Festarit

Tiitanen

Puuhakas puhuja
Syysmammat 2018
Hei! Itseäni mietityttänyt kovasti kesänfestarit, joista Provinssiin olisin menossa. Ja vaikka missään täyslevossa ei pidä eikä saa olla niin silti meinaa jännittää ensinnäkin, kuinka jaksaa, mikä on vointi, mitä syödä ja se että raju tanssiminen tuntuu pelottavalta ajatukselta. Samoin väentungos tuntuu ajatuksena entistäkin pahemmalta, kun kerran selkä mennyt sököksi, kun tönittiin selkään väkijoukossa. En ole ikinä käyttänyt alkoholia, joten sitä ilman oleminen ei ressaa :wink Mielialanvaihtelutkin on nyt kovat ja välillä itken ja hetken päästä olen aivan raivon partaalla, joten kanssajuhlijat saattavat saada osansa tästä tulevasta mammasta kyllä :D Hajuherkkyys myös huipussaan, joka tuo haastetta lisää. Onneksi tosin oksentelevaan festarikansaan sulautuu, mikäli pitää seiniin nojailla :wink Seisaallaan olokin on työlästä, kun pyörryttää niin valtavasti. Aikamoinen "marina-lista", mutta esikoista odotellessa kaikki on kovin uutta ja monet asiat mietityttää etukäteen.

Mites teillä muilla, oletteko menossa, oletteko aiemmin olleet raskauden ja sen oireiden kanssa festareilla ja kuinka mennyt? Yksilökohtaistahan kaikki on, mutta olisi kiva kuulla kokemuksista ja mietteistä :)
 
Ihan normaalisti voi käydä syödä olla. Oman voinnin mukaan. Ite jättäytyisin esiintyjiä katsomassa vähän väljemmille vesille istusin niin paljon kuin mahdollista. Kuopiorokkiin olis tarkoitus mennä mut sen näkee sit jaksaako. Laukaan John Smith festareille oli tarkoitus kanssa mennä mut katotaan... Kaikki kiinni enemmän lapsen vahdista. Esikoista kun ootin niin viis päivää ennen syntymää olin viimeisen kerran baarissa kuskina.
 
Itse olen menossa weekendeille. Fiiliksen mukaan mennään mutta samalla tavalla aijon painaa kuin aikaisemminkin jos vain jaksaa! Sielä tulee teinejä olemaan paljon joten enemmän vaivaa miten pää tulee kestämään kännisiä ihmisiä kun itse on selvänä :grin:grin
 
Minä oon menossa Himokselle Jysäriin :D siellä onneks oli viime vuonna ainakin suht väljää kun osasi paikan valita ja saattoi päästä kuitenkin ihan hyville paikoille. Ja viime vuonnakaan en toisena päivänä ottanu juuri mitään kun mahaa alkoi polttelemaan. Että eiköhän se mene. Jos ei pysty pomppimaan musiikin mukana niin sitten vedetään rauhallisemmin :)
 
Me mietittiin Nummirockia, mutta taitaa tänäkin vuonna jäädä väliin kun on niin kova väsy ja syödä pitää koko ajan... Siinä oli ajatuksena mennä mun vanhemmille yöksi kun asuvat noin 15 km päässä alueesta.

Ollaan oltu festareilla viimeksi 2010 ja siinä paikkeilla toi esikoinen saikin alkunsa silloin :smiley-bounce013

Mä oon nykyään jotenkin niin skeptinen että pelkään mennä sinne narkkareiden yms sekaan
 
Itse olin juurikin Rockfesteillä ja ihan hyvin meni. Syömisien osalta valitsin sellaisia, mitkä oli varmasti kunnolla kypsennettyjä. Esiintyjiä jäätiin suosiolla kuuntelemaan ja katselemaan vähän kauemmas lavasta, jolloin ympärillä oli kivasti tilaa ja tarvittaessa pystyi istumaan. Samoin vessaan tms. pääsi nopeasti, kun ei tarvinnut ensin tunkea väkijoukon läpi. Vettä kannttaa muistaa pitää mukana, ettei nestehukka pääse yllättämään, etenkin jos on aurinkoista ja lämmintä.
 
Pielaveden muikkufestivaaleilla meinasin muksujen kanssa käydä tai sit yksin ystävien kanssa. Siellä on se hyvä et mutsi asuu alueen vieressä nii helppo mennä lepää
 
Ei ole varsinaisesti festarit tiedossa, mutta Guns and Rosesia oon menossa katsomaan. :) Toivottavasti pääsee välillä istumaan. Viime raskaudessa puolen välin tienoilla meinasin pyörtyä yksissä häissä. Oli kai yhtäkkiä liian rankkaa.
 
Me ollaan menossa kaupunki festareille mutta viimeksi kun oltiin niin olin puolen välin raskaana eikä hirvittäny.. ei siis nytkään! Jäädään taaemmas :)
 
Meillä on ollut Ruisrock perinteenä, mut just peruin hotellin. En halua tänä kesänä mennä. Tikkurilafestarin yhtä päivää harkitsen ja Hernesaaren rantaan menen yksittäisille keikoille.
 
Ei ole varsinaisesti festarit tiedossa, mutta Guns and Rosesia oon menossa katsomaan. :) Toivottavasti pääsee välillä istumaan. Viime raskaudessa puolen välin tienoilla meinasin pyörtyä yksissä häissä. Oli kai yhtäkkiä liian rankkaa.

Eikös tämä ole siellä Hämeenlinnan tapahtumapuistossa? Mä olin viime kesänä siellä Iron Maidenia kuuntelemassa, ja ihan sujuvasti istuttiin siellä nurmikolla kun alkoi tuntua ettei jaksa seistä. Toki on kelistäkin kiinni, mutta tuolloin paistoi aurinko ja oli muutenkin ollut kuivaa. :)
 
Ostin jo syksyllä kahden päivän lipun Tikkurila-festareille, kun oli niin hyvässä tarjouksessa. Nyt kieltämättä vähän harmittaa, kun tuntuu ettei huvittais siellä kahta päivää putkeen selvinpäin hengailla :D Mutta eiköhän se mieli paikanpäällä muutu, toivottavasti olis hyvät ilmat! Ja asun suht lähellä niin kotiin päästään toki yöksi :)
 
Puapru, onhan se. :) vielä vuosi sitten asuttiin siinä naapurissa, nyt on useampi kilsa matkaa.
 
Joo taitaapi pitkälti olla järjesteltävissä nämä omatkin mietinnän aiheet :) ja kun mietin, että joudun varmaan hieman erillään olemaan porukasta, jos eivät intoudu kanssani olemaan väljemmillä vesillä, mutta kun miettii niin olenhan ennenkin pärjännyt, kun oma musiikkimaku poikkeaa kavereiden omasta hieman ja minähän se yleensä eturiviin olen tunkemassa :D ja kyllähän päälavan luolta löytyy hyvin paikkoja mihin istahtaa. Onkohan tä vuonna jo se ettei ole erillisiä kaljakarsinoita ole? Laukkuun tosiaan mukaan sitten vettä, syötävää ja pussi, jonka päälle istahtaa ettei niiden takia mene olo mönkään :D
 
Mulla suunnitelmissa enää vain Flow, ja se aika lähellä kotoa, eli sinänsä helppo. Sideways festareilla pari viikkoa sitten häiritsi lähinnä tupakointi, josta tuli huono olo. Outoo ja erilaista sinänsä, että ei oo ikinä ennen ollut selvin päin festareilla. :)
 
Minut ainakin tapaa blockfesteiltä pomppimasta kahden päivän ajan. Oon se ärsyyntyneen näköinen kädet puuskassa loppuillasta seisoskeleva möhömaha. [emoji23]
 
Mulla on kahden päivän lippu Tiksi-festareille, mutta nyt ilmaantuikin kaverin häät siihen lauantaille. Eli menen vain perjantaina [emoji4] Noi Tiksin festarit on onneksi superhyvin järjestetty, eikä tarvitse juuri jonotella vessoihin tms. Ihan hyvillä mielin menossa mukana [emoji4]
 
Nyt on kaksi päivää provinssista koettu ja onneksi en ottanut kolmen päivän lippua :D vaikka mieli haikaileekin viettämään koko viikonlopun Provinssissa, mikä on ollut 12 vuotta kesän kohokohta niin kroppa ilmoittaa että liian raskasta. Väsymys on aivan omaa luokkaansa, aikaa vessajonossa kului aivan kohtuuttomasti, en saanut pompittua ja tanssittua (varmaan osaltaan jännitin kovasti ja siksi ei tuntunut hyvältä) ja tupakan savu sai huonon olon ja pääkivun aikaiseksi. Lisäksi väsymys ja ärtymys vaikeutti entisestään humalaisten sietokykyäni. Noh, ehkä sitten ensi vuonna, jos malttaa pienestä olla erossa muutaman tunnin :D
 
Myö tuossa juur porukalla suunniteltiin et kun tänä vuonna ei jaksa lähteä niin ens kesänä sit vauva messiin ja provinssiin :)
 
Takaisin
Top