GALLUP: Mistä ostatte lastenvaatteet?

Hankin lastenvaatteet yleensä...

  • kaupasta.

    Äänet: 5 12.5%
  • kirpparilta.

    Äänet: 10 25.0%
  • tasapuolisesti kaupasta tai kirpparilta.

    Äänet: 20 50.0%
  • en hanki. Suurin osa on saatu sukulaisilta/kavereilta.

    Äänet: 5 12.5%

  • Kaikki äänestäjät
    40

Miramaria

Tietävä tietäjä
Taas yksi gallup! :grin

Itse ostin vauvanvaatteet enimmäkseen kirppareilta. Taaperolle ulkovaatteet myös kirpparilta. Mutta mitä isommaksi kasvaa, sitä useammin kaupasta, kun näähän kuluu käytössä aivan puhki!

Kertokaas, kuinka teillä? :)
 
Me ostetaan enimmäkseen kirpparilta ainakin vielä. (Pojalla ikää 2,5-v.) Kengät ja sukat ja jotain mitä on vaikea löytää kirpparilta ollaan ostettu kaupasta. Esimerkiksi pojan melkein kaikki yöpuvut on tällä hetkellä kaupasta, koska hänen kokoisia kaksosasia ei vain ole (enkä tykkää näin isolla yksosasista). Kaupoistakin on saanut metsästää niitä kissojen ja koirien kanssa. Onneksi tilanne alkaa helpottaa kun voi alkaa käyttää 100 kokosia. Vauvanvaatteita saatiin kanssa aika paljon sukulaisilta.
 
Tällä hetkellä kaupoista kun ei oo kirppiksiltä löytyny kokoja poitsulle tai ylipäätänsäkkään oikeen poikien vaatteita. Mut tasasin väliajoin yritän käydä kirppiksii kiertelee jos sattuis löytyy :) täl hetkel muksu 1v
 
Vauvalle ostan kirpparilta suurimmaks osaks. UFFista tein tänään löytöjä parilla eurolla. Oon koittanu ostaa myös vähän isompaa kokoa valmiiksi jos löytyy kivoja vaatteita.
 
Vauvoille saatiin paljon käytettyä ja uutta, sekä täydennettiin puuttuvia kirpparilta. Ulkovaatteet on äp haalareiden jälkeen ostettu uutena. Lähes kaikki kaupasta uutena ostettu on löytynyt alerekistä tai muuten hyvällä alennuksella. Täydellä hinnalla en ole ostanut kuin jotain sukkahousuja tmv, mitä on tarvittu heti oikeassa koossa.
 
Mä ostan sekä kaupasta että kirppareilta. Kaupasta ostan yleensä alevaatteita ja normaalilla hinnalla silloin, jos jotain tarvitsee heti. Aika vähän oon viime aikoina löytäny kirppareilta joten jonkun verran on tullu ostettua uusia vaatteita kaupasta.
 
Paljon ollaan saatu tutuilta, mutta jos jotain puuttuu niin koitan käytettynä löytää. Tosi harvoin tarvii kaupasta ostaa mitään, paitsi poikien ulkohousut jostain syystä näyttää kestävän vain yhden käyttäjän ajan. :grin
Ja kengät aika usein uutena myös joutuu ostaa.
 
Suurin osa vaatteista on saatu sukulaisilta tai tutuilta, pieni osa ostettu kirppiksiltä tai uutena.
 
Mä oon huomannu tässä parin vuoden aikana että meiltäpäin ei kauheesti poikalasten vaatteita kirppareilta löydy, mutta aina ostan Jos jotain sopivaa ja tarpeellista löytyy. Etenkään nyt vähän isommissa kokoluokissa 98-> ei oo paljoa tarjontaa. Liekö ne kaikilla sitten niin puhkikäytetty etteivät kiertoon kerkee. Osan käyn sitte ostamassa kaupasta. Yleisimmin Jesper juniorista ulkovaatteet ja sitte netistä H&M on paljon käytössä.
 
Pääasiassa ostan uutena, ja suurimman osan netistä (Pikku otus, Punavuoren peikko, Babyshop). Äitini ostelee tytölle myös paljon markettivaatetta hoitoon ja hiekkalaatikolle. Joitakin siistejä merkkivaatteita ostan nettikirppareilta. Kengät ostan aina uusina ja niitä haluan sovittaa.
 
Isommalle saan paljon vaatteita hänen serkultaan ja tarpeellisempia ostan, pienemmälle ostavat joskus isovanhemmat, mutta usein ostan itse kaupasta tai netistä. Vaatteisiin menee rahaa, kun ovat eri sukupuolta. Pojalle ei tahdo saada mistään mitään, koska on yhtä pitkä kuin vuotta vanhempi serkkunsa.
 
Vauvalle ei olis tarvinu ostaa uutena mitään kun niin paljon sai kavereilta ja sukulaisilta käytettyjä, todella hyväkuntoisia.
 
Siinä ei ollut vaihtoehtona mutta meillä minä teen suurimmaksi osaksi kaikki vaatteet itse. Sukkahousut, sukat, kengät ja kuravaatteet on kirpparilta tai kaupasta, muutamat muutkin ulkovaatteet on kaupasta mutta esim softshell haalari on itse tehty :)
 
Tähän vois lisätä vielä "nettikaupasta" :grin Sieltä minä pääosin. Pienelle on paljon löytyny kirppariltakin, kun vaan kaupunkiin menee että on enemmän vaihtoehtoja. Isommille ei paljo tosiaan kirpparilta enää löydy.
 
Takaisin
Top