Gender reveal -juhlat

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletteko pitäneet tai haluaisitteko pitää gender reveal -juhlat, eli hauskan tilaisuuden jossa paljastatte masuvauvan sukupuolen? Millaisia ideoita keksitte? Sinistä tai pinkkiä piilossa kuorrutteen alla kakun sisuksessa tai ilmapalloja jotka lentävät laatikosta kun sen avaa, riippuen onko luvattu tyttöä vai poikaa?
 
Unelmoin gender reveal -juhlista, jos joskus saamme kolmannen lapsen. Hauskaa olisi kysyä kätilöltä vaikkapa rakenneultrassa, jos kirjoittaisi lapulle tai jos ostais 2 konfettitykkiä ja hän niistä merkkaisi sen oikean värin sukupuolen mukaan siten, ettei tykeistä tiedä kumpi on pinkkiä ja kumpi sinistä konfettia täynnä. Ja sitten ikuistaa tilanne, kun saamme juhlissa tietää kumpi on tulossa.:joyful::Heartpink:Heartblue
 
Me ei edes haluttu tietää sukupuolta etukäteen, joten ajatus tuntuu vieraalta. Parilla, joka sukupuolen haluaa tietää voi tietenkin olla kivat. :)
 
Tämä on minusta vähän kaksipiippuinen juttu.

Toisaalta nämä jenkkityyppiset modernit seremoniat värikoodattuine kakkuineen ja somekuvineen vetoavat materialistiseen minuun, ja toisaalta tulee erittäinkin puistattava tunne ajatuksesta, että järjestäisi erikseen tilaisuuden julistaakseen kaikille minkälaiset sukupuolielimet syntymättömällä lapsella on... lapsihan ei itse kykene sukupuoltaan siinä kohtaa kertomaan.
 
Henkilökohtaisesti en ymmärrä mikä järki. Tosin olen ehkä vähemmistössä, kun en ole muutenkaan halunnut tietää lasten sukupuolia etukäteen. En pidä sukupuolta merkityksellisenä asiana, se ei kuitenkaan kerro tulevasta lapsesta vielä juuri mitään. Enkä varsinkaan ymmärrä, miksi aiheen ympärille pitää jotkut juhlatkin järjestää, saati tehdä tuollaista teatteria siitä. Eikö se tieto ole ihan yhtä ihana siellä ultrassa tai synnytyssalissa? Eikö läheisille voi kertoa muutenkin kuin jollain konfettisateella?
 
En kyllä perusta yhtään näistä amerikkalaisten hömpötyksistä. Baby showerit tai sukupuolenjulkistukset. Ihan yhtä turhaa settiä. Ollaan haluttu tietää lapsen sukupuoli jo ultrassa, mutta se ei ole muuttanut suunnitelmia vauvan vaatteiden tms. suhteen ja karsastan tätä tyttöjen ja poikien värikoodausta.
 
Ei olla suunniteltu mitään paljastelujuhlia. Itse aiotaan ottaa selvää jos vaan mahdollista kunhan rakenneultraan päästään, mutta ei todennäköisesti kerrota edes läheisille ennen syntymää (vaikka tiedän että painostusta kyllä tulee..).
 
Mulle oli kyllä tärkeää saada itselleni tieto vauvan sukupuolesta, ja olihan se kiva kertoa sukulaisille, mutta en myöskään lämpene ollenkaan näille amerikkalaistyylisille juhlille. Tietty yleisesti ottaen asioiden juhlistaminen ja hauskat hetket yhdessä läheisten kanssa ovat ihania, mutta se materialistinen puoli ei houkuta yhtään.
 
Takaisin
Top