi, koska meillä asunnossa sellainen pohja ratkaisu että muuten ei toimi.. No meille se mikä on todella tarpeellinen niin turvakaukalo, on nyt ensinmäisenä hankinta listalla.
 
Mua kiinnostaa eniten että kuinka paljon tarvitsee oikeesti hommata vaatetta ja mihin kokoon asti? :D
 
Tää on aika paha sanoo mitä kukakin tarvii. Kaikilla niin erilaiset ympäristöt ja tarpeet. Sanoisin et jos ei oo varma tarviiko jotain niin hommaa sit myöhemmin sen tai lainaa jos mahdollista.
Meille hoitopöytä on ollu ehdoton. Oon muutaman kerran vaihtanut vauvan vaatteita mein sängyllä ja kyl ois pitemmän päälle aika ikävää selälle.
Siskon kaveri taas ei käyttänyt lainkaan vaunuja vaan kantoliina.
Meillä 62cm vaatteet jäi hetkessä pieniksi. Mulla oli niitä kyl eniten ja kaikkia ei ees ehtiny käyttää.
 
Meilläkin molemmat lapset olleet niin erilaisia, että toisen must-hankinnat oli toiselle tarpeettomia ja toisinpäin.

Vaatteitakin esikoisella meni joka syönnin jälkeen pyykkiin (pulautteli paljon ja vaipoista tuli yli), toisella meni vaan pari bodya päivässä.
Samoin esikoinen kasvoi hurjaa tahtia, puolivuotiaana tais olla koko 80 käytössä kun taas nuoremmalla oli samaan aikaan 62/68. :)

Kannattaa muuten liittyä liberoclubiin ja muihin vastaaviin. mistä saa ilmaisia näytepakkauksia (esim. liberolaukussa oli yllättävän paljon kaikkea, lastentarvikkeesta saa babyboxi n jne.) :)
 
Babyboxin hainkin juuri viikolla ja liityin myös Liberoklubiin. :D Sieltä pitäisi tulla joku kuponki jokunen viikko ennen laskettua aikaa ja voi hakea sen laukun.
 
Mua kiinnostaa eniten että kuinka paljon tarvitsee oikeesti hommata vaatetta ja mihin kokoon asti? :D

Riippuu siitä kuinka ahkera olet pyykkäämään :D ja kuinka paljon säilytystilaa teillä on. Itse olen laiska pyykkäämään, joten meillä on lapsilla aika paljon vaatteita, mutta vain aina yhtä kokoa kun säilytystilaa ei ole paljon.
 
Me saatiin toi liberolaukku synnäriltä. En tosin tiedä et jaetaanko sitä vielä.
 
Me saatiin toi liberolaukku synnäriltä. En tosin tiedä et jaetaanko sitä vielä.

2016 vissiin muuttui siihen kuponkijuttuun, että itse pitää hakea kaupasta. :) Ainakin 2014 me saatiin vielä rakenneultrassa ja 2016 piti hakea sillä kupongilla.
 
Suosittelen täälläkin ihan pikkuiselle kietaisubodeja. Sellaiset on parhaita missä saa vielä hihansuut käännettyä sormien suojaksi. Vauvat tuppaa usein raapimaan itseään ja etenkin kesäaikaan raapimishaavat tulehtuvat herkästi.
 
Babyboxin hainkin juuri viikolla ja liityin myös Liberoklubiin. :D Sieltä pitäisi tulla joku kuponki jokunen viikko ennen laskettua aikaa ja voi hakea sen laukun.


Hei tiedätkö oliko tuo Babybox mallia 2017 vai 2018? :happy: En niin innostunut 2017 boxista, joten ajattelin odotella että josko tämän vuoden pakkaus olisi kivempi mutta en tiedä milloin niitä aletaan jakaa. Varmaan myös myymäläkohtaista(ko) ?
 
En kyllä yhtään tiedä mitä mallia oli. Taitaa sisältö olla melko myymäläkohtainen. Itse en kauheasti tykännyt sellaisista monivärisistä housuista. :D Mies tykkäsi Viaplayn 2 kk kortista. :wink
 
En kyllä yhtään tiedä mitä mallia oli. Taitaa sisältö olla melko myymäläkohtainen. Itse en kauheasti tykännyt sellaisista monivärisistä housuista. :D Mies tykkäsi Viaplayn 2 kk kortista. :wink

Mä ajattelin että en varmaan jaksa sellasta hakee mutta toi viaplay.. Hmm.. :D
 
En kyllä yhtään tiedä mitä mallia oli. Taitaa sisältö olla melko myymäläkohtainen. Itse en kauheasti tykännyt sellaisista monivärisistä housuista. :D Mies tykkäsi Viaplayn 2 kk kortista. :wink

Kiva toi Viaplayn kortti! Saanko udella mitä muuta siellä oli? :)

Meillä oli -16 jo valmiiksi vanhentuneita lastentarvikkeen alekuponkeja, me&i kuolalappu, jotain vauvanpesuainenäytteitä ja vaippoja, sekä vissiin joku vauvan eka vuosi-vihkonen. :D
 
Mikä toi babybox on ja mistä/miten sen saa.
 
Mäkin aloin miettiin et onkohan se yleensä esikoista odottavalle..? Mutta mä en sillon hakenu sitä eli eiks se tarkota että saan sen nyt.. :wink :D
 
Takaisin
Top