Flunssaa pukkaa..

LilMinni

Piirimestaruustason postaaja
Kuinkas monella on päässy flunssa yllättään? Ja miten ootte sitä ruvennu hoitaan?
Raskaana olevat kun ei kaikkia flunssalääkkeitä saa edes ottaa..

Mulla alko eilen päivän mittaan kurkku kipeytyyn, ja olin aivan veto pois. Tietysti varmaan raskaus tekee siitä flunssasta jotenkin raskaamman, kun muutenkin väsyttää jo valmiiks.
Meillä on myös toi 2v2kk esikoinen pienessä flunssassa, jota täytyy kans jaksaa hoitaa.
Onneks mies on sitten vähän helpottamassa ja auttamassa töittensä jälkeen. :)
 
Täällä on flunssaa pukannut jo varmaan kolme viikkoa! Pää tukossa, lihakset jumissa ja ihan hirvittävä väsymys. Mitään korkeaa kuumetta ei ole ollut, mutta lämpöä kylläkin. Mulla ei tarvitse edes paljoa olla lämpöä, kun on jo tuntuu. Välillä ollut parempia päiviä, mutta sitten tää tauti taas painaa päälle. Kerran olen käynyt verikokeissa, mutta ei niissä ollut mitään häikkää. Nyt on pari päivää ollut tosi huono olo, kurkku tullut pirun kipeäksi. Taas pitäisi kohta mennä verikokeisiin, vaikka ei kai niissä mitään ole, kun ei viimeksikään ollut... Hävettää olla taas pois töistä, vaikka eihän se mun vika ole.

Lääkärikin sanoi, että raskaana ollessa tuntuu kaikki flunssat ynnä muut pahemmilta, kun jo valmiiksi väsynyt ja kaikki limakalvot ovat turvoksissa. Parasetamolia saa kuulemma syödä 3 x 500 mg päivässä. 

Paranemisia sinne :)
 
Täällä esikoinen aloitti hiljattain päivähoidossa, ja viimeiset neljä viikkoa onkin meillä mennyt näin: flunssa - vatsatauti - flunssa. Wuhuu... Nyt on tilanne taas normalisoitumassa, viimeisiä räkiä niistellään ja viimeisiä limoja yskitään, jospa sitä nyt saisi olla vähän aikaa terveenäkin! Meitä kyllä varoitettiin että ensimmäinen kuukausi päiväkodissa on jatkuvaa sairastelua - no shit!

Flunssaan suosittelen runsain mitoin kuumaa juomaa, esim marjamehua tai hunaja-valkosipulivettä (itse keksimäni, hyvää, ja eikös valkosipulin pitäis olla jonkinlainen taudinkarkoittaja? :D), kurkkukarkkeja, tarvittaessa panadolia ja mahdollisimman paljon lepoa. Kyllä se niillä lähtee, eli potemalla! Jaksamisia :)
 
Meilläkin oli tammi-helmikuussa eka flunssa, seuraavalla viikolla vatsatauti ja seuraavalla nuha ja yskä, mihin kuului kans toi törkee kurkkukipu... Kaikki saatiin esikoisen tuliaisina hoidosta.

Flunssaan join lämmintä mustaherukkamehua ja otin iltaisin panadolia nukkumaan mennessä. Ja lepäilin. Vatsataudissa en syönyt mitään pariin kolmeen päivään ja sit olikin jo ihan normaali olo. Noi oli tosi kivat sairastaa, kun muutenkin oli se ihana väsymys ja pahoinvointi...
 
Takaisin
Top