Haluaisitko nähdä istukkasi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Vau:lla on artikkeli jossa kätilö kehottaa pyytämään että saisi nähdä istukan.

Haluaisitko sinä nähdä istukan? Millaisia ajatuksia ajatus sen katsomisesta herättää?

Itse en kyllä haluaisi nähdä sitä. Ajatus tuntuu ällöttävältä. :wtf: Että vauva vain näkyviin, kiitos. :)
 
Joka kerta on kysytty, mutta olen kieltäytynyt. Tokan kohdalla näin kyllä, kun kätilö kysyi samalla kun nosti näkyviin. Sellanenhan se oli, klöntti, vähän ällön näköinen :p
 
Onhan noita ”ihailtu”, semmoinen epämääräinen klöntti... ollut siinä kohtaa jotain kauniinpaakin ihasteltavaa että joku suonikas liha möykky ei oikein jaksanut kiinnostaa:D mies katto vaan esikon istukkaa ja meinas oksentaa, vähän liian herkkä:p
 
Minäkin pyysin nähdä esikoisen synnytyksen jälkeen ja aion pyytää myös uuden vauvan syntymän jälkeen.
 
Mie en ole kertaakaan nähnyt ja nyt tämän neljännen kohdalla kun kysyttiin sanoin etten halua nähdä. En tajua miksi ne pitäisi nähdä? Mikä siinä on niin ihmeellistä?
 
Kätilö ehdotti moneen kertaan, että katsoisin istukkaa, mutta sen verran ällötti ajatus biojätteet katselusta, että jätin väliin. En ymmärrä minäkään, miksi sitä pitäisi katsoa.
 
Olisi ollut ihan kiva nähdä se möllykkä. :D Muttei siitä paljon jäänyt nähtäväksi, kun se "räjähti riekaleiksi" kun tuli ulos. Verta sai toki katsella ympäri lattiaa ja seiniä :P (ei meinannut millään tulla ja kätilö kiskoi väkisin kaksinkäsin)
 
Katsoin kyllä miltä istukka näytti, mutta enemmän tuli keskityttyä vauvaan.
 
Mä halusin ekan synnytettyäni, toisen kohdalla se ei enää kiinnostanut. Kysyin myös kätilöltä et onko ihan oikeesti sellaisia ihmisiä niinkuin Cruisen Tom, jotka haluaa istukan itselleen mukaan ja syödä sen :confused: Kuulemma on ollut :confused2
 
Etukäteen olin ajatellut, että silkasta uteliaisuudesta haluan ja kestän kyllä sen nähdä, jos sitä erikseen kysytään, mutta ei kysytty enkä sillä hetkellä edes muistanut koko asiaa, kaikki keskittyminen oli siinä iholla olevassa vauvassa :) Toinen mitä jotkut kätilöt ilmeisesti ehdottovat, on että saisi kurkistella alapäätään ja syntyvää/syntynyttä päätä peilin kautta.. Repeävää alapäätäni en kyllä haluaisi nähdä :stop:
 
Olen nähnyt kaikki kolme istukkaa, mutta that's it. En koe mitään lämpimiä fiiliksiä asian suhteen, vaikka istukka mielenkiintoinen juttu sinänsä onkin. (;
 
Taisin nähdä ne kalkkiset istukan repaleet molemmilla kerroilla ihan pyytämättä, mutta eipä niissä sen kummempaa. Se vauva kiinnosti enemmän :D
 
Opiskelijana synnärillä näin ja tutkin ja mittailin, omia näin esikoisen sit ei enää huvittanut :D
 
Vastailin jo aikaisemminkin mut nyt kun ultrassa selvisi että istukka on vallimainen (?) niin haluan kyllä tutustua tähän tarkemmin tällä kertaa... haluun tietää että mikä tästä tekee semmosen että sitä pitää ultrata useammin jo raskaus aikana...
 
Katsoin joka kerralla kun kätilö sitä näytti, mutta ei aiheuttanut suuria tunteita suuntaan tai toiseen. Ekalla kerralla ehkä ihmettelin sitä vähän enemmän kuin seuraavilla kerroilla. Onhan se jännä kapistus. :)
 
Minä halusin nähdä mutta mies ei olisi halunnut nähdä.. :)
Ei mies kerinny sanoo mitää kun kätilö jo mulle esitteli missä on napanuora ja suonet. Mies valahti vähän kalpeaksi :woot:

Kun olisi vielä silloin keksinyt että olisi ottanu istukan mukaan ja kotona sit kaivanu montun ja istuttanut puun istukan kanssa pihaan..
 
Taisin jonkun vilauksen nähdä... Enemmän se vauva kiinnosti ja se tila js väsymys synnytyksen jälkeen nii et yritti pitää kirjaimellisesti silmiä kasassa
 
Kysyin , että saisinko nähdä (sektiossa) mutta lääkäri katsoi vaan mua näin o_O ja totesi että meni jo jätteisiin!
:eek:
 
Takaisin
Top