Euroviisukeskustelua

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Täällä voi käydä keskustelua liittyen Euroviisuihin!

Esimerkiksi onko ok, jos Viisuihin ottaa osaa myös Euroopan ulkopuolisia maita? Järjestättekö kotikatsomoita? Onko jo suosikkeja Uuden Musiikin Kilpailusta? Mitkä on kaikkien aikojen suosikki kappaleitasi?
 
Joskus Euroviisuista löytää todellisia helmiä. Mun soittolistoilla on monia kappaleita ja artisteja jotka on tuttuja Viisuista.
Tänä vuonna ajattelin kahlata läpi kunnolla kappaleita ja tehdä listoja, jos taso mielestäni hyvä. Tietty suorana sit pitää katsoa finaalilähetykset ja muut, jos työt sallii.
 
Heh, vuosi sitten lapsi halusi väkisin katsoa finaalin. Nukahteli sitten vähän väliä :)

Saa nähdä haluaako tänä vuonna, kun ei oikein ole mitään kovin innostavaa noissa Suomen ehdokkaissa.
 
Itse en kato euroviisuja tänä vuonna koska Israelia ei ole suljettu kisoista ulos Gazan pommittamisesta huolimatta(esim kaikki sairaalat nyt pommitettu lähes toimintakyvyttömiksi ja amputaatiot yms. raunioista kaivettujen elossaolevien toimenpiteet suoritetaan enimmäkseen ilman puudutteita). UMK:ssa saatan äänestää silti Jesse Markinia koska hän sanoi boikotoivansa euroviisuja kys. syystä.

Oon kyllä usein seurannut viisut ja etenkin 10 vuotta sitten oli tosi helmiä kappaleita joita voi popittaa jo ihan retromielessä🤣 esim semmonen outo kreikan gladiaattori "machoäijä" biisi ja sit ranskan ale ole allez. Käärijästä pidin kans kovasti. Symppiksen olonen tyyppi ja mukavan kieliposkella tehty biisi. Mielestäni euroviisujen parasta antia on ollut aika semmoset kansanmusiikista ja stereotypioista ammentavat bailubiisit. Viime vuoden UMK biiseistä oli kans se ylivoimainen tosi kiva.
 
Muokattu viimeksi:
Jesse Markin on mun suosikki tän vuoden ehdokkaista, mut ihan hyviä biisejä oli kaikki. Kotikatsomo täytyy ainakin UMK:n osalta pitää mut varsinaisia viisuja vielä pohdin ton Israelin takia.🤔
 
UMK! En ole ehtinyt/muistanut katsastaa kappaleita. Vahingossa kuullut pari. Tarkoitus olisi vähän katsoa telkasta, mutta nukahdan kohta tähän sohvalle..
 
Oma esikoinen kävi ”tunnin iltaunilla” että jaksaa valvoa.

Minä olen kuullut jo kaikki kappaleet, eikä mikään oikein nappaa. Esim. Sinin biisi on todella huono verrattuna hänen muuhun tuotantoonsa.
 
Jäi kaikki lähetykset melkein seuraamatta, tosin en ole katsonut noita Suomen edustuskappaleen valintaohjelmia aiempinakaan vuosina. Mutta tänään, aivan vahingossa avasin TV:n siltä kanavalta missä äänestystuloksia jo annettiin. Pääsin siis kerrankin näkemään edes karsintojen voittajakappaleen, joka ei ollut ainakaan huono vaan sellainen sopivasti erilainen.
 
Järkytyin aika paljon, kun selvisi UMK äänestystulos. Ja sitä myös mietin, että miksi Israel saa osallistua.
 
Mitäs ootte mieltä jos Suomen edustaja nyt vaihtuukin?
Jos karsintojen voittaja kokee ettei pysty niin tottakai hänellä on oikeus kieltäytyä syystä jota ei tarvitse julkisuuteen avata. Parempi että päätöksen tekee nyt eikä esim kuukautta aiemmin.
Kuvitelkaa itsenne lasketun ajan olevan juuri euroviisukisojen aikaan ja että puolison vain olisi oltava siellä laulamassa. Sehän ei ole mikään yhden illan keikka, vaan sinne mennään viikko tai kaksi etukäteen. Lisäksi on ennakkomainos/ esittelynauhojen tekemiset yms.
Elämä on yllätyksiä täynnä, oikeus muutoksiin on silti pidettävä voimassa!
 
Olen unohtanut koko viisut. En tiedä onko jaksamista ottaa selvää etukäteen eri maiden edustajista ja kappaleista. Mutta toukokuu lähestyy kovaa vauhtia!
 
Takaisin
Top