Haaveissa pikkukakkonen

Ssandu

Jostain jotain jo tietävä
Haluaisin kuulla kuin pian olette alkaneet yrittämään toista synnytyksen jälkeen? Meillä poika nyt päälle 3kk, syntyi 20.8 ja kova vauvakuume on vallannut meidät jälleen. Olemme miettineet asiaa monelta kantilta ja haluaisimme lapset pienellä ikäerolla jos se olisi mahdollista.

Myös oma jaksaminen mietittyy sillä miehellä kolmivuorotyö ja tekee usein pitkää päivää.
Miten olette äidit jaksaneet kahden pienen kanssa?

Onko uusi raskaus ollut erilainen kun synnytyksestä ja edellisestä raskaudesta ei ole vielä kauaa? :)
 
Täällä yksi innokas kuulemaan ko.asiasta kokemuksia myös :) eka lapsi nyt 4,5kk..
 
Täälä esikoinen vasta pian 7vk ja kovasti jo toisesta haaveilen.. Ja en tiedä alkoiko menkatki jo vaikka täysimetyksellä mennään! Toki mulla ei oo eppari parantunu kunnolla synnytyksestä ja sitä poltetaan viikon päästä että en tiä johtuuko vuoto siitä..
Mietin kans jaksamista, koska nytkin vauva-aika on rankkaa kun on koliikkilapsi mutta toisaalta haluaasin vaan kaikki vauva-ajan pois nopeasti.
 
Mulla jälkivuotoakin tuli vielä 9vk synnytyksestä! Jaksaminen mietityttää täälläkin mutta halu saada pojalle pikkusisarus on kova mutta kai se toinen menee siinä missä yksisin jos mies olisi enemmän kotona :)
 
Täälläkin haaveessa kakkonen, mutta sektion takia suositellaan vuoden taukoa.. Mietin että eikö se kroppa tiedä milloin on valmis uuteen raskauteen. Mutta ajateltiin kuitenkin odottaa. Eikä mulle ole alkanut edes menkat.. Täysimetän..Vauva syntyi syyskuussa..
 
Heipsan! Täällä kanssa yksi 2kk vanhan vauvan äiti, joka ei malta odottaa, että kuukautiset alkaisi :) Vitsit, kun vois ennustaa etukäteen, meneekö siihen kuukausi vai vuosi, ettei turhaan joudu kuumeilemaan ja odottelemaan. Mulla tulee maitoa yli oman vauvan tarpeiden, joten neuvolan täti sanoi ohimennen, että kuukautiset ei varmaan ihan lähiaikoina ala. Voiko sen jotenkin päätellä tosta runsaasta maidonmäärästä siis? :sad001

Mulla kanssa lokakuussa tehty sektio. Mutta jos on mahdollisuus päästä yrittämään kakkosta ennen sitä vuoden varoajan täyttymistä, ni ehdottomasti annan palaa. Kätilö mulle vinkkasi synnärillä, että se vuos on hyvä pitää taukoa lähinnä oman mielenrauhan takia, ettei tartte jännittää ja murehtia, että kestääkö se kohtu.
 
Meillä 7kk vanha esikoinen mut me ootellaan 11-12kk sektiosta kun se suositus on se vuosi. Vauvakuume tuli kun esikoinen oli noin pari viikkonen. Tottakai se jaksaminen jännittää mut aika monen pienellä ikäerolla olevien sisarusten äitien tarinoita oon kuullu et se on sit sitä, nopsaan se aika kuitenkin sit menee!! Tukiverkkoo meillä ei täällä päin oo juuri kun mun vanhemmat jotka vielä on työelämässä.
 
Mä oon kuullut että toinen lapsi voi olla sillä tavalla helpompi, että vaikka vastasyntynyt tarvitsee paljon syliä ja läheisyyttä niin siitä vanhemmasta lapsesta voi olla seuraa vauvalle. Toki jos vanhempi lapsikin on aika vauva ja "repii" silmät vauvan päästä voi joutua vanhenpaakin valvomaan. Ja mitä sitten jos vanhempi lapsi tuhoo nurkkia ja sulla pienempi imetysmaratonilla tunteja rinnalla..
 
Takaisin
Top