Hammashygienia

Miimulainen

Puuhakas puhuja
Elokuiset 2021
Kesäkuiset 2024
Mua kiinnostais tietää miten pidätte huolta hampaista raskauden aikana ja reikiintyykö / kellastuuko / plakkiintuuko hampaat jotenkin enemmän raskauden aikana?

Itsellä ainakin tosiaan tää pahoinvointi pakottaa syömään koko ajan vaikkei ehkä tekis mielikään, niin tuntuu että hampaissa on sellanen kauhea kerros kaikkea mönjää. Aamuisin ja iltaisin koitan niitä kuurata mut sekin on aika vaikeeta kun ällöttää. Purkkaa / xylitolia en pysty syömään vatsan takia. Toivon että helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen, mut kiinnostais myös tietää miten te, jotka ootte ennen olleet raskaana niin oliko raskauden jälkeen hampaat missä kunnossa?
 
En ainakaan huomannut, että aiempi raskaus olis vaikuttanut hampaiden kuntoon millään tavalla. Samalla tavalla hoidan hampaita kuin ennen raskautta, ikenet tuntuvat vuotavan nyt vaan vähän herkemmin, ihan pelkästä harjauksesta. Pitäiskin varata aika taas hammastarkastukseen, siellä olis kai hyvä käydä tarkistuttamassa tilanne nyt raskauden vuoksi.
 
Mä oon todennut että hammaslääkärikäynnit on täysin no-no raskausaikana koska yrjö,joskus kokeilin kun oli tarve. Muutenkin superherkkä nielu joten enää en yritä edes. En kyllä oo huomannut mitään muutoksia hampaissa raskauksien aikana. Hampaiden pesu useammin auttaa ällötykseen, joten ehkä sekin vaikuttaa.
 
En myöskään huomannut mitään eroa hampaiden kunnossa raskausaikana. Ainoastaan että ikenet saattoivat välillä vuotaa verta ja tässäkin raskaudessa se oli ensimmäisiä oireita ennen plussaa.

Esikoisen raskaudessa kävin hammastarkastuksessa ja suuhygienistillä, samoin mies, koska tätä suositellaan. Samoin toimitaan tässäkin raskaudessa. Käyn muuten säännöllisesti suuhygienistillä ja olen tarkka suuhygieniasta:angelic::hilarious:
 
Takaisin
Top