Meillä kun alettiin näitä vauvahommia, niin kävelin ensimmäisenä apteekkiin ostamaan Minisanin Multivitamin Mamoja. En tiä si missä ja koska olin tähän asiaan törmännyt, että hyvä olis alkaa syödä jo sillon kun yritetään. Mulle kyl kaikki lisävitskut ei tee kun hyvää, joten oisin varmaan hakenu enivei jotain multivitamiineja. Mulla on vaan se ongelma, etten meinaa saada nieltyä tabletteja. Hienoa näin aikuisella iällä aina kysellä lääkkeistä että niin minkäs kokonen se on, joooo ei mee alas, tulee oskari..
No kuitenkin, näissähän on si aivan kaikki! On eet ja beet ja biotiinit ja foolihapot ja sinkki ja kupari ja jodi ja mitä vielä.. Rautaakin on mutta apteekkitäti sano, että se on kyllä ihan turha kun näissä on myös magnesium, joka estää raudan imeytymisen. :O Jos nyt oikein muistan.
HAA! Nyt muistin. Lainasin ystävältä Vauva-lehden ja siellä näin mainoksen ja ajattelin, että pahus vieköön pitääkö tollasiakin alkaa syödä jos joskus vauvaa aletaan tehdä. Sit huomasin tekstin, että "erityisesti raskaana oleville, imettäville ja raskautta suunnitteleville naisille." Totesin, et kyllähän niitä pitää alkaa syödä jo tosiaan yrittäessä. Sain kuitenkin hyviä neuvoja apteekista ja nää pilsut menee (mehukeiton kans) alas ihan hyvin. Näissä on siis 400 mikro(?? sekö se on se uun näköinen väkkyrä? :D)grammaa foolihappoa ja apteekkitäti kovasti väitti että se on riittävä. Suosittelen kyllä. Tuskin muun merkkisetkään mamat huonoja on, kunhan niissä on just riittävästi sitä foolihappoa. Ja tuskin tosiaan pahasta on vaikka vähän myöhään alkaiskin syödä. :)