FB-ryhmästä

mmaljo

Vauhtiin päässyt keskustelija
Helmikuunmammat 2014
Heissan! En ollut huomannut mokomaa, että facebook-ryhmään lakattiin ottamasta uusia jäseniä. En näe tässä mitään järkeä ja olen asiasta ehkä hieman kiukkuinen, kun itsekin tähän asti olin luullut, että sen näkee kaverit, että missä ryhmissä on ja kun ei ole halunnut asiasta joka puolelle huudella, niin en ole liittynyt ryhmään.

Mielestäni siis pitäisi olla koko ajan avoin kaikille meille täällä oleville helmikuisille avoin tuo ryhmä, joten nyt kysyn, että onko halukkaita jos minä vaikka perustaisin ryhmän ja ylläpitäisin sitä ja sinne pääsisi kaikki halukkaat täältä? Huomasin, että ryhmää ei voi perustaa, ennen kuin on kavereita keitä lisätä sinne, joten aloitetaan homma näin :)

Olen pahoillani jos joku loukkaantuu tästä, mutta kun itsekin huomannut, että foorumi on hiljentynyt, kun kaikki vaihtaa vaan siellä facessa niitä ajatuksia ja tapahtumia niin että..
 
Heippa! Voisin ainakin harkita sinne fb-ryhmään liittymistä... Tää kun on niin totaalisesti hiljentynyt.... :sad001 Ja nyt kun olen selän takia sairaslomalla, olis kiva saada välillä enenmmänkin jutella mahajuttuja. :)
 
Harmillisesti on hiljentynyt täällä juu.
Mutta itse kun en ole facessa, niin eipä pahemmin voi ryhmään liittyä.
 
vaikka olen ite siel facessa, niin enemmin täällä kirjoittelen. se facen ryhmä on jotenkin liian "järjestelmällinen". ei ollenkaan miun mieleen ainakaan.
 
Mun mielestä fb:n ryhmä toimii hyvin. Onhan siellä näitä taustailijoita, jotka ei millään muotoa otaa osaa mihinkään keskusteluun tms. Mä tykkään, että jos jossain ryhmässä on mukana, niin silloin siihen pitäis jollain tapaa myös osallistua.
 
Mun mielestä kyllä naurettavaa, että ei kaikki halukkaat pääse mukaan ryhmään.. mutta odotellaan jos halukkaita uuteen ryhmään olisi.

Ja toki itekkin tykkäis täällä jutella, mutta kaikki on kadonnu sinne faceen vissiin..
 
Mun mielestä kyllä naurettavaa, että ei kaikki halukkaat pääse mukaan ryhmään.. mutta odotellaan jos halukkaita uuteen ryhmään olisi.

Ja toki itekkin tykkäis täällä jutella, mutta kaikki on kadonnu sinne faceen vissiin..


Ihan samaa mieltä. ^^ Olen pahoillani, jos joku tästä loukkaantuu, mutta tosiaan, tota FB-juttua sivusta seuranneena, niin oli hirveen outoa kun usein vaihtui se miten ryhmään pääsee ja ylläpitäjät katosivat ja sitten yhtäkkiä homma suljettiin.
 
Syksyn mittaan käytiin keskustelua ryhmän sulkemisesta rakenneultrien jälkeen. Siitä oli myös äänestys. Vielä pari viikkoa sittenhän sinne kyllä pääsi. Kyllä mun mielestä siihen mennessä ryhmään olisi jo helmikuisten pitänyt löytää, jos haluja olisi ollut.
Sulkemisen pointti oli pitää ryhmä suht pienenä. Pieni ja tiivis porukka siellä aktiivisesti kirjottelee ja muut on taustalla, ikävä kyllä. Jäseniä kuitenkin yli 60... Harmi, jos nyt joku aktiivinen on jäänyt ulkopuolelle.

Mä en loukkaannu mielipiteistä. Itse olin sulkemisen kannalla. Ollaan kuitenkin jo niin pitkällä tässä odotuksessa ja ryhmäläiset ehtineet vaihtaa ajatuksia monta kuukautta tutustuen toisiinsa. Ja ylläpitäjä, eli Nyytti ei ole kyllä kadonnut. Kirjoittelee täälläkin vielä.

Ite yrittäny kyllä täälläkin aina välillä kirjotella.
 
Moi!
Mä kans oon tykänny täällä käydä lukemassa teidän juttuja, en oo jostain syystä ite saanu aijalliseksi kirjoottaa, mutta pitänee alottaa jotta jos muukki sitte taas kirjottelis. Seurannu toki oon näitä keskusteluja jo kesäkuun alusta saakka. Tykkään mieluummin pitää facen kaikenlaisen muun yhteydenpidon foorumina kavereiden kesken, jotenki tuntuu luontevammalta keskustella näitä vauvajuttuja täällä. Mua ei siis sinällään harmita tuo facen ryhmän sulkeminen, jutelkoot halukkaat sitte siellä. Ois tietty kiva jos täälläkin taas vähä piristyis nämä keskustelut :)
 
Kiva, jos täälläkin jaksaa pyöriä edes muutama aktiivinen. Minäkin haluan pitää oman fb-profiilini mahdollisimman yksityisenä, enkä sen vuoksi edes haluaisi liittyä ryhmään. Omat päivitykset täällä menee vähän kausittain, mutta yritän aina epäsäännöllisen säännöllisesti käydä kommentoimassa ja kertomassa kuulumisia.
 
Piti tuossa nyt vielä tarkistaa, kun itse siitä puhuin, ja löysin neljä tai viisi viestiä missä oli erilaisia ohjeita FB-ryhmään liittymisestä. Itsellä ainakin tämä vaikutti liittymishaluuni. Ryhmän toiminta vaikutti vähän haparoivalta, kun liittyminen oli niin hankalaa ja ohjeitakin piti täällä uusia muutamaan kertaan.

Lisäksi olen kyllä hirveän yksityinen ihminen ylipäätään, niin FB:ssä, täällä kuin ihan 'livenäkin'. Kuitenkin hirveän mielelläni juttelisin täällä Vaun foorumeilla. Tuntuu vaan, että tämä on välillä niin hiljainen (muutenkin kuin tämä meidän helmikuisten osio), että ei saa kunnon keskusteluita aikaiseksi. :sad001
 
Hei kaikille. Ensinnäkin on harmillista, että tästä nyt tällainen haloo syntyi, kenenkään mieltä ei ole ollut tarkoitus pahoittaa ja ikäväsävyiset spekuloinnit fb ryhmästä ovat täysin tarpeettomia.
Voin hieman valottaa asioita, jos jotakuta kiinnostaa :)
Alkuperäinen ryhmän perustaja ja ylläpitäjä sai ultrassa arvion, että hänen La onkin tammikuun puolella ja jostain kumman syystä hän sanaakaan sanomatta poistui koko fb-ryhmästä kuten täältäkin. Meiltä muilta kesti tovin huomata koko asia.
Meitä ylläpitäjiä oli muitakin hänen lisäkseen ja yksi toinen yp ilmoitti voivansa hoitaa ryhmään liittyvien hakemukset mutta tovin päästä hänkin päätti poistua ryhmästä.
Meitä ylläpitäjiä on nyt kaksi ja minä otin homman hoitaakseni. Selkeästi olemme aina yrittäneet tänne ilmoittaa miten hakemukset laitetaan ja kenelle ne laitetaan(päivämäärällä ilmoittaneet mistä eteenpäin mikäkin ohjeistus on voimassa).
Aina ei vaan käy niin, että alkuperäinen yp on mukana koko raskausajan ja pystyy hommansa hoitamaan. Tämä ei varmasti ryhmästä mitenkään omituista tee :)
Kuten tuolla jo ylempänä luki, niin pidimme ryhmän sisällä äänestyksen siitä, että suljetaanko ryhmä jossain vaiheessa ja jos, niin koska. Enemmistö oli sitä mieltä, että rakenneultrien jälkeen on hyvä ajankohta. Silloin olemme jo yli puolen välin ja moni ryhmän sisällä tullut ns. tutuksi.
Halusimme että ryhmästä tulee tiivis ja siellä tuntuu turvalliselta puhua asioistaan, elämästään ja ihmisistä oikeilla nimillä. Tarkoitus ei siis ole ollut ketään syrjiä tai ulkopuolelle jättää, haluamme vain mukavan ja tiiviin, ei liian ison ryhmän jossa on mukava olla ja jutella :)
Kävin tänne hyvin selkeästi ilmoittamassa että ryhmä suljetaan pian, kaikki olivat tervetulleita liittymään. Ja kävin myös selkeästi ilmoittamassa kun ryhmä oli suljettu.
Se, jos joku ei tiedä miten fb ryhmän toimivat, on tuskin meidän vikamme. Tästä olisi halutessaan voinut kysyä jo paljon aiemmin ja ihan googlekin olisi varmasti asiaa valaissut.

Jos ulkopuolelle jääneitä on paljon, niin perustakaa ihmeessä uusi ryhmä! Minulla ainakin on hyviä kokemuksia ja pidän ryhmästämme kovin. Harmillista oli tulla lukemaan nyreitä kommentteja, vaikka mitään väärää en koe että olisimme tehneet. Peace and love :)
 
Muokattu viimeksi:
Iiha pakko kommentoida.

Itse esikoista odottaessani perustin faceen mammaryhmän, mikä ei näkynyt millään lailla ulkopuolisille mutta se löytyi nimellä facesta mut ei muuten.
Ja kyllä siihen aina otettiin mukaan myöhempääkin mukaan tulleet, koska koimme että se olisi ollut epäoikeudenmukaista.

En vain voi sille mitää et ryhmän sulkemisesta minulla tulee mieleen että kaksi tyttöä leikkii keskenään leikkiä ja kolmas ujo tyttö haluaisi päästä mukaan, mutta toiset tytöt eivät ota, koska heillä on jo leikki menossa, eikä leikkiin enään mahdu.

Tähänhän äidit puuttuisivat ja sanoisivat että kyllä mahtuu.

Fakta on että olemme erilaisia ja jotkut (esim minä) olen lämmennyt keskustelupalstalle aika myöhään, kun taas esikoisen kanssa kirjauduin heti sellaiseen testin tehtyä.

Teimme myös faceryhmän kanssa yhteismeetinkejä ja vaihdoimme kuulumisia ja se tuli todella tarpeeseen.

Niin kyllä tuo on vähän hassua et sanotaan, et mixet liittynyt aikaisempaa, juna meni jo.
Ei nyt saisi yleistää mutta naiset on vain niin tällaisia.

Ehkä vaihdan suosiolla sivustoa, jos asioissa ollaan näin jyrkkiä.

T. Minttu
P.s. Tämä on vain minun mielipiteeni.




Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Voi jösses mikä haloo tästäkin on saatu. Aika pitkä aika on kaikilla ollu mahdollisuus liittyä ryhmään tai olla liittymättä. Ryhmän sulkemisesta on ilmotettu ja annettu vielä vika mahdollisuus toimia, joten mun mielestä turha valittaa, jos ei ole saanut liityttyä. Mä puolestani en ymmärrä sitä miten aina joillakin pitäisi olla omat säännöt ja mahdollisuus toimia oman pään mukaan muitakin koskettavissa asioissa. Vastakohtana tuohon lastenleikkiasiaan (ja yhtä kaukaa haettuna) harva meistä varmaan työ- tai opiskelupaikkojakaan hakee määräajan loputtua "ku mä niin oisin halunnu"-mentaliteetillä...
 
Tämä ei ole mikään pääsykoe, vaan keskustelupalsta äideille.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ryhmän sulkeminen on yllä selkeästi perusteltu, joten koen turhaksi itseäni enää toistaa :) Kuten myös jo mainittu, niin voitte aivan vapaasti perustaa uuden helmikuisten ryhmän, ei tämä olemassaoleva ole mitenkään se ainut ja oikea :)
 
Heippa!

Liityin tänne koko foorumille juuri äsken, kun kaveri vinkkasi tuosta facebook ryhmästä (ja että miten sinne pääsee liittymään). Aiemmin en ole juurikaan paria kertaa lukuunottamatta koko Vau.fi sivulla vieraillut, joten ei ollut mitään tietoa oikein tästä koko jutusta. Täytyy myöntää että petyin hiukan kun nyt vasta ymmärsin tänne tulla ja enää verkostoituminen ei onnistu. :/ Jos siis jotain uutta ryhmää ollaan perustamassa niin olisin kiinnostunut siihen liittymään, kun kerran tuohon ensimmäiseen ei pääsyä enää ole.
 
Täällä ollaan Mitla nyt niin hyvin aktivoiduttu, että varmasti saat jutustella ihan täålläkin, jos ei toista ryhmää tule. :) Mistäs päin oot?
 
Kiva kuulla! Toi FB olis siitä niin kätsy kun siellä tulee kuitenkin lorvattua pitkin päivää, mutta ehkä tätäkin oppii sitten pikkuhiljaa käyttämään :) Kanta-hämeen suunnalla ollaan!
 
Takaisin
Top