Hampaisiin liittyvät jutut

Me on käytetty buranaa jo kuukauden verran ainakin. Meillä ei tosiaan korvakipuun oo panadol auttanut mitään. Nyt viimeisimmän tulehduksen aikaan annettiin 4h välein buranaa ja panadolia vuorotellen. Siis lääkärin ohjeistuksella tietty.

Toistaiseksi panadol on noihin hammasvaivoihin meillä auttanut, mutta jos oikeesti tosi kipeetä on niin burana meillä ainakin toimii tosi paljon paremmin.

Kuinka herkästi noihin hampaisiin uskaltaa antaa särkylääkettä? Oon jotenkin niin "lääkevastainen" ihminen... ja hirvee spekulointi antaako vai ei, toinen on kuitenkin hirveen kärttynen, enkä kyllä keksi muuta ku nuo hampaat.

Meille apteekis suositeltiin ihan burana-liuosta, mut ollaan pysytty vielä panodolissa, ku ainakin toistaseksi on tuntunut auttavan.

Meille ainakin kaikki lääkärit ovat hokeneet, että kyllä sitä panadolia voi antaa turhia miettimättä jos tuntuu, että lapsella on kipuja. Kai buranan kanssa sitten syytä käyttää enemmän harkintaa, mutta jos ei pitkiä jaksoja anna niin ei kai sekään mikään ongelma ole. Tähän asti ollaan oltu sillä panadolilla, mutta nyt ostin Buranaa kun tosiaan on jotenkin tosi kipeän oloinen kaveri. En kylläkään mene vannomaan, onko kaikki vain hampaita vai onko mahalla osuutta asiaan, mutta kokeillaan nyt illalla lääkitä molemmilla lääkkeillä lomittain.

Mulle sanoivat aikoinaan päivystyksestä, kun esikoisella oli vauvarokko, että panadolia ja buranaa saa antaa vaikka samaan aikaan. Soittelin sinne, kun panadol kyllä laski kuumeen mutta vain tunniksi ja sitten nousi taas lähelle 40 astetta. Burana auttoi tuohon paljon paremmin. Kuopus ei tykkää kummankaan mausta ja ne peräpuikot on vähän niin ja näin niin annan yleensä buranaa, sitä kun pitää saada suusta alas huomattavasti pienempi määrä. Kuumeeseen paras on semmoinen kuin Pronaxen mutta sitä ei muistaakseni saa antaa alle vuoden ikäiselle.. en ole ihan varma tuosta ikärajoituksesta. Sen kanssa voi ottaa Panadolia, koska on pitkävaikutteinen niin Panadol auttaa nopeampaa. Buranaa taas ei saa missään nimessä ottaa.. Meniköhän tämä nyt ihan sekavaksi?

Meillä on näköjään melkoinen tahti hampaiden kanssa. Yksi ylähammasta näkyy kokonaan, toinen pikkuisen ja pisteet näkyvät ylhäällä vielä kahdessa kohdassa ja alhaalla yhdessä. Huh huh, luulin, että olisi tauko tulossa. Mutta ehkä nyt sitten saadaan monta hammasta samoilla itkuilla.

:o Ohhoh, jopas on hampaita tulossa! Mä vieläkin odottelen ensimmäistä vihjettä ensimmäisestä.. :o Jospa teillä löydettäisiin unet sitten noiden hampaiden jälkeen! :)

Vautsi JaneDoe, ei ole ihme, jos kaveria vähän kenkuttaa. Puhkeaisivat nyt nopeasti niin tulisi rauha teidänkin talouteen :)

Kiitos kaikille tsempistä! Sitä toivomme, että jos sitten jonkin aikaa olisi öisin rauha :) nyt pohdin, että montako päivää viitsii syöttää panadolia putkeen. Farmaseutti tuumi epämääräisesti, että jonkin aikaa kun on tarkka annoksesta.

Vaude! Kaveri ihan työkseen puskee noita legoja ulos :D

Vähän tyhmä kysymys, mutta mistä tietää, että sieltä on ihan tosissaan tulossa se hammas? Onko muilla ikenet ihan vaaleat tuolta poskihampaiden kohdalta? Meillä on siellä paljon vaaleampaa, kuin missään muualla.

Meillä mä tiedän vasta sitten kun ikenen päällä siellä mistä se hammas sitten tosiaan tulee ulos näkyy valkoinen piste tai ylähampaisiin on tullut sellainen pienen puhjenneen rakon näköinen vaalea läikkä. Kai vaalea ja turvonnut ien jotain tarkoittaa, mutta mä en osaa vielä siinä vaiheessa tilannetta tunnistaa kun tuntuu, että se ikenen sivu näyttää välillä vaalealta vaikka mistä, mutta mitään ei tapahdu.

Meilläkin kyllä ikenet on kauttaaltaan muhkuraiset ja vaaleahkot, et yritä siinä sitten bongata, et missä ois tulossa. Kyllä tuo jantteri nyt jotain hammasta tekee, sen verta ollaan taas oltu kärtty-kärttyä :D ja meillähän hammasta tosiaan tehdään viikko tolkulla... oikea yläkulma saattaa olla se seuraava tulokas.

Mä mietin tässä, että onkohan toi hampaiden narskuttelu vähän huono homma kun meidän poika sitä ahkerasti tekee ja myös unissaan niin kuin isänsä. Kun kiillekään ei ole vielä valmis... En tosin keksi, miten sen estäisi, että sinänsä ehkä turha murhe :D

Se narskuttelu loppuu aikanaan, meilläkin esikonen teki sitä aikoinaan ja varmasti tulee tämä nuorempikin tekemään, kunhan saa vastakappaleet ko. toimintaa varten. Mä luulen, että aika harva on varmaan narskuttelematta. Ei ole haitallista, eikä esikoiksella ainakaan ole mitään kiillevaurioita :)

Meillä on nyt alas puhkeamassa kaksi hammasta lisää, näkyvät jo ja ihan himpun verran on ien jo "rikki". Kohta siis alhaalla neljä hammasta. Ylähampaat odotuttavat itseään vielä, mutta ihan järkyttävän turvonneet noi ikenet ovat....

Takaisin