GALLUP: Oletko katsonut synnytysvideoita ennen synnytystä?

Oletko katsonut synnytysvideoita ennen synnytystä?

  • Kyllä, ja mielestäni se oli positiivinen kokemus

    Äänet: 24 58.5%
  • Kyllä, mutta toivon etten olisi katsonut

    Äänet: 5 12.2%
  • En, mutta aion ehkä katsoa

    Äänet: 4 9.8%
  • En, enkä aio!

    Äänet: 8 19.5%

  • Kaikki äänestäjät
    41
Katsoin ja itselleni tuli niistä ehkä jopa vähän varmempi olo. :) Ja siis nimenomaan niitä aitoja tilanteita löysin pari netistä..
 
Olen hyvin paljon katsonut synnytysvideoita joita loputtomiin löytyykin you tubesta. Musta se vaan on niin hieno tapahtuma jota voi katsoa ja katsoa. Ja aina se lopputulos itse vauva,pystyy liikuttamaan.
Hakusanoilla esim..parto natural,child born, home birth.....löytyy you tubesta.
Suosittelen katsomaan!!!
 
Muokattu viimeksi:
Synnytysvalmennuksessa katsottiin, ja mielestäni oli vaan hyvä saada vähän osviittaa siitä mitä itsellä saattaa olla edessä. Videosta jäi hyvä ja varmempi fiilis lähteä itse synnyttämään :)
 
En muista mistä videoita katsoin, mutta itselle jäi videosta hyvä fiilis, eikä synnytys pelottanut etukäteen. Ja nyt kun itse olen kerran synnyttänyt, niin toisten ihmisten synnytys videot saa kyllä kyyneleet silmiin, kun ne tuo oman synnytyksen mieleen. :)
 
Mä oon aiemmin opiskelijan roolissa päässyt ihan livenä sitä tilannetta seuraamaan :) hurjaa se oli olla oikeassa synnytyksessä mukana, mutta todella antoisa ja mielenkiintoinen kokemus!
 
Katsottu aikanaan 9v. sitten esikoista odottaessa synnytysvalmennuksessa..
Lähinnä ahdistuin syvästi kyseisestä videosta ja voin pahoin, enkä voinut myöskään omaa kokemustani verrata nähtyyn videoon (2x 3vrk:n synnytystä).
Ehkä olen mieleltäni liian herkkä katsomaan kun tuntematon ihminen huutaa tuskaansa, tai mistä lie johtuu, mutta vältän tänäkin päivänä synnytysvideoiden katsomista.. vaikka lopputulos onkin aina yhtä koskettava ja kaunis kun lapsi nostettu rinnalle, koen synnytysvideot siitäkin huolimatta niin henkilökohtaisina kokemuksina, että vierastan niiden julkikäyttöä.

Hienoahan se on, että tällaisistakin videoista joku hyötyy ja kykenee mieltään rauhoittamaan tulevaa varten.. itselle se aiheutti lähinnä trauman verkkokalvolle ja päänuppiin :hilarious:

Kaksi omaa synnytyskokemusta takana, kolmas edessä vuodenvaihteessa..
 
En katsonut ja olen kyllä tyytyväinen etten katsonut. Omat synnytykset on mennyt hyvin... :)
Halusin mennä synnytykseen mahdollisimman avoin mielin ja se oli mulle paras tapa..
 
Synnytysvalmennuksessa jotain videota näytettiin ja jotain tietysti olen nähnyt myös mm. Toisenlaiset äidit -ohjelmassa yms, mutta tarkoituksella en hakenut mitään videoita joita olisin katsonut, en halunnut tutustua tapahtumaan tarkemmin ennalta. Koin, että se, ettei tiennyt mitä tapahtuu, lievitti jännitystä ja menin avoimin mielin synnytykseen joka on mun oma kokemukseni, eikä joku minkä odotan sujuvan jollakin tietyllä tavalla, koska jollain toisella on mennyt niin. Olen melko varma että jos olisin katsellut videoita tarkemmin ennen synnyttämistä, olisi siitä tullut ikävämpi kokemus. Yksi synnytys takana ja vieläkään en ole ihan varma mitä siellä synnytyssalissa oikein tapahtuu. :grin
 
On tullut katsottua ja sh opinnoissa olen ollut ihan seuraamassakin synnytyssalissa synnytystä. Paljon niistä oppii ja itseä ainakin helpottaa kun tietää mitä siellä tapahtuu kenenkin toimesta. :happy:
 
Perhevalmennuksessa katsottiin synnytysvideo, muuten en nähnyt tarpeelliseksi niitä alkaa katsomalla katsomaan.
 
Mekin katsottiin perhevalmennuksessa synnytysvideo ja telkkarissa on myös tullut jotain ei niin yksityiskohtaista. :) ihan kiva oli mun mielestä nähdä vähän etukäteen, millaista tuleman pitää (positiivinen yllätys), mutta en varta vasten katselisi. :)
 
Niin juu, telkkarista on itse tullut katsottua kaikki Toisenlaiset äidit ja niistäkin sai jonkinlaista kuvaa synnytyksestä. Molempina kertoina olen mennyt avoimin mielin synnyttämään ja jälkikäteen ajatellen kaksi hienoa kokemusta olen saanut. :)
 
Takaisin
Top