Flunssa?

Jelena

Oman äänensä löytänyt
Hei kaikkille! Tarvitsen vähän apua.
Kauhea flunssa iski päällä, kurkku on ihan hirveästi kipeä. Esikoisen kanssa ei ollut mitään pahaa flunssaa. Nettissä on aika vähän tietoja, Panadol ja kuuma nestettä. Ei se paljon auta. Onko se vaarallista? Olin 2 päivää sängyssä, eikä maistu ruokaa olenkaan. Onko kenellä hyviä vinkiä?

Tässä mun reseptit, jos joku samassa tilanteessa:
-Kuuma teetta sitrunaan kanssa
-Vadelmahillo kuuma veden kanssa
-Hunaja
-Vicks voide yöksi levitän ja kauratyyny lämmitettynä.




 
Mä ottaisin c-vitamiiniporetta ja d-vitamiinia vähän ekstraa niin vois helpottaa nopeammin.
 
Heippa!
Soittele ihmeessä neuvolaan, sieltä varmasti osaavat neuvoa ja kertoa jos jostain pitäisi huolestua [:)] Voimia lenssun selätykseen!
 
Nonii, tulihan se meilleki. Meinaan tämä kulkutauti. Hirvittävä flunssa päällä mutta onneksi ei oo kuumetta. Jotain positiivista edes. Ainut vaan että harmittaa lujaa ku tämän takia remppa venyy ja venyy kotona :/ josko sitä tämän päivän pitäis lepoa ja huomenna tekis tämänki päivän hommat sitte jos yhtää parempi olo on :)
 
Mulle iski flunssa muutaman päivän ennen jouluaattoo ja oon vielkin tukossa.. Kuumetta sen sijaan ei ole ollut...

Ite tuohon kurkkukipuun oon AINA keittänyt vihreää teetä mihin oon sekoittanut hunajaa ja sitten eukalyptuksen pieniä valkosia pyöreitä kurkkupastillejä.. Auttaa.. suosittelen.. Kovin vahvoja kurkkupastillejä on turha ostella ne auttaa vaan sen aikaa kun imeskelee pastillia ja sen jälkeen 2 kertaa kovemmat kurkkukivut eli ne vaan pahentaa.. Myös suuvedel oon huuhtonu suun ennen unille menoo koska se tappaa bakteerit ja niskaan ja rintaan vick voidetta ja kaulaliina kaulaan yöks...

Mut tuohon nuhaan ei tunnu mikään purevan.. Nokka se on tukos ja pysyy...

Normaali apteekista ostettu panadolii ilman reseptii saa ottaa huoletta raskaus ja imetyksen aikana näin mulle ainakin sanottiin kun kyselin..
 
Täällä kans joku ihme tauti, alkoi "roskana kurkussa" edellispäivänä. Nyt köhää ja pientä nuhaa, niin että nukkuminen on hankalaa. Kävin ostamassa eilen Bafucinia, mutta en kyllä tiedä onko siitä apua? Yskänlääkkeitä en viitsi syödä kun en ole koskaan oikein kokenut niistä saavani apua enkä tässä tilassa viiti tunkea mitään turhaa itseeni.
Mustaviinimarjamehua lämmitettynä ja C-vitamiinia appelsiineista ja mehusta (normivitamiinitankkauksen lisäksi) sekä liikuntatauko. Let's see.
Ostin muuten semmosta suolavesisuihketta, otrijotain, mitä farmaseutti suositteli kuiville limakalvoille. Viime yönä nimittäin en saanut nukuttua kun nenä on kyllä ihan auki mutta limakalvoja särkee niin p*leesti. Raportoin sitten onko siitä apua... Muuten mennään mynthonlinjalla. :)
 
Hain kans eilen kaupasta mustaviinimarja mehua ja sitä lämmitelly tasasin väliajoin :) mutta tuntuu kuitenki että vähä helpotusta on tullu, nimittäin eilen aamulla olin tosi tukossa ja kipeä mutta tänä aamuna on jo vähä parempi. Haju, kuulo ja maku vaan menny :) Ihanaa räkätautia ja remppamiehille pitäis jossai vaihees ruokaa tehä ;D Pääasia ettei ite maista mitä keittelee ja kukaa ei tohdi valittaa jos on pahaa ;D
 
Mulla silloin on autannut HOTPanadol kurkukipuun.

Tsempiä ja pikaa parantamista.
 
Takaisin
Top