Ihanaa viisuviikkoa kaikille!
Olen todella kova viisufani. Olen jo vuosia luukuttanut viisubiisejä jo pari kuukautta etukäteen, tehnyt tarkat viisurankingit jne. Nyt hulluus on vain kasvanut, ja tänä vuonna olin jopa ensimmäistä kertaa pre-partyissä Amsterdamissa. Siellä kyllä todellakin huomasi Käärijä-huuman! Todella monilla ulkomaalaisillakin oli Käärijän inspiroimat asut. Esimerkiksi yksi saksalainen kaveriporukka esitti Käärijää ja tanssijoita. Sisäänkäynnillä jaettiin maiden lippuja, ja vaikka olin melko aikaisin jonossa, Suomen liput olivat jo loppuneet.
Käärijä sai myös ehdottomasti isoimmat suosionosoitukset, jopa isommat kuin Loreen, joka on kuitenkin viisulegenda. Oli ihan mahtavaa, kun yleisössä monet osasivat jopa koko biisin sanat ulkoa!
Käärijä menee tietysti heittämällä finaaliin (kertoimet finaaliinpääsylle ovat tällä hetkellä 1,01, eli jos veikkaa kymmenellä eurolla, että Käärijä pääsee finaaliin ja niin käy, saa 10,10 euroa eli jää huimat 10 senttiä voitolle
), varsinkin kun semifinaaleissa on enää pelkät yleisöäänet. Finaalissa top3 on melko varma, mutta voittokin ihan mahdollinen, jos vain raadeilta tulee tarpeeksi pisteitä. Vedonlyönnissähän Suomi on jo kakkosena (24 prosentin voittotodennäköisyys, Ruotsilla 39%), että tämä ei kyllä todellakaan ole pelkästään Suomen median luoma kupla, josta ei ulkomailla tiedettäisi mitään.
@Suski75 Oletko törmännyt muihin viisubiiseihin sitten sattumalta? Minulla kyllä Käärijä tulee vastaan ihan joka paikassa.
Esimerkiksi Redditin euroviisupalsta on ihan hulluna Käärijään, Eurovision Scoreboard -sovelluksessa Suomi meni juuri ykköseksi Ruotsin ohi, Youtube on täynnä Cha Cha Cha -reaktiovideoita jne. Olen ollut viisufani jo yli 15 vuotta, mutten ole koskaan kokenut mitään tällaista Suomen biisiä kohtaan. Ainoa suomalainen biisi, joka on saanut etukäteen näin paljon huomiota, on ollut Hard Rock Hallelujah.