Flunssakierre päiväkodin aloittamisen jälkeen

Nooh, oli meillä tossa semmoinen flunssa, että yrjösi välillä mun päälle kun lima jäi kurkkuun ja laukasi oksennusrefleksin :p Kauhee olisi, jos koko perhe olisi jossain oksennustaudissa ja saataisiin vieri vieressä oksennella ämpäreihin ja arpoa kumpi meistä vanhemmista hoitaa lasta! :confused: Ja tosiaan olen onnellinen ettei se tauti ole VIELÄ meillä käynyt!!:wtf:
 
Voi ei! :hungover: Oli kyllä mahtavaa, kun pieni pari kolme vuotiaana oli ekaa kertaa vatsataudissa. Tuli yöllä meidän huoneeseen ja kysyi, miksi hänen tyynyllään ja hiuksillaan on ruokaa. Kokeilin sitten unenpöpperöissä lapsen hiuksia ja tökkäsin yrjölimaiset sormet nenääni. :facepalm: Ja aina kun tuli paha olo, piti tulla halaamaan äitiä, ja syliinhän se tuli, siis sekä lapsi että yrjö. Olin hyvin hyvin onnellinen juoksevasta vedestä ja pesukoneesta! :woot:
 
Kyllä toukokuussa aloitettiin hoito ja tuntuu että siitä asti ollaan oltu jatkuvasti kipeitä. Nytkin korvatulehdus ja liimakorva...siispä putkitus ilmeisesti kohta edessä meillä. Jatkuvasti tuo nenä kyllä vuotaa et sen puolesta oisin jo kaks kuukautta ollu saikulla tuon tytön kanssa :mad: Rasittavaa! Nyt on viikko oltu kotosalla, kolmen päivän sairaslomalla ja siihen vapaat päälle. Keskiviikkona olisikin paluu pöpö baanoille :facepalm:
 
Mä tossa katoin että ku puoli vuotta sitten päivähoito on aloitettu niin on siitä lähtien ollu 1-2 pvää kuukaudessa, joka kuukausi kotona lapsen sairastumisen takia. Ja kun teen muutenki vain 4 päivästä työviikkoa niin onhan se aika paljon.
 
Mun tyttö ei ole vielä hoidossa, mutta oltiin koko talvi ja kevät jatkuvassa flunssakierteessä ja mietin että johtuu varmaan kerhoista, muskarista ja leikkipuistotoiminnasta, joissa paljon lapsia ja kaikki imeskelee samoja leluja.. Mutta lapsi viihtyy niissä ja äidillekin tekee hyvää saada aikuisseuraa ja päästä kodin ulkopuolelle, joten jatkamme taas aktiviteettejä heti parin viikon sisään kun kaikki kerhot taas alkaa. Kesä onkin mennyt mukavasti ilman tauteja, saa nähdä jatkuuko tautikierre taas kun kerhot alkaa..?

Tuleeko niihin jossain vaiheessa vastustuskykyä? Mietin että onko odotettavissa samanlaista sairastelua vielä sittenkin kun mun täytyy ~vuoden päästä palata töihin ja tyttö aloittaa päivähoidon? Siis että auttaako asiaa yhtään että tässä ennen päiväkotiaikaakin hankitaan pöpöjä kerhoista yms?! :)
 
Nostelen ketjua ylös. Mietin samaa kuin kolibri, eli kun kotihoidossa oleva muksu sairastelee paljon kerhoilujen takia, niin onko se mahdollisesti vähemmälle päiväkodin aloituksesta?
 
Se että muksu sairastelee nyt paljon ja sitten päivähoidon aloitettuaan vähän ei muuten sit vaikuta siihen että mitä pöpöjä sieltä hoidosta kannetaan kotiin... Nimim. Ite sairastin joulukuussa noron JA influenssan. (Poika selvisi hyvin lievin oirein...)
 
Meillä alkoi hoito elokuussa, ja joululomille jäädessä mulla oli noin 10 sairaspäivää. Okei, meillä on 2 lasta niin 5pvää / nuppi ei kuulosta niin pahalta. Mut marraskuusta eteenpäin tuntui jatkuva räkäisyys ja 1 korvatulehdus pojalla. Suht vähällä ollaan selvitty :) pph.

Ennen hoitoa, poika sairasti yhden kuumeisen päivän ja 2 muutaman päivän mittaista nuhaa (1v10kk aikana) ja tyttö ei ollut oikeastaan kertaakaan kipeä (jtn pientä nenän valumist lukuunottamatta).

Vatsatautia ei olla muuten vielä koettu. Kopkop.
 
Meillä tyttö aloitti päivähoidon n.1-vuotiaana ja nyt puoli vuotta myöhemmin sairastettu yhdeksän flunssaa (onneksi kuumetta vain kolmessa). Mutta olen kuullut, että ekan hoitovuoden jälkeen helpottaa ja sairastelu vähentyy vastustuskyvyn kehittyessä.
 
Meillä oli hoidon alkamisen jälkeen kuusi korvatulehdusta (viiden kuukauden sisällä) - kolme päivää ehti olla päivähoidossa, kun alkoi eka räkätauti. Siitä sitten jatkuvaa räkäisyyttä, kuumeilua ja niitä antibioottikuureja. Korvien putkitus ja kitarisaleikkaus toivat vihdoin avun. Nyt on saatukin olla terveinä (tätä kevään noroa lukuunottamatta) ennätyspitkä aika! :) Luulen, että meillä olisi kierre jatkunut vielä pitkään ilman noita operaatioita.
 
Meidän poika aloitti viime vuoden huhtikuussa hoidossa ja kyllä alkoi sairastaa vaikka meni perhepäivähoitajalle eli ryhmä ei ole suuri. Osa kuumeiluista on kyllä voinut johtua hampaista, mutta tuskin läheskään kaikki. Viime kesänä oli vatsa yhtenään löysällä ja talvi ja kevät meni flunssaillessa. Yhtenään oli nuhakuumetta. Oksennustaudit sentään poika vältti. Yhden koko hoitopaikassa kiertäneen vatsataudin kohdalla taisi olla hyvä tuuri - poika oli kotona kuumeessa taudin iskiessä muihin lapsiin ja hoitajaan. Nyt taisi alkukesä mennä terveemmissä merkeissä ja heinäkuun onkin ollut lomalla. Jospa tästä eteenpäin olisi vähän terveempi...
 
Meidän 1,5 v tyttö meni pari viikkoa sitten päiväkotiin ja melkein heti tuli ensimmäinen kunnon flunssa kuumeen ja yskän kans. Sitä nyt hoidellaan.. Perhepäivähoitajalla oli enne sitä puoli vuotta eikä kertaakaan kipeänä! Iso ryhmät tai sit tää syksyn flunssa-aika. Toivottavasti ei tuu kierrettä:sad001
 
Meillä oli ensimmäinen päiväkotivuosi tällainen: 3-4 päivää tarhassa, sitten flunssassa loppuviikon ja seuraavankin, sitten taas 3-4 päivää tarhassa, sitten flunssassa loppuviikon ja seuraavankin. Tätä kesto yli puoli vuotta, kunnes saimme tarhasta streptokokki A:n jonka takia oltiin pois tarhasta on ja off noin kaksi kuukautta, kunnes saimme vahvemmat antibiootit (ja niihin allergisen reaktion). Sitten taas tarhaan tuota kahden viikon sykliä toistamaan kesälomaan asti. Nyt syksy on alkanut kivasti, kun nyt ollaan jo 3 viikkoa tarhassa ja sen jälkeen viikko sairaana, eli sairastelu on puolittunut verrattuna viime vuoteen.
 
Meillä esikoisella ei ole koskaan ollut sairastelukierrettä, vaikka on ollut päiväkodissa nelisen vuotta. Hän ei saanut tauteja edes silloin, kun aloitti päiväkodissa. Hän on kyllä muutenkin harvinaisen terve lapsi ja yleensä saa kaikki flunssat ja vatsataudit paljon lievempänä kuin kukaan muu meistä. Saa nähdä, miten käy sitten, kun kaksi pienintä aloittavat hoidon.
 
Kuulostaa raskaalta tuo teidän ensimmäinen vuosi Suski. Toivottavasti nyt pysyisi terveempänä.

Meidän poika siirtyi nyt elokuussa päiväkotiin. Kahden viikon päästä iski flunssakuume. Sen jälkeen on taas pysynyt terveenä. Vähän on välillä valittanut nuhaista oloa, mutta kun ei ole ollut mitään muuta oiretta on saanut käydä hoidossa. Jää nähtäväksi rupeaako sairastelemaan kovinkin tiuhaan.
 
Meillä meni kans eka päiväkotivuosi sairastellessa. Eka vajaa puoli vuotta mentiin viikko terveenä ja viikko sairaana -rytmillä, joulun jälkeen saatto olla välillä jopa kaks viikkoa terveenä. Oli korvatulehdusta, enterorokkoa, norovirusta, influenssaa ja vaikka sun mitä. Nyt tuntuu rauhottuneen ja vaikka nenä vuotaa ja yskittää, niin kesäloman jälkeen vaan kerran ollu kunnolla kipeänä. Mutta oli kyllä raskas vuosi ja työnantajatki kiitti vaikka kuinka yritti jakaa poissaoloja.
 
Takaisin
Top