Haluaisitko kaksoset?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tänään vietetään kansainvälistä kaksosten päivää. :) Haluaisitko sinä kaksoset? Kokemukset kaksosten äideiltä myös erittäin tervetulleita!

Meillä ei nyt ole suunnitelmissa ylipäätään enempää lapsia, kun tämä toinen syntyy. Raskaus siis ylipäätään taitaisi olla shokki. Kaksosraskaus sitten tuplashokki.
 
Tavallaan aina toivonut kaksosia, mutta sitten toisaalta taas en. Yhdessäkin vauvassa/raskaudessa on tarpeeksi tekemistä ja nyt kun lapsia ennestään jo enemmän, niin olisihan siinä kädet aika täynnä. Silti olin kyllä hiukan surullinen kun ultrassa kuulin että tämä nyt meneillään oleva raskaus oli alunperin kaksosraskaus, mutta toinen meni heti alussa kesken.
 
Toivoin aina salaa tyttökaksosia. Joku kuuli toiveeni ja meillä vietetäänkin nyt kuudetta valtakunnallista kaksostenpäivää. Aamulla päiväkotiin meni kaksi monikkoudestaan hyvin ylpeää tyttöä ja he halusivatkin pukeutua täysin samalla tavalla ja päättivät, että tekevät tänään kaiken yhdessä.. :love7 Vaikka kaksosten alkuvuosien jälkeen tiedän, miksi väkisin hereillä pitämistä käytetään kidutuskeinona ja metelillä harjoitetaan mellakoita, voin silti sanoa olevani onnellinen, kun saan seurata eturivin paikoilta kahden niin toisilleen läheisen sielun kasvua ja kehitystä. Tämän lähemmäs en koskaan tule pääsemään monikkouden maagista elämää. :hello
 
Olisihan siinä omat haasteensa varmasti, mutta olisin kyllä positiivisin mielin jos kaksoset olisi tullakseen. Innostusta ehkä lisää vähän myös se, kun aina toivonut että saisin monta lasta, ja nyt mietityttää että ehditäänkö me mitenkään saada useampaa kun nyt ensimmäinen ja hoitoalkuinen raskaus meneillään. Voi olla, että tulee ikä vastaan. Nuorempana haaveilin kaksosista enemmän.
 
Olisihan se ihanaa saada kerralla kaksi, mutta kaksoisraskaus on kuitenkin aina riskiraskaus, enkä tieten tahtoen haluaisi sellaista. Niinkuin Paris Hilton :shifty::shifty:
 
Olisi kyllä ollut ihanaa saada kaksoset! Nyt ei enää niinkään, kun lapsiluku on täynnä, eli shokki se olisi, jos saisin kaksosia kuulla odottavasi. Pari kertaa olen nähnyt nyt unta, jossa saan tietää odottavani kaksosia, ja olen ollut niin onnellinen, kunnes herään ja oon ollut todella helpottunut, että se olikin vaan unta. :bag:
 
Toisaalta joo, toisaalta ei. Pääsisi yhdellä raskaudella ja saisi kaksi lasta, kuitenkin riskejä raskaudessa voisi olla enemmän. Kaksosten hoitaminen voisi vauva-aikana olla raastavaa, myöhemmin kuitenkin olisi kätevästi samanikäinen kaveri. En oikein tiedä, mahdollisuus kaksosiin on kuitenkin meillä hieman koholla, suvussa on useampia kaksosia.
 
Jos lapsia olisi ennestään vähemmän niin kaksoset voisivat olla kiva, vaikka työtä siinä kyllä olisi, mutta nyt kun jo kolme lasta niin en usko että jaksaisin kaksosia tähän päälle vielä.
 
Oi, olen aina unelmoinut kaksosista! Lapsiluku on nyt kuitenkin miehen päätöksellä täysi.
 
Aina kovasti haaveillut kaksosista.. Mutta näin jälkikäteen monta pitkää hyvää raskautta läpikäyneenä ja yksin vauvoja pääosin hoitaneena voin käsi sydämellä olla kiitollinen etten koskaan kaksosia kokenut. Voimavarat ei silloin välttämättä olisi riittäneet suurperheeseen näillä korteilla mitä itselle jaettu. Ja mä oon rakastanut raskaana olemisesta, yhtään kertaa en pois vaihtaisi :grin..
 
En. Kyllä se aika lailla on enemmän kauhukuva, että oliskin kaksi tulossa. Ajattelen siis vain omaa jaksamista. Meillehän on nyt eka tulossa ja ensimmäinen ultra vasta viikon päästä eli jännittää vaikka ei kummankaan puolen sukua löydy kaksosia.

Mieshän haluaisi kaksoset niin olisi kerralla kätevästi lapset tehtynä :smiley-ashamed004 :excited001
 
Jos voisin saada kaksoset ilman että minun tarvitsisi odottaa ja synnyttää heitä, ja myöskin niin, että he kasvaisivat kahden ihmisen kohduissa, jotta kaksosraskauden riskejä ei olisi, ja toisaalta minulla olisi yllin kyllin rahaa, jotta voin palkata ympärivuorokautisen hoitajan vauvoille pariksi vuodeksi, niin kyllä, sitten ottaisin mielelläni kaksoset. Muussa tapauksessa mieluummin en.

Kaksosraskauden riskit lapsen elinikäiselle hyvinvoinnille ovat niin suuret, että en koe kaksosraskauden olevan mikään toivottava asia. Voimavarat ovat olleet allergisten astmaatikkolasten kanssa koetuksella vaikka he ovat olleet ihan yksösiä kumpikin, kaksosissa voimavarat olisivat vielä kovemmalla koetuksella. Meidän perheeseen ilmeisesti syntyy vain allergisia astmaatikkoja.

Jos nyt olisi kaksoset tulleet, niin toki olisivat olleet tervetulleita, mutta kahden alkion siirtoon en olisi IVF:ssä suostunut, tai inseminaatioon, jos kaksi munasolua olisi ollut irtoamassa.
 
En todellakaan haluaisi kaksosia :) Yhdessäkin vauvataaperossa kerrallaan on tarpeeksi. Meillä on suvussa luomukaksosia, joten olisihan se kaksosraskauskin ollut mahdollinen.
 
Kaksoset on ajatuksena ihana, mutta kun miettii vauva-aikaa, niin ei kiitos. :rolleyes: Varmasti lasten kasvettua osais ehkä eri tavalla nauttia ja olis helpompaa, mutta pelkkä vauva-ajan miettiminen kauhistuttaa.
 
Takaisin
Top