Haamuviivat /haaleat

Tein tavallisesta ruokakaupasta ostetun PregCheck testin ja testialueelle ilmestyi melko tumma haamuviiva. Testiliuskan alemmassa kerroksessa viiva on todella vahva, mutta jostain syystä se ei näy pintaosaan vahvana ... Mitä tästä nyt sitten pitäisi päätellä ? [>:]
 
Tänään ilmestyi testiin toinen viiva, kuitenkin kovin haalea mutta kuitenkin selkeä viiva [:)]
Täytynee käydä ostamassa clear blue niin ei jää epäselväksi :)
 
joku täällä sanoikin, että KAIKKIEN testien tulos perustuu juuri raskaushormooniin. Eli, jos sinä et eritä raskaushormoonia, et saa viivaa.. edes haamua. Ja hormoonia alka kehittyä VASTA, kun hedelmöittyny solu kiinnityy äidin kohtuun. Raskaushormoonin tehtävä on suojella uutta elämää KAIKILTa vaaroilta, jopa äidin elimistöltä, joka luonnollisesti valmisatutuisi poistamaan tunkeilija kehosta. (kuten tikun sormesta... huono vertaus, kyllä)

No, kun sitten alkio ensin kiinnittyy, tulee "haamuviiva". Ja sitten, jos se JOSTAIN syystä irtoaakin, niin se haamuviivakin haihtuu!! Aluksihan raskaushormoonia on HYVIN vähän. Ja se vähäinen määrä haihtuu äärimmäisen nopsaan, JOTTA SINÄ VOISIT TULLA TAAS PIAN uudelleen raskaaksi. Ja ellei ME KOVIN KOVASTI raskaaksi haluatvat testattaisi näin usein, luultaisiin todennäköisesti, että OHO tulipa pitkä kierto ja KARSEET MENKAT.

VAAN sitten kun vihdoin viimein vauvan-alku oikeasti on totta, niitä viivoja ei mikään maailman mahti pysty himmentämään.

Sanoo tämä äiti, joka NIIN kovasti tulisi uudelleen raskaaksi... ja vanhasta oppineena, testaisi vasta, kun olisi myöhässä AINAKIN.... 3 päivää!!! :)
 
Mä tein testin (Sofi One Step -liuska), kun menkat oli pari päivää myöhässä. Ei näkynyt mitään, ei edes haamua, kun aika oli täynnä. Muutaman tunnin kuluttua keksin kaivaa liuskan roskiksesta. Ja tuolloin näkyi pieni haamu. Ajattelin, että eipä se mitään merkkaa. No, reilun viikon päästä samalla testillä tuli kuin tulikin ihan selvä plussa.

Eli kyllä noi liuskatkin toimii... kunhan malttaa mielensä.
 
Minä tein ekan testin kun menkat oli päivän-kaks myöhässä (preg check liuska) tulos oli haamu ja testi tehty illalla (haamu ilmestyi parissa minuutissa)
Seuraavana aamuna samatesti hieman selvempi haamu. Sitten tein first signal kasettitestin samana päivänä ja se oli jo selvästi positiivinen, illalla vielä tein clearblue viikkonäytöllä olevan testin ja 'raskaana 1-2' sitten uskoin itsekin että on se totta.. [:)]
Noh yksi testi oli vielä kaapissa, seuraavana aamuna tein sen (first signal puikko) kyllähän se plussa oli vieläkin [:D]
Ja uskokaa tai älkää mutta vielä rv 6+5 oli pakko käydä ostamassa huvikseen pari liuskatestiä (rfsu) ja tehdä niistä toinen vain huvikseen kun teki mieli nähdä plussa ja voin kertoo että se oli muutama sekunti ja kaks niiiiin selvää punasta viivaa siinä tökötti [;)] sai taas mielenrauhan että olen mä oikeesti raskaana! Pidätte mua varmaan hulluna [:D]

Että minun kohdalla moni testi näytti plussaa eli siis kyllä niihin ihan halvimpiinkin marketti testeihin voi luottaa, kokemusta on kuitenkin preg check testissä monesta oikeasta negasta ja sitten ihan oikeasta plussasta. Mutta digitesti kuitenkin kaikista paras[;)]
 
Täälläkin eka testi tehty PregCheckillä kahteen kertaan haamuna, ihan selkeä viiva kyllä, muttei ihan testiviivan kaltainen kuitenkaan.. Parin päivän päästä vielä apoteekkiin hakemaan Clearbluen digi, joka tarjosi sitten aikaa raskaana 3+.. Toisin sanoen PregCheck tarjoaa haamua yllättävän kauan, kun olin sitten tuossa vaiheessa jo kuudella viikolla..
 
Tosin, yhdyn kyllä siihen että täällä on myös halpistesteillä tehty paljon paljon negoja, joten kyllä niiden plussiin ja haamuihin voipi luottaa [:)] Vaikkakin, kyllä tuo suomenkieltä tarjoava testi on myös min mielestä paras [:)]
 
Aika monilla forumeilla puhutaan siitä, että digitesti olisi luotettavampi. Tosiasia kuitenkin on, että niinkuin tässäkin keskustelussa on mainittu, niin joskus raskaushormonin määrä nousee hitaasti (/ raskaus on alkanut oletettua myöhemmin), eikä ne cittareitten halpistestit saati kalliit digit näyttäisi yhtään sen enempää sitä raskautta, vaikka lupaavatkin tuloksia jo kuukautisten poisjäämisen päivänä. Eli negaa näyttäisivät molemmat, vaikka olisikin raskaana - tai sitten halpistesti näyttää sitä haamua, joka on merkkinä todellisesta raskaudesta, mutta ei kunnon viivaa tule, koska hormonia on vielä niin vähän.
 
Itse tein yhden diginegan ja kaksi first signal -haamujenhaamua (toinen roskissellainen) ennenkuin tuli puhdas plussa: Raskaus näkyi digissä vasta kuukautisten oltua myöhässä 5-6 päivää ja samana päivänä lekurissa mitattiin hcg 59 eli vielä tosi alhainen. Hcg nousikin tosi hitaasti vielä tuosta, mutta raskaus jatkui ok.
 
Tuloksen tulkinnan kannalta digitesti toki on "luotettavampi", koska tulkinnanvaraa ei ole.
 
Nyt harmittaa mut samalla jännittää :) Tein raskaustestin, mikä mun oikeasti piti tehdä vasta huomenna koska päivässä on muutakin merkitystä elämään. No testi näytti nyt haaleanviivan ja nyt päässä pyörii et miks en tehnyt sitä vasta huomenna ni olis saanu varmemman tuloksen. KP on nyt 33/27 ja raskausoireita on ollu samanlailla jo puolitoista viikkoa kun esikonkin kanssa oli alussa ja olis tosi ihanaa jos olis tärpännyt, yrityksetkin kun oli aika vähänlaiset. Toisaalta kertahan riittää jos osu hetket kohilleen :D Pakko oli päästä jakamaan tunteita jonnekin. Nyt vaan mietin et hakisko tänään jo uuden testin ja tekis huomenna tai sit odottais suosiolla useamman päivän et tulee varmasti oikea tieto, toivottavasti se vahvempi plussa!!! Huh kun elämä on jännää [;)]
 
Haamut ja haaleat viivat on aliarvioituja ja oudon yleinen puheenaihe. Jos viiva tulee oli se sit kuinka tumma tai vaalea, se on positiivinen. Ihmetyttää keskustelut noista, kun jokainen joka viitsii ohjeet lukea, tietää, että haaleakin viiva on kuitenkin viiva siinä missä tumma...
 
Samaa mieltä kuin ehkäpä. Jos raskaustesti näyttää haamuviivaa, se on varmasti plussa. Eihän istukkahormonia erity vereen, ja sitä kautta virtsaan muussa tapauksessa kuin, että alkio on kiinnittynyt kohdunseinämään. Voi olla että herkin raskaustesti (10 mIU/ml) näyttää tässä vaiheessa haaleaa, kun taas esim. Clear Bluen viikkonäytöllinen digitesti (25 mIU/ml) ei vielä reagoi hCG:n määrään.

Voi kuitenkin olla ettei raskaus jatkukaan, vaikka testiin olisi jo ehtinyt tulla positiivinen tulos. Tutkitusti 50% alkaneista raskauksista päätyy varhaiseen keskenmenoon. Kuukautiset alkavat normaalisti tai pari päivää myöhässä ja voivat olla runsaammat ja kivuliaammat, mutta keskenmenoa ei välttämättä edes huomaa.

Vau.fi sivulta lainaten:

"Biokemiallinen raskaus ei ole ”huijariraskaus”: Raskaus on kyllä ihan oikeasti alkanut – siittiösolu on hedelmöittänyt munasolun – mutta hedelmöittynyt munasolut ei koskaan kiinnity kohdunseinämään eikä raskaus siten ei ehdi kehittyä kliiniseksi, ultraäänellä havaittavissa olevaksi raskaudeksi vaan seuraa erittäin varhainen keskenmeno.

”Arvioidaan, että jopa 70 prosenttia alkaneista raskauksista päättyy keskenmenoon ja että näistä suurin osa niin varhain, ettei nainen edes tiedä olleensa raskaana. Mutta jos tehdään herkkiä raskauskokeita, nämä varhaisessa vaiheessa päättyvät raskaudet tulevat esille”, Foudila sanoo."

http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Keskenmeno/Mika-ihmeen-kemiallinen-raskaus/

Tekstissä sanotaan: "hedelmöittynyt munasolut ei koskaan kiinnity kohdunseinämään", mutta siinä tarkoitetaan varmaankin, ettei munasolu ole kiinnittynyt kunnolla. Kuten tuossa aiemmin sanoin, että hCG:tä ei erity ellei hedelmöittynyt munasolu ole kiinnittynyt, ja silloinhan sen ei pitäisi näkyä kaiken ymmärrykseni mukaan ollenkaan testissä. Tulipas tämä nyt pitkästi, mutta toivottavasti saitte selvää mitä tarkoitan. [;)]
 
No joo, itse tein RFSUn kaupasta saatavia testejä 2 kpl kun kp oli 30/26-29 eli menkat oli jo myöhässä ja näytti molemmat testit haamujen haamua. Nyt kp 31/26-29 tais täti kuitenkin tulla visiitille.
Eli mullakin kun on ollut kuitenkin max. tuo 29 kierto ja odottelin kiltisti tätiä tulevaksi ja vasta tein testin kun menkat oli jo myöhässä ja anto mulle plussatuloksen, joka nyt sitten ei plussa luultavasti ollutkaan..
 
elmiju voi olla plussa ja kyseessä varhainen KM. Tosi suuri prosenttihan raskauksista menee kesken kuukautisten mukana, ilman että sitä edes koskaan saa itse tietää. Toivottavasti tilanne selkeytyy.
 
Mulla kävi niin, että raskausoireet kuten pahoinvointi rupes painaa heti kuukautisten jälkeen, outoa?
Sitten testasin ns. liian aikasessa ja tuli tämä "haamuviiva" vai "viivanpaikkako" se nyt on? Sitten unohdin asian, mutta seuraavat kuukautiset olikin jo myöhässä. Testasin, kun oli 5 päivää myöhässä ja positiivistahan se näytti. Nyt iloisena ilman kuukautisia jo useampi viikko, toivottavasti siellä mahassa nyt joku on :)
 
Apuva! Voisko joku kertoa mielipiteen tästä haamuviivasta, et onko ihan väärässä paikassa? Kyseessä apteekin oma testi. Kiitos jo etukäteen kommenteista!
 

Liitteet

  • image.jpeg
    image.jpeg
    737 KB · Katsottu: 1,584
Apuva! Voisko joku kertoa mielipiteen tästä haamuviivasta, et onko ihan väärässä paikassa? Kyseessä apteekin oma testi. Kiitos jo etukäteen kommenteista!i
 
Olen tehnyt nyt kaksi haamua. Toisen rfsu puikolla ja toisen liuskalla. Nyt vaan odotellaan pelolla että alkaako menkat vai onko pullat uunissa. Kuitenkin järjen mukaan ei pitäisi mitään haaleaakaan tulla jos ei olisi raskaana. Liuskaa vertasin puhtaaseen, käyttämättömään eikä siinä näkynyt mitään "viivanpaikkaa". Ja tosiaan ekan testin tein päivällä ja toisen aamusta. Aamu näyttää heikommalta.

Mitä te ootte mieltä?

image.jpeg
image.jpeg
 
No mä kyllä väitän, että aina ne haamut ei tule raskaushormonista. Verikokeella mitattuna näytti 0 ja sofin liuskatesti antoi värillisen haamun, samana päivänä. En tiedä sitten missä oli vika, mutta meille ei niitä testejä enää tilata.

Muoks. Niitä haamuja tuli siis samaisilla testeillä muutaman viikon ajan. Eli ei ollut kyse yksittäisestä testistä.
 
Tänään tein vielä clearbluen ja noh, tässähän sitä ollaan :happy: ilmeisesti tuo ei valehtele. Tietysti se on eri asia jatkuuko raskaus
 

Liitteet

  • image.jpeg
    image.jpeg
    780.1 KB · Katsottu: 1,408
Tossa mun parin päivän takaiset plussaviivat jotka vahvistuu päiväpäivältä.
 

Liitteet

  • 1463806030094.jpg
    1463806030094.jpg
    62.7 KB · Katsottu: 1,170
Takaisin
Top