Haluaisitteko tietää vauvan sukupuolen etukäteen?

Haluan tietää, jos vaan näkyy. Esikoisestakin sillon kysyttiin.
 
Halutaan tietää. Mä koen sen ensimmäisenä askeleena vauvaan tutustumisessa kun saa tietää kumpi tulee. Mutta jos sukupuoli ei näkyis helposti ultrassa, niin sekään ei toisaalta haittaisi.
 
Mitenhän tää sukupuolesta tietäminen taipuu tähän nykyisin vallalla olevaan sukupuolineutraaliuteen?

Oma kokemus muunsukupuolisena ja juurikin sukupuolineutraaliin tai -avoimeen vanhemmuuteen valmistautuvana on se, että sukupuolittaminen on vielä vallalla. Mutta kiinnostavaa kuulla, että sulla on ehkä toisenlainen kokemus?
 
Oma kokemus muunsukupuolisena ja juurikin sukupuolineutraaliin tai -avoimeen vanhemmuuteen valmistautuvana on se, että sukupuolittaminen on vielä vallalla. Mutta kiinnostavaa kuulla, että sulla on ehkä toisenlainen kokemus?

Mä yritän kovasti kapinoida ulkoa tulevaa lokerointia, jonka perustelu on vain pöytistynyt ”no näinhän sen vaan pitää olla”. Että tyttö ei voi pitää tietynlaisia vaatteita, koska on tyttö tai poika ei voi leikkiä tietyillä leluilla koska on poika. Esim. Megan Foxin pojan mekon tuomitseminen ja julkinen lynkkaus aikuisten taholta on tätä mistä haluan ravistella ihmisiä eroon. Ylipäätään kaikki ”koska näin on tapana” -ajattelu ja muiden valinnoista kauhistuminen, koska oma maailmankatsomus on liian uhattuna erilaisuuden vuoksi, on sitä mistä eroon pääsemiseksi yritän aina tilaisuuden tullen herätellä lähimmäisiä ajattelemaan että miksi.

Sukupuolittaminen on todellakin vallalla. Biologia on mitä luoja luo, mutta se ei tarkoita että sen pitäisi antaa yksilön tekemisiin yhtään mitään rajoitteita, vaan kannustan kaikkia aina tekemään valintoja itseä varten ja omasta tahdosta.

Omalla kohdallakin on vielä työtä, ja nyt just kyseenalaistan omalta kohdalta miksi kuitenkin ajattelen että pojan kasvattaminen olisi hyvin erilaista kuin tytön.
 
Mä yritän kovasti kapinoida ulkoa tulevaa lokerointia, jonka perustelu on vain pöytistynyt ”no näinhän sen vaan pitää olla”. Että tyttö ei voi pitää tietynlaisia vaatteita, koska on tyttö tai poika ei voi leikkiä tietyillä leluilla koska on poika. Esim. Megan Foxin pojan mekon tuomitseminen ja julkinen lynkkaus aikuisten taholta on tätä mistä haluan ravistella ihmisiä eroon. Ylipäätään kaikki ”koska näin on tapana” -ajattelu ja muiden valinnoista kauhistuminen, koska oma maailmankatsomus on liian uhattuna erilaisuuden vuoksi, on sitä mistä eroon pääsemiseksi yritän aina tilaisuuden tullen herätellä lähimmäisiä ajattelemaan että miksi.

Sukupuolittaminen on todellakin vallalla. Biologia on mitä luoja luo, mutta se ei tarkoita että sen pitäisi antaa yksilön tekemisiin yhtään mitään rajoitteita, vaan kannustan kaikkia aina tekemään valintoja itseä varten ja omasta tahdosta.

Omalla kohdallakin on vielä työtä, ja nyt just kyseenalaistan omalta kohdalta miksi kuitenkin ajattelen että pojan kasvattaminen olisi hyvin erilaista kuin tytön.

Joo, olen tosi surullinen siitä, kuinka paljon turhaa kärsimystä tuo kahtiajakoinen lokeroiminen tuottaa. Lapsille ja aikuisillekin pitäisi olla turvallista ja vapaata olla kuka on: intersukupuolinen, muunsukupuolinen, tyttö, poika tai muu. Toivon, että on myös ajan kysymys, että Suomessakin otetaan käyttöön kolmas juridinen sukupuoli. Ja että sukupuoliavoin/-tietoinen/-sensitiivinen kulttuuri tulee lisääntymään, jotta kaikenlaiset lapset olisivat turvassa.

Kiinnostavaa kuulla tosta sun ajatuksesta kasvattamisen erilaisuudesta, mitä tulee siihen, jos lapsi syntyisi täällä vallalla olevan määritelmän muokaiseen muottiin, eikä esimerkiksi intersukupuoliseksi. Mulla on itselläni se kokemus, kenties senkin vuoksi, että ympäriltä löytyy niin paljon erilaisia niin sukupuolienemmistöihin kuin -vähemmistöihin kuuluvia yksilöitä, että ajattelen - vielä koskaan omaa lasta kasvattaneena - että kokemuksesta tullee täysin uniikki ja, kuten sanoit, on tärkeintä tukea yksilön omia valintoja ja tahtoa, mitä näihin asioihin tulee. Tuntuu tosiaanki tärkeeltä keskustella näistä ja kyseenalaistaa ne ideat mihin ollaan kasvettu. Myös tiede kehittyy näissä asioissa koko ajan.

Mä kans ajattelen, että mulla on paljon työtä tehtävänä ja opiskeltavaa. Englanninkielisiä tekstejä löytyy aika hyvin, mutta olisi mahtavaa, jos suomeksikin olisi enemmän luettavaa. Tuntuu hyvältä keskustella näistä asioista täälläkin, kiitos jakamisesta!
 
Meillä mies ei haluaisi tietää, mutta itse haluaisin. Onneksi on vielä aikaa miettiä kummin tehdään :)
 
Kyllä haluan tietää sukupuolen vaikkei väliä. On kiva sitten ottaa valmiiksi oikeat vaatteet esille. Mutta vasta syntymän jälkeen annan pois toisen sukupuolen vaatteet. On niinkin käynyt jollekin että lääkäri on vakuuttaakseen tiettyä sukupuolta, mutta synnyttyä ollutkin toinen! Mulla on tullut kyllä se mitä ultra on näyttänyt, muttei koskaan kannata olla liian varma.
 
Kyllä täällä ainakin halutaan tietää kumpaa odotetaan.
 
Kysyn, jos näkyy. Veikkaan kyllä poikaa kun tähänkin asti tullut. Toisaalta olis jännää olla kysymättäkin. Tyttö olisi iso yllätys. En minä todeksi varmaa ultrassakaan uskoisi jos näin väitettäisiin. :grin
 
Kyllä tahdotaan tietää. :angelic:
 
Haluan tietää kaiken mikä vaan on mahdollista, eli myös sukupuolen. Ei sukupuolella itselle mitään väliä ole ja lapsihan sen sitten lopulta itse määrittelee. Tekee kuitenkin kaikesta vähän konkreettisempaa, kun saa tietoa siitä kuka tuolla sisällä kasvaa.
 
Mies tahtoisi tietää mutta minä haluan yllättyä. Mies kyllä hyväksyi tämän että ei oteta selville. Katsotaan muuttuuko minun mieli rakenneultraan mennessä, voi olla että siinä vaiheessa olenkin ihan eri linjoilla ja on jo pakko saada tietää :angelic:

Ja mikäli me itse tiedettäisiin sukupuoli niin en ehkä kertoisi sukulaisille. Heillä on taipumusta extreme level hössötykseen ja luulen että sitten alkaisi pinkkiä ja sinistä krääsää tulla ovista ja ikkunoista jos olisi tiedossa onko tyttö vai poika. En myöskään haluaisi jotenkin maalailla hirmu ennakkokäsityksiä meidän vauvasta että "hän on poika niin hän on tällainen ja tällainen" jne. Vaikea selittää.

Katsotaan pyörränkö kaikki mielipiteet kunhan ultra-ajat koittaa!
 
Ei kysytty esikoisesta enkä haluaisi nytkään kysyä. Saas nähdä.
 
Mä tavallaan haluisin tietää. Vaikka en luota 100% noihin ennusteisiin. Meillä on onnistuttu peräti viidessä ultrassa tulkitsemaan sama lapsi väärin. :grin
Mies sanoi suoraan ettei halua tietää enää tällä kertaa.
 
Halutaan tietää, vaikka tuloksella ei mihinkään vaikutusta olekkaan. :happy8 ollaan jo nyt mummuille (jotka into piukeana haluavat päästä jo neulomaan ja ompelemaan vaatteita) kerrottu että toivotaan neutraaleja värjeä, keltaista oranssia ja violettia :Heartred
 
Me kysyttiin molemmista pojista ja kyllä nyttenkin kysytään. Aika vahva fiilis, että samalla linjalla mennään, kun miehen suku hyvin miespainotteinen. En mä varmaan osaisi edes olla tytön äiti, kun itse olen vähän rämäpää enkä niin tyttömäinen
 
Kysytään ehdottomasti.
Ja edelliseen vittaten, meidän tyttö on rämäpäämpi kuin pojat. :grin
 
Takaisin
Top