Haluaisitteko tietää vauvan sukupuolen etukäteen?

Mulla on ainakin vielä sellainen olo, että olis hauskaa pitää sukupuoli yllätyksenä, mut puoliso taas haluais tietää etukäteen. Onneks tässä on vielä runsaasti aikaa miettiä asiaa!
 
En ole vielä päättänyt. NIPT-testissähän tuloksen saa tietää jos haluaa. Mietitään vielä miehen kanssa asiaa.
 
Moikka! Pomppaan marraskuisena hiukan tänne joulukuisten puolelle. Hain foorumilta tietoa tästä NIPT-testistä, ja täällä oli tuorein kommentti aiheesta. Nykyään kun seulonta on ilmeisesti jotenkin muuttunut, niin kuuluuko tämä NIPT-testi vakiona halutessaan siihen n. rv12 tienoilla tehtäviin tutkimuksiin? Voiko siis nykyään kaikki halutessan saada tietää sukupuolen kunnallisella puolella tuossa NIPTissä muiden tietojen lisäksi? Kiitos jo etukäteen! :folded::smiling-eyes:

Ps. Mun la 30.11., että ihan hilkuilla kumpaan kuuhun kuuluisin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Moikka! Pomppaan marraskuisena hiukan tänne joulukuisten puolelle. Hain foorumilta tietoa tästä NIPT-testistä, ja täällä oli tuorein kommentti aiheesta. Nykyään kun seulonta on ilmeisesti jotenkin muuttunut, niin kuuluuko tämä NIPT-testi vakiona halutessaan siihen n. rv12 tienoilla tehtäviin tutkimuksiin? Voiko siis nykyään kaikki halutessan saada tietää sukupuolen kunnallisella puolella tuossa NIPTissä muiden tietojen lisäksi? Kiitos jo etukäteen! :folded::smiling-eyes:

Ps. Mun la 30.11., että ihan hilkuilla kumpaan kuuhun kuuluisin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ei kuulu julkiselta, ainoastaan jos seulat hälyttää tai on aikaisempia kromosomipoikkeavuuksia tms :)
 
Toisaalta olis houkutteleva ajatus olla tietämättä, mutta en varmaan pystyis kuitenkaan :No Evil Monkey: Mies haluaa ainakin tietää joten kyllä varmasti kysytään :smiling-eyes:
 
Moikka! Pomppaan marraskuisena hiukan tänne joulukuisten puolelle. Hain foorumilta tietoa tästä NIPT-testistä, ja täällä oli tuorein kommentti aiheesta. Nykyään kun seulonta on ilmeisesti jotenkin muuttunut, niin kuuluuko tämä NIPT-testi vakiona halutessaan siihen n. rv12 tienoilla tehtäviin tutkimuksiin? Voiko siis nykyään kaikki halutessan saada tietää sukupuolen kunnallisella puolella tuossa NIPTissä muiden tietojen lisäksi? Kiitos jo etukäteen! :folded::smiling-eyes:

Ps. Mun la 30.11., että ihan hilkuilla kumpaan kuuhun kuuluisin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Mä olen käsittänyt että ikä ratkaisee ainakin osittain otetaanko NIPT,yli 35-v odottajilta otetaan tuo.
 
Kaikki (3) kysytty ja halutaan tietäö myös nytkin:smiling-eyes:
 
Kyllä haluaisin ehdottomasti. Ollaan kaikista muistakin kysytty ja kyllä tästäkin jos sinne asti päästään. Viimeksi jouduttiin/päästiin NIPT niin saatiin sukupuoli selville jo rv12.
 
Kyllä haluaisin ehdottomasti. Ollaan kaikista muistakin kysytty ja kyllä tästäkin jos sinne asti päästään. Viimeksi jouduttiin/päästiin NIPT niin saatiin sukupuoli selville jo rv12.

siis miten tossa vaiheessa jo voi saada sukupuolen selville? :Eyes:
 
siis miten tossa vaiheessa jo voi saada sukupuolen selville? :Eyes:
Tuossa NIPT testissä voi selvittää sukupuolen.
Meillä oli riskiluku nt-ultran jälkeen 1:48 niin mentiin tohon testiin. Kromosomipoikkeavuuksien lisäksi halutessaan saa tietää myös sukupuolen.
 
Se on ihan tavallinen verikoe, joka otetaan äidiltä, niin ei tarvitse kohdusta ottaa näytettä.
 
Se on ihan tavallinen verikoe, joka otetaan äidiltä, niin ei tarvitse kohdusta ottaa näytettä.

siis no mä oon menossa just siihen verikokeeseen ens viikolla, ja kävin kyllä viimeksikin mutta ei kukaan kysynyt että halutaanko tietää sukupuoli siinä vaiheessa :Smirking Face:
 
siis no mä oon menossa just siihen verikokeeseen ens viikolla, ja kävin kyllä viimeksikin mutta ei kukaan kysynyt että halutaanko tietää sukupuoli siinä vaiheessa :Smirking Face:
Tää NIPT verikoe otetaan vasta sitten jos nt-ultrassa tulee tarpeeksi iso riskiluku.
Sulla on varmaan nyt se ennen nt-ultraa otettava verikoe.
 
Tää NIPT verikoe otetaan vasta sitten jos nt-ultrassa tulee tarpeeksi iso riskiluku.
Sulla on varmaan nyt se ennen nt-ultraa otettava verikoe.

Niimpä joo ilmankos :No Evil Monkey: Me käytiin viimeksi tosiaan rv16 yksityisellä selvittämässä sukupuoli ja varmaan nyt tehdään samanlailla kun ei malta odottaa sinne rv20 rakenne ultraan :tears:
 
Me ei varmaan haluta tietää sukupuolta. Olkoot vaikka muunsukupuolinen, kunhan syntyy elävänä ja terveenä :Smiling Face With Smiling Eyes:
Oltaisi ehkä saatu tietää se jo viime vuonna sukupuoli, kun ottivat alkiodiagnostiikan vuoksi biopsian. Biopsiasta katsotaan kaikki kromosomivirheet, mitkä lisääntyy vanhemmilla naisilla. Niistä kromosomeista olisi selvinnyt sukupuolikin.
 
Mä olen käsittänyt että ikä ratkaisee ainakin osittain otetaanko NIPT,yli 35-v odottajilta otetaan tuo.
Korjaan: Vain JOS kromosomitutkimus antaa epänormaalin riskiluvun pääsee NIPT-tutkimukseen (halutessaan). Meille ei siis tuota tarjottu, koska kaikki oli OK,joten sukupuoli jää selvittämättä. Toisaalta hyvä niin. Olimme torstaina 16.6. nt-ultrassa ja laskettu aika muuttui takaisin alkuperäiseen kuukautisista laskettuun. Nyt se onkin alkuperäinen 28.12. Tässä ultrassa sikiö vastasi kooltaan 12+4 silti kätilö merkkasi 12+1. Pieni oli rauhallinen ja liikuskeli vain hiukan. Kaikki oli kunnossa! Tuntenut oon hentoiset liikkeet jo viikon ajan eli rv 12 alkaen. Kätilö sanoi etten ole ainoa joka tässä vaiheessa kertoo jo tuntevansa. Pikkuisen veikkasi jo sukupuolta,pojaksi veikkaisi mutta ei "päätä pantiksi" laittaisi. Saimme kuvia ja näimme 4d-kuvaa. Oli ihana käynti.
 
Korjaan: Vain JOS kromosomitutkimus antaa epänormaalin riskiluvun pääsee NIPT-tutkimukseen (halutessaan). Meille ei siis tuota tarjottu, koska kaikki oli OK,joten sukupuoli jää selvittämättä. Toisaalta hyvä niin. Olimme torstaina 16.6. nt-ultrassa ja laskettu aika muuttui takaisin alkuperäiseen kuukautisista laskettuun. Nyt se onkin alkuperäinen 28.12. Tässä ultrassa sikiö vastasi kooltaan 12+4 silti kätilö merkkasi 12+1. Pieni oli rauhallinen ja liikuskeli vain hiukan. Kaikki oli kunnossa! Tuntenut oon hentoiset liikkeet jo viikon ajan eli rv 12 alkaen. Kätilö sanoi etten ole ainoa joka tässä vaiheessa kertoo jo tuntevansa. Pikkuisen veikkasi jo sukupuolta,pojaksi veikkaisi mutta ei "päätä pantiksi" laittaisi. Saimme kuvia ja näimme 4d-kuvaa. Oli ihana käynti.
minä oon kans tuntenut rv12 asti liikkeet ja kysyin myös kätilöltä silloin nt ultrassa että onko mahdollista niin sanoi että on se ihan mahdollista. Nyt toki liikkeet tuntuukin jo ihan selkeästi kun kohta vaihtuu rv16 😊
 
Halutaan tietää. Voi sitten ruveta toden teolla pohtimaan nimiä, vaikka periaatteessa hyvät ehdotukset sekä tyttö- että poikavauvaa varten on jo olemassa. :)
 
Takaisin
Top