Fysioterapia synnytysrepeämien jälkeen?

Nepaliina

Satasella mukana keskusteluissa
Tyhmä kysymys: Mitä tehdään fysioterapiakäynnillä, joka tapahtuu n. 3 kk synnytyksestä, jos synnyttäjä on revennyt pahasti?
 
No nyt voin vastata itse itselleni tähän, jotta muutkin, joita asia koskee, saavat tietää :).

Eli homma menee niin, että WC:ssä saat käydä laittamassa sisuksiisi semmosen härpäkkeen, josta lähtee pari johtoa, jotka saa tulee siitä housunkauluksesta ulos, kun laitat housut takas jalkaan. Ne johdot kytketään semmoseen laitteeseen, joka mittaa lantionpohjanlihasten puristusvoimaa. Sitten vaan puristellaan ensin muutamia yksittäisiä puristuksia ja sitten pidempi aika kerrallaan, ja tämä kaikki tehdään ensin seisten, sitten istuen ja sitten makuuasennossa, ja näytölle piirtyy kokoajan käyrää.

Mulla oli lihakset onneks tosi hyvässä kunnossa, noin kolme kertaa vahvemmat kuin olisi ollut tarvis. :smug: :grin
 
Mulle ei kyllä minkäänlaista fysioterapiaa tarjottu synnytyksen jälkeen vaikka pahasti repesin. Sain vaan pienen infon sängyn vieressä lapsivuodeosastolla. No näinkin on pärjätty.
 
Takaisin
Top