Hajut

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko muilla hajuaisti voimistunut tai "vääristynyt"?

Mulla ottaa nenään hajut, joista olen ennen pitänyt, kuten karjalanpiirakat. Tänä iltana taas nenääni leijui haju, joka toi mieleen vaniljasikarit. :hungover: Luulin jo että joku polttaa ulkona, mutta se haju tulikin miehestä. Hän ei ole koskaan polttanut ja oli viimeksi syönyt suklaamuffinsia. Kai siinä vaniljaakin on voinut olla mausteena.
 
Tätä on kyllä havaittavissa täälläkin. Ilmeisen yleinen ilmiö raskauden aikana, mistä lie johtuu? Onkohan joku primitiivinen jäänne, että raskaana olevat on voineet paremmin varoa kaikkea vaarallista ja pilaantunutta :hilarious: mutta siis, melkein kaikki voimakkaat hajut tekee pahaa. Tänään ekaa kertaa kahvi kun mies keitti päivällä, ei pystynyt juomaan :woot: pari päivää sitten kävin ostoksilla ja Lidlissä haisi aivan hirveälle, en oo ennenkään siitä hajusta pitänyt mutta nyt teki oikein pahaa. Lapsen purkkiruuat haisee kans kamalalle :facepalm:
 
Toi kahvin haju kyllä jää leijumaan pitkään ärsyttävästi.. Melkein haluaa jättää kahvin keittämisen kokonaan väliin, vaikka muuten kahvi maistuu ihan ok.
 
Voihan tuo olla joku primitiivinen jäänne. Kaupassa taas huomasi hyvin tän hajuaistin voimistumisen. Kasvisten ja hedelmien hajut tuli nenään ohi kävellessä.
 
On, mutta vähän vaihtelee päivästä toiseen eikä kaikki hajut:hilarious:
 
Voimistunut kyllä ja sen takia tiettyjä ruokia en voi tällä hetkellä edes syödä, kun haju jo etoo niin kovin.. näistä esimerkkinä kaaliruoat.
 
Mulla tulee outoja hajuja nenään. Esim. Töissä maskit haisee mun mielestä metvurstille. Kivaa sitten huonovointisena pitää sitä maskia :yuck: Ja jotkut käsidesit haisee mun mielestä oksennukselle. Ja välillä tulee joku haju esim. Just vanilja nenään tai sit joku ruokajuttu, jota alkaa tehdä kauheasti mieli.
 
On voimistunut hajuaisti selkeästi. Pahin haju edelleen tuo jääkaappi, joka ei siis miehen mielestä haise miltään eikä siellä mitään pitäisi olla mikä haisisi. Ihan järkyttävä haju kuitenkin minun mielestä :D
 
Täälläkin hajut ällöttää. Pahimpina ruokien haju, jotka ällöttää muutenkin (tomaatti, sinappi jne.), kuivakaappi ja jääkaappi, likaiset aatiat koneessa, pahanhajuiset hengitykset (kiva asiakaspalvelutyössä!) ja lemmikkien henki haisee myös ihan kauheelta! :sick009
 
Ja jotkut käsidesit haisee mun mielestä oksennukselle.

Kyllä! Osa niistä ei haise oikein millekään, mut osa haisee ihan järkylle. Melkein saa hengitystä pidättää jos sellaista päätyy käyttämään. Tai jos joku juuri käyttänyt on lähellä.
 
Takaisin
Top