Eväät synnytyksessä

Ei ollut mitään eväitä, enkä edes halunnut ottaa eväitä. Mies toi osastolle keksejä ja pillimehua, kun joka tapauksessa joutui käymään muualla syömässä.
 
Ekassa oli ainakin pillituoremehuja ja myslipatukoita. Seuraavissa muistaakseni vain vesipullo kun nopea kotiutuminen toiveena ja tiesi että ruokaa saa riittävästi. Jotain olisin vikassa kaivannut, kun myöhästyin lounaalta. Kotiin kyllä pääsin tästä tunnin päästä.
 
Esikoisen synnytyksessä käskivät lähteä kävelemään, koska synnytys ei ole vielä käynnissä, joten kävelin kahvioon ja totesin, etten kykene syömään mitään, vain juomaan. Lapsi oli maailmassa alle neljän tunnin kuluttua tuosta, joten ei kerinnyt tulla nälkä.

Toisen lapsen synnytyksessä jälleen käskettiin kävelylle, koska synnytys ei ollut käynnissä (eikä sillä kertaa ollutkaan, sen tunsin itsekin), joten kävelin synnäriltä 100 m Burger Kingiin, jossa söimme tukevasti ja laitoin vielä yhden juustohampurilaisen ja ranskalaisten jämät käsilaukkuun evääksi. Synnytys tosin eteni sen jälkeen vauhdilla, enkä noita eväitä ehtinyt syömään.

Eli eipä siellä eväitä tarvinnut.
 
Mulla oli karkkia :grin Jääkiekkokarkkeja, koska salmiakin syöntiä ei raskausaikana suositeltu, mutta mulla oli kauheat himot. Söin niitä sitten heti kun sain muksun sisuksista pihalle.
 
Itse synnytyksessä ei ehtinyt syömään, mutta salissa vauvaa ihmetellessä ennen potilashotelliin siirtymistä vetelin puoli pussia lakua kun olin 9kk ollut ilman. Auttoi muuten juuri sopivasti myös vatsan toimintaan :thumleft
 
Suklaalevy (joka menikin sitten synnytyksen aikana aika nopsaan :D) ja miehelle proteiinipatukoita. Lounasaikaan mies kävi hakemassa itselleen subin ja tuli sit synnytyssaliin kans syömään :) muuten mentiin kyllä sairaalan tarjottavilla ja niitä olikin kyllä ihan riittämiin :)
 
Itse synnytyksessä ei ehtinyt syömään, mutta salissa vauvaa ihmetellessä ennen potilashotelliin siirtymistä vetelin puoli pussia lakua kun olin 9kk ollut ilman. Auttoi muuten juuri sopivasti myös vatsan toimintaan :thumleft
Minäkin vetäisi synnytystä seuraavana päivänä pussillisen lakua, ihan samasta syystä, ja siinä sitten ihmeteltiin hoitajan kanssa, kun verenpaine nousi 30 pinnaa lakun syömisen takia ja punasoluja olisi pitänyt laittaa tippumaan. :rolleyes:
 
karkkia (lakuja ja fazerin sinistä) mullakin oli synnytyksen jälkeiselle ajalle. mehukeittoa ja leipää tais myös olla, mutta muistelen että mies söi ne. :hilarious:
 
Taisi olla jotain pähkinöitä ja suklaakuorrutettuja marjoja. Siihen aikaan oli Punnitse & säästä kauppa, mistä niitä hain. Syömättä jäivät. Avautumisvaiheessa ei saanut syödä mitään kiinteää perätilan aiheuttaman sektioriskin takia. Ja sektioon kun päädyttiin ei saanut varmaan kolmeen päivään sen jälkeenkään syödä mitään kiinteää. Sairaalan ruuat myös riitti ihan hyvin.
 
Salmiakkia synnytyksen jälkeen syötäväksi ja eväspatukoita ja suklaapillijuomaa synnytykseen. Join vain pillijuomaa ja vettä synnytyksen aikana, ei käynyt edes mielessä syödä mitään. Juomatkin tulivat lopulta ylös kun oli niin huono olo.
 
Takaisin
Top