Eväsideat

Automatkan pituudesta (ja lasten iästä) riippuen lasten välipalapatukat on käteviä. Hedelmät (varsinkin banaani) toimii myös hyvin. Pidemmällä automatkalla me ollaan tykätty pysähtyä huoltoasemalle. Toki sellaiselta syötävän ostaminen on kalliimpaa kuin eväät, mutta saa ainakin jaloitella, käydä vessassa ja lapset mahdollisesti hieman leikkiä. Junamatkalle on otettu tyypillisesti eväsleipiä. Työeväisiin en ota kantaa, kun on jo vähän aikaa siitä kun olen viimeksi ollut töissä muutoin kuin etänä.
 
Matkalle evääksi otetaan yleensä kaupan paistopisteeltä jotain, mistä kukin tykkää (esim. lihapasteijoita, pizzaa, prezeleitä, croisantteja ym. Nää kyllä sotkee usein. 😁) tai sitten tehdään eväsleivät kotona valmiiksi, skyr-jogurtteja tmv., jossa valmiiksi lusikka mukana tai juotavia jogurtteja, smoothieta, välipala- tai proteiinipatukoita, banaania ja jotain pientä herkkua tottakai. 😊

Itse yleensä syön töissä lounaaksi ruokaisan salaatin, pitää hyvin nälkää eikä iske väsymys ja helppo tehdä edellisenä iltana valmiiksi. Välipalaksi mm. hedelmiä (esim. banaani ja omena helppoja syötäviä), pähkinöitä, proteiinipatukoita, smoothieta ym. Kaikkea helppoa ja nopeaa töiden välissä suuhun napattavaksi.
 
Meillä on nyt enemmän kokemusta eväistä, joten tässä ne mitä meillä on ollut: lapsille rusinoita, pähkinöitä, riisi-, maissi- ja linssikakkuja, välipalapatikoita ja hedelmäsosepusseja.
Mulla on töihin melkein aina ovat eväät. Usein siemennäkkäriä ja joskus riisikakkua tai leipää ja päällisiä. Salaatteja, joita voi tuunata töissäkin lisää jos vielä haluaa. Tortilla on helppo koota töissäkin kun on ainekset mukana. Sit teen lämpimiä ruokia, joista riittä useammalle päivälle, kuten nuudeliwokkeja, laatikoita, kiusauksia, keittoja. Jogurtteja ja kasvimaitoja. Ja joskus kun on mässyt, niin karkkia, leivoksia, vanukkaita xD
 
Takaisin
Top