Etelä-Pohjanmaan odottajat?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Marsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Marsi

Puuhakas puhuja
Lokakuunmammat 2015
Heissan! Onkos täällä ketään samasta suunnasta ku meikä? :D

Itse asustelen Seinäjoella ja olisi kiva jos olis muita samasta suunnasta.
Vois avautua oman seudun palveluista, ultrista, neuvolan touhuista ym. mitä mieleen juolahtaa.. :D

Sjoella kans asustellaan, Simunassa päin.. :) Rakenneultraa odotelles, np-ultras kätilö hieman pettymys.. ei oikein keskustelulta mistään. Neuvolatäti mitä parhain!! :) Ootkos marsi käynyt jo rakenneultras, mitä tykkäsit?? :)

Me asustellaan pohjassa päin.. :) Neuvolatäti myös loistava.. :) On vaan ilmeisesti sijainen, joten täytyy toivoa että sillä on vielä pitkä pesti ettei vaihdu kesken kaiken.. Mulla on toi rakenneultra vasta 21.5! :/ Onhan mulla laskettu aikakin vasta 30.9, mut tuntuu hirveän kaukaiselta tuo toukokuu silti.. Np-ultrassa mä olin ite jotenkin niin vakava etten puhunu juuri mitään, vaikka toinen juttelikin.. :) En ollu oikein juttutuulella, vaikka normisti multa ei meinaa saada puheenvuoroa.. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Pohjanmaalainen tulee vierailemaan teidän sivulle... ollaan tulossa toukokuussa Seinäjoelle katsomaan vaunuja. Olen ymmärtänyt, että Seinäjoella on 2 vaunuliikettä. Osaatteko sanoa mitä merkkejä Vaunulassa myydään? Huvikummun merkit löysin jo netistä.

En tosta vaunulasta löytänyt kun sen verkkomyymälän ettei vissiin seinäjoen keskustasta löydy liikettä. Vai pitäiskö olla? Varastomyymälä on 9 km Sjoelta Jalasjärvelle päin. Tuolta vaunula.fi osoitteesta löyty se verkkokauppa missä on niitä merkkejä.

Mun ei tartte ostaa vaunuja niin en osaa sanoa noista.. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Joo olis ehkä kiva että neuvolatäti pysyy samana, onse sitte ku se vaihtuus ku ensimmäiseen on kunnolla tottunu ja tutustunu :) Meillä on ihan vakkarineuvolatäti. Meillä 13.5 rakenneultra, tuntuu että sitäki odotettu niinku kuuta nousevaa, utta kohtapa sinne saa sitte mennä kattomaan, ei saisi vain päiväi niin tarkkahan laskea. :D Itse oon aika kova toimites ku vain alkuun pääsee.. :)

pauliina1976 Huvikummus edustetaan Emmaljungan vaunuja, siellä myydään myös käytettyjä.. Oli Huvikummus muitakin merkkejä, mutta meille ei esitellytkään sitte muita ku niitä emmaljungia. Ja toi vaunulahan on vissiin vähän sellanen varaston tyylinen.. Sinne kannattaa varmaan soittaa ennenku sinne menee.. Itse en oo kyllä siä käyny. :) Vaunulas on varmaanki aika montaa merkiä. Muutama kaveri on ostanu sieltä ainaki firkonin vaunuja.. :) Mutta epäilisin että vaunulas olis vähä halvemmat hinnat huvikumpuun verrattuna.

Kiitos tiedoista. Emmaljungia olisi tarkoitus mennä testaamaan. Ollaan jo muutamia muita merkkejä testattu Vaasassa ja Kokkolassa. Tiedättekö missä olisi lähin Teutonia jälleenmyyjä? Niitä olisi vielä mukava testata ennen ostopäätöstä.

Mä asutelen Seinäjoen naapuri kunnassa eli Ilmajoella. Mut ultrat ja synnytys tapahtuu Seinäjoella :)
Eli mä oon 22v, Mies on 25v, Esikoinen 2v ja vauvan pitäis syntyä 3.6. :)
np-ultrassa ja rakenneultrassa meillä oli tosi mukavat kätilöt, tarkasti selitti kaiken. Sitten päästiin lääkärin kontrolliultraan (kun vauvan pää oli kaksi viikkoa pienempi kuin muu kroppa) mutta lääkäri oli kovin pikainen eikä turhia höpötellyt.
Nyt sitten toivon että saisin 4 vikon päästä ajan äippäpolille synnytystapa-arvioon, kun sf-mitta huitelee niin korkealla.

Pauliina1976: Vaunulan päämerkkinä on Firkon ja meiltä löytyy Firkon sport- rattaat ja oon enempi ku tyytyväinen niiihin. Aiemmin meillä oli emmaljungat mut en ollut niihin tyytyväinen..
Vaunulan sivuilla on aukioloajat niin silloin kun sinne menee, niin on myyjä paikalla. Mut jos erikseen haluaa mennä niin kannattaa soittaa etukäteen :)

Heippa Ilmajoelle! Kohtahan sekin liitetään varmaan Sjokeen.. ;D

Toivottavasti saat äippäpolille aikaa ja asiaan lisää selvyyttä. Mun piti TAAS googlettaa tuo sf-mitta, kun aika hakusessa vieläkin nuo termit ja jotenkin tuon muistin kanssa ongelmia, että saman asian saa tarkistaa monta kertaa, eikä siltikään jää mieleen.. :D Mutta ilmeisesti tuo sf-mitta ei hirveän luotettava ole, tai niin ainakin olen jostain lukenut, että voi olla vaikka vain paljon lapsivettä, joka vääristää..? Korjaa jos oon ihan hakoteillä.. Tuosta googlestakaan aina tiedä.. :D
Mulla on rakenneultra aamulla 7:30!! Arvaappa jääkö yhtään mitään mieleen, kun silmät sirrillä siellä yrittää pysyä hereillä.. :D Pitääsköhän miehen ottaa videokamera joukkoon.. :D

Pauliina1976: Teutonioista en kyllä osaa sano.. Meille varoteltiin että emmaljungis voi olla 2kk toimitusaika, mutta saatiin omat vaunut n 1kk tilauksesta. :)

Joo tervetuloa vain ilmojoeltakin päin!! :) Voi että, toivottavasti nyt selviää mistä tuo johtuu.. muutenko vauva on kasvanut ihan normaalisti?? Voiko olla ihan mittausvirhe? Oon itte tyytyväinen Sjoen keskussairaalan toimintaan ja työntekijöihin.. 2kertaa oon nyt käyny verisen vuodon takia.. viimmeksi tänään ja hyvin mielin on aina pois sieltä lähteny.

Marsi:Miten rakenne ultra meni? :)
joo tuo sf-mittahan on vain suuntaa antava, se riippuu niin monesta tekijästä.
Mutta esikoinen kuitenkin kasvoi yläkäyrän ja keskikäyrän välillä ja oli kuitenkin suht kookas syntyessään, ja olisi käynnistelty ennen LA:tua jos ei olisi itse lähtenyt syntymään. Ja nyt sf-mitta on koko ajan mennyt yläkäyrän yläpuolella joten pieni epäilys on että tää ois vielä isompi kuin esikoinen. ja siis sama mittaaja on nyt kuin esikoisen aikana :)
hento: sf-mitta on siis koko ajan mennyt yläkäyrän yläpuolella, ja esikoinenkaan ei ollut kovin pieni syntyessään, niin sen vuoksi toivon pääseväni synnytystapa-arvioon.
Osasivatko sanoa syytä veriseen vuotoon?

täällä ois tasan 3 viikkoa jäljellä jos vauva syntyisi samoilla viikoilla kuin esikoinen :) (toivossahan on hyvä elää ;))
Pitäis varmaan kattoo vauvan tavarat järjestykseen :)

Ei ole vielä ollut tuo rakenneultra.. :D On siis 21.5 7:30 aamulla. Jäi tosta edellisestä tuo päivä uupumaan.. :D

Toivottavasti pääset tuohon arvioon. Mun kummipoika oli yli 5 kiloinen syntyessään ja lääkärit meinas, että alakautta tulee, kun äidillä kaksi lasta ennestään. No ei poika ihan ehjänä tullut. Sai sellaisen vamman kuin erbin pareesi ja toinen käsi vammautui, eikä leikkauksetkaan siihen auttanut.. :( Tämä tarina tuli siis sillä mieleen, että äiti uskoi lääkäreitä eikä sitten osannut vaatia mitään itse. Että kovana vaan vaadit sitten sen arvion jos eivät meinaa antaa.

Joo ilmeisesti istukan reunasta johtuu kun ei oo vielä kunnolla noussu.. :) voi että vanilj, kohta sulla on oma tuhina sylissä :)
Joo tuokin että lääkärit on vain ihmisiä, ei ne jumalia oo.. eipä sitä ikinä tiedä mitä sattuu.. :/

Marsi: aivan, oisin voinut tuosta sun tickeristäkin hoksata että aivan vielä ei rakenneultra oo :)

Mä en osaa etukäteen murehtia että jos jotain synnytyksessä tapahtuu. Luotan aikalailla lääkäreihin ja heidän ammattitaitoon. Täytyy kyllä kuitenkin vaatia päästä paino arvioon tietää vähän mitä odottaa :)

hento: eikös se istukka useimmissa tapauksissa nouse riittävästi että alateitse synnytys on mahdollinen? :)

Täällä on nyt reilu vuorokausi tullut säännöllisen epäsäännöllisiä supistuksia, n. 10-15 min välein. Kovin tarkkaa aikaa en oo mittaillut. Viime yö meni valvoskellessa, kun sen verran napakoita supistuksia tuli. Nyt ne on onneksi vähän helpannut. Luulen että supistukset johtuu tästä flunssasta ja siitä että vauva on pungennut koko ajan enempi alas päin.

Pohjanmaalainen tunkee taas ryhmäänne kyselemään kun sain viimeksi niin hyviä vastauksia, kiitos!

Ensi viikolla olisi tarkoitus ajella Huvikumpuun testaamaan vaunuja ja muutenkin shoppailemaan Seinäjoelle. Osaatteko neuvoa onko Seinäjoella jotain liikeitä jotka myyvät äitiysvaatteita tai hyviä liikkeitä mistä voisi ostaa vaatteita vastasyntyneelle? Normaalit ketjut (H&M, Kappahl, Lindex jne.) löytyvät omastakin kaupungista, mutta jos Seinäjoellä olisi jotain sellaisia liikeitä mitä Vaasasta ei löydy.

Hei vaan! Täällä kans yks Seinäjokinen odottaja. Ikää 29v ja toista lasta odotan viikolla 22+5. Rakenneultra tehty pari viikkoa sitten ja jatkuvassa seurannassa riskiraskauden takia. Kaikki tähän asti mennyt niinku pitää. Esikoinen on poika ja tulee tässä kuussa puolitoista vuotta. Mulla laskettuaika 31.elokuuta, mutta saattaapi olla, että leikkauksella vaavi syntyy jo aiemmin.

Pauliina1976 The kids and mothers vois olla yks ja tietysti siellä huvikummassahan on kanssa.. muita 'erikoisia' ei niin mieleen tuu.. Itteppä oon mahtavimmat löydöt tehny kirppareilta, Sjoella ainakin hyvät kirpparit mielestäni. :)

iina Saako kysyä minkä takia on riskiraskaus?
Tänne sekaan vain, kiva että sjoellakin päin odottajia.. vaikka kyllähän niitä paljo näkeekin nyt ainakin. tuntuu että joka toinen orottaa :D
vanilj se istukan reuna on vissiin hieman kondunsuun edessä ja siitä vuoto johtunut. Ei haittaa synnytystä vaikka jäisikin siihen missä on kun on niin vähän vain matalalla. Mutta luultavammin nousee niin ettei ole mitenkään 'tiellä' :)

Takaisin