Haikaranpesä

Lumihiutale

Jostain jotain jo tietävä
Onko muita pk-seutulaisia ketkä olisi menossa Haikaranpesään?

Itse ilmottauduin eilen ja pääsen heille [:)][:)]

Valmennukset olisi 2.12 ja 9.12...

Ajattelin vain, että tuleeko "tuttuja" samoihin valmennuksiin [;)]

Mikä se Haikaranpesä on? Mitä valmennuksia, mitä kautta? Mä en tiedä kuin yhden Haikaranpesän ja se on ravintola espoolaisessa vesitornissa...

Joo Haikaranpesä on myös ravintola [:D][:D]

Mutta tämä Haikaranpesä on synnytys osasto Kätilöopistolla! [:)]

Tässä linkki jos haluat tutkailla: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,960,1144,1169

Ja he valmentavat omat synnyttäjänsä eli en mene ollenkaan neuvolan tarjoomiin valmennuksiin (paitsi, että niitä ei taideta edes tarjota jos menee tuonne).
Ja valmennuksissa käydään myös läpi osaston toimintatavat ja muut jutut...

Mä oon kuullut tosta Haikaranpesästä niin paljo hyvää että olen tosi kateellinen ettei meillä täällä ole vastaavaa :( Mutta mukava siis kuitenkin että teillä on :) Toivottavasti pääset sinne sitten tosipaikan tullen! [:)]

Minä aion ilmottautua Haikaranpesään ensi viikolla (rakenneultra on vasta tänään ja vasta sen jälkeen saa ilmoittautua....) mutta en usko että tulen valmennuksiin, ne kun eivät ole pakollisia jos on aiemmin synnyttänyt Haikaranpesässä ja käynyt ne läpi. Mielelläni tulisin, siellä on kiva henkilökunta ja mielenkiintoiset jutut, mutta kun aikataulut on niiiin tiukoilla, luulen että pitää passata kaikki paitsi pakolliset äitiysmenot päiväsaikaan :-(

Me ollaan menossa Haikaranpesään, jos vaan kaikki menee hyvin. Valmennukset on 16. ja 23. marraskuuta ja sitten aiotaan mennä myös niihin vapaaehtoisiin teemaryhmiin. 

Lumihiutale: Minä tuolta Helmikuisista hyppäsin tänne vilkuilemaan. Meillä la 7.2. mutta eihän sitä tiedä, koska tämä päättää tulla..Mutta Haikaranpesään päästiin! [:D] Mukavaa odotusta sinne!

Mekin ollaan menossa Haikaranpesään ja valmennukset olisi 2.12. ja 9.12.

Onkos kukaan kuullut Lumihiutaleesta mitään sitten syyskuun jälkeen?!

Me oltiin tänään siellä ykkösvalmennuksessa ja kätilö tiputti heti maantasalle. Siellä on neljä synnytyssalia ja kuulemma noin puolet sinne ilmottautuneista pääsee lopulta sinne myös synnyttämään. Kaikille Haikaranpesässä synnyttäneille ei myöskään ole tarjolla perhehuonetta. Mutta toisaalta ehkä pitää sitten ajatella, että vaikka sinne ei lopulta pääsisikään, niin ainakin on saanut käydä ne niiden valmennukset. Mä kokeilin siellä tänään ilokaasua, suosittelen. [:D]

Mä oon kuullut ihan samaa, että vaikka olisikin "hyväksytty" Haikaranpesään, niin välttämättä sinne ei ruuhkaisuuden takia lopulta pääsekään, tai ei saa perhehuonetta. Mutta kuten Suze sanoi, ainakin niihin valmennuksiin pääsee, joten täytyy olla tyytyväinen ainakin siitä.  [:)]  Ja toivoa parasta sitten H-hetken koittaessa.

Kiitos vinkistä, täytyypä testata sitä ilokaasua. [;)]  Myös se synnytysjakkara kiinnostaa. Testasitkos sitä?

Totta kai testasin synnytysjakkaraa! [:D] Näytti aika vaatimattomalta eikä mulla kyllä kovin korkeat odotukset ollut sen suhteen, mutta tuntui sitten kuitenkin yllättävän mukavalta. Meillä tosiaan oli se valmennus synnytyssalissa, niin samalla näki mitä kaikkea siellä on (esim. eri kokoisia jumppapalloja ja 120 senttinen runkopatjasänky, missä voi välillä huilia tai saa siinä synnyttääkin). Amme vähän kiinnostaisi, ainakin avautumisvaiheessa, mutta vain yhdessä salissa on amme.

Mä oon nyt pari päivää pyöritellyt mielessä tuota, että vaikka päästäisiinkin Haikaranpesään synnyttämään, niin ei välttämättä saada sitä perhehuonetta ja nyt meinaa pakokauhu iskeä. Oon jotenkin koko ajan ajatellut, että me mennään sinne miehen kanssa yhdessä ja yhdessä opetellaan vauvanhoitoa ja ollaan ne ensimmäiset päivät ja nyt musta tuntuu, että mä en mitenkään selviä yksin siitä. Mulle kuitenkin mies on tosi vahva tuki ja turva ja haluaisin kokea synnytyksen ja ne ekat päivät hänen kanssaan yhdessä, uutta elämää ihmetellen.

Tuizu elossa ollaan [:)]
En ole paljoa ollut tsättäilemässä koneella lähiaikoina... Aluksi tuli väsy, en jaksanut hetkeen surffailla koneella ja sen jälkeen perheenjäsenen menetys [:(].
Nyt alkaa taas näyttämään valoa tunnelin päähän.

Ollaan tulossa samaan valmennukseen 2.12 ja 9.12!!!

Voi Lumihiutale, lämmin osanotto perheenjäsenen menetyksen johdosta. Siitä toipumiseen auttaa ainoastaan sureminen ja aika. Voimia.

Hyvä kuitenkin, että sinä ja vauva olette kunnossa. Ehkäpä ajatus uudesta perheenjäsenestä tuo sitä valoa tunnelin päähän. [:)]

Kiitos Tuizu :)

Nyt on ensimmäinen valmennus takana päin! Oliko mielestäsi hyödyllinen?

Missä kohtaa huonetta mahdollisesti istuit?
Minä olin se joka kokeili ensimmäisenä sitä ilokaasua :D

Takaisin