Flunssa ja sairastelu raskausaikana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Livimia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Livimia

Silmät suurina ihmettelijä
Täällä sairastetaan 5+1 viikolla. Esikoinen taisi tuoda päiväkodista koko perheelle taas uuden pöpön.

Miten lievitätte flunssaa? Mitä elpymis tipsejä?😅

- särkylääkettä pitänee välttää. (Ootteko ottanut ilman lääkärin ohjetta?)

- kuumaa vettä + hunajaa 🍯 oon juonut kurkkukipuun. Teetä tekisi mieli mutta en uskalla illalla ottaa enää kofeiinia.

- hedelmiä tankattu jospa vitamiinit nopeuttais paranemista.

Onko muilla ollu samaa riesaa?

Mulla kans sillon oli nuiden viikkojen aikoihin flunssa. Panadolia 1g otin 1-2x/pv, strepsilssiä imeskelin (kurkkukipuun), lepäsin nii paljon ku pysty, nenäkannua käytin aktiivisesti.

Panadolia taisin 1-2tbl ottaa kuumeeseen ja kurkkukipuun Coldycin-tabletteja (monia muita ei suositella raskausaikana, esim Strepsils). Öiksi laitoin Otrivin nenään (sitäkään ei suositella raskausaikana).

Mun pitäisikin taas soittaa teratologiseen tosta särkylääkkeestä että miten sain viimeksi poikkeusluvin sitä buranaa ottaa. Mulla allergia parasetamoliin niin se on täysin kielletty.

Täällä sairastetaan 5+1 viikolla. Esikoinen taisi tuoda päiväkodista koko perheelle taas uuden pöpön.

Miten lievitätte flunssaa? Mitä elpymis tipsejä?😅

- särkylääkettä pitänee välttää. (Ootteko ottanut ilman lääkärin ohjetta?)

- kuumaa vettä + hunajaa 🍯 oon juonut kurkkukipuun. Teetä tekisi mieli mutta en uskalla illalla ottaa enää kofeiinia.

- hedelmiä tankattu jospa vitamiinit nopeuttais paranemista.

Onko muilla ollu samaa riesaa?
Täältä sivusta huhuilen... Teestä löytyy kofeiinittomia vaihtoehtoja, ainakin twinings Earl Grey on ihan ok. Itse join flunssa oireisiin karpalomehutiivisteestä tehtyä kuumaa mehua.
Paranemista! 🌈

Täälläkin on kaikki taaperon päiväkodista tuomassa räkätaudissa. Kuumetta ei oo vielä ollut kellään, toivottavasti se ei enää lähde nousemaankaan!

Mulla on pää täynnä räkää, joten olen suihkauttanut pari kertaa päivässä Otrivinia ihan huoletta. Teratologisen mukaan sen ohjeenmukainen käyttö raskausaikana on täysin ok.

Kuuma juoma ja hunaja tuntuu myös oloa helpottavan hetkellisesti. 😊 Meillä aikuisilla on vielä tauti ihan kovasti päällä, lapsi näyttää jo olevan paranemaan päin. Hänellä tosin on jäänyt joku jälkiyskä ja köhii kovasti yöllä.

Panadolia taisin 1-2tbl ottaa kuumeeseen ja kurkkukipuun Coldycin-tabletteja (monia muita ei suositella raskausaikana, esim Strepsils). Öiksi laitoin Otrivin nenään (sitäkään ei suositella raskausaikana).
Mistä kuulit, ettei Strepsils käy? Mulle niitä nimenomaan suositeltiin apteekissa, kun monissa muissa on puuduteaineita 🤔

Googlettelin ja sen perusteella Strepsils Mint ei saa käyttää raskauden aikana. Itse käytin sitä hunaja-sitruuna ja siitä ei tiedetä olevan haittaa.

Täällä kana flunssaa ja väsymystä. Oon yrittänyt juoda paljon vettä. Pahimpaan päänsärkyyn oon ottanut panadolia.

Täällä myös flunssaa ja piitkä yskä, ja just saatiin koko perhe joku uus tauti 🥲 Oon käyttänyt Nasolina, suolasuihkeita nenään ja teetä juonut. Saako hunajaa käyttää raskaana ollessa? Mä oon sitä vältelly, eiks siinä ollu joku botulismi riski 😳 kofeiinitos earl grey on kyl hyvää!

Apteekista saa myös keittosuola nenäsuihketta, sitä saa ainakin varmasti käyttää. Suosittelen myös nenäkannua poskionteloiden huuhteluun, toimii.

Takaisin