Etävanhempi kiusaa.

  • Ketjun aloittaja Lähivanhempi
  • Aloituspäivämäärä
L

Lähivanhempi

Vieras
Täyttyykö kiusanteon kriteerit:
-syytetään aiheettomasti lapsen liikkeiden seurannasta kun lapsi heillä
-uhkaillaan oikeustoimilla jos en tee tapaamisien suhteen niinkun he haluavat vaikka lapsi ei halua tavata
-syyllistetään liian suuren elatusavun maksamisen pakottamisesta vaikka elatusmaksu pienempi mitä lastenvalvoja laskenut kun kumpikin toimittanut kaikki tarvittavat tositteet
-syytetään tapaamisien estämisestä vaikka en syyllisty tähän ja tämän pystyn todistamaan.
-puhutaan viesteissä ja kasvokkain käskevästi/loukkaavasti/alentavasti

Kerrotakoon että olen yksinhuoltaja. Ei tapaamissopimusta. Jos paikalla joku juridiikkaa osavaa olisi ihana kuulla näkökulma..
 
Täyttyykö kiusanteon kriteerit:
-syytetään aiheettomasti lapsen liikkeiden seurannasta kun lapsi heillä
-uhkaillaan oikeustoimilla jos en tee tapaamisien suhteen niinkun he haluavat vaikka lapsi ei halua tavata
-syyllistetään liian suuren elatusavun maksamisen pakottamisesta vaikka elatusmaksu pienempi mitä lastenvalvoja laskenut kun kumpikin toimittanut kaikki tarvittavat tositteet
-syytetään tapaamisien estämisestä vaikka en syyllisty tähän ja tämän pystyn todistamaan.
-puhutaan viesteissä ja kasvokkain käskevästi/loukkaavasti/alentavasti

Kerrotakoon että olen yksinhuoltaja. Ei tapaamissopimusta. Jos paikalla joku juridiikkaa osavaa olisi ihana kuulla näkökulma..
Hankalalle kuulostaa. Minkä ikäinen lapsi on? Tapaamissopimus asia vireille ja aluksi valvotut tapaamiset... Usein hiljentävät mustamaalaamista yms asiaan kuulumatonta.
Mikäli rekisteröidyt voin yrittää neuvoa yv.
 
Lapsi on 10vuotias.
Millä perusteella mä valvotut tapaamiset saisin? Hän on tähän mennessä tavannu tyttöä millon mitenkin mutta nyt yhtäkkiä alkanu tämmönen show..
 
Jos puhuu viesteissä loukkaavasti /alentavasti niin sehän on henkistä väkivaltaa ja aika herkästi siitä lastensuojelu tarttuu toimeen. Yleensä ovat aina naisen puolella.
 
Lapsi on 10vuotias.
Millä perusteella mä valvotut tapaamiset saisin? Hän on tähän mennessä tavannu tyttöä millon mitenkin mutta nyt yhtäkkiä alkanu tämmönen show..
Juuri tuo show voi olla se hyvä syy vaatia lapsen turvallisen kasvun ja kehityksen kannalta niitä tapaamisia nyt valvotuiksi ja siten myös ennalta sovituiksi. Helpottaa kaikkien elämää, etenkin nuoren, jonka etua niillä haetaan.
Soita sille lastenvalvojalle... Neuvoo kuinka saat teidän kotikunnan kautta prosessin alkuun.
Mikäli olet sopivan pienituloinen voit olla oikeutettu myös ilmaiseen oikeusapuun sopimuksen laatimista ajatellen. Kannattaa selvittää, netistä löytynee tulorajalaskuri. Kannattaa etsiä sellainen laki/ asianajaja toimisto, joka on erikoistunut perhe oikeudellisiin asioihin ja joilla kokemusta myös tapaamissopimuksisra eikä esim vain testamenteista. Kertovat kyllä kun kysyy.

Laki lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta 2 §:n mukaisesti ”tapaamisoikeuden tarkoituksena on turvata lapselle oikeus pitää yhteyttä ja tavata vanhempaansa, jonka luona lapsi ei asu.

Lapsen vanhempien tulee keskinäisessä yhteisymmärryksessä ja pitäen silmällä ennen kaikkea lapsen etua pyrkiä siihen, että tapaamisoikeuden tarkoitus toteutuu 1 §:ssä säädettyjen periaatteiden mukaisesti”.

Tapaamissopimuksen on oltava sosiaalitoimen tai tuomioistuimen vahvistama ollakseen täytäntöönpanokelpoinen ja turvatakseen lapsen oikeudet kumpaankin vanhempaansa.

Lisäksi lapsen kieltäytymisen liittyen:
3. Täytäntöönpanolain mukaan 12-vuotiaan oman tahdon vastaista tointa ei saa tehdä liittyen tapaamisiin ja asumiseen. Eli käytännössä 12-vuotias saa päättää itse asumisesta ja tapaamisista, ja lain mukaan lapsia on kuunneltava ja heidän kehitysasteensa mukaisesti huomioitava heidän tahtonsa.
Köytännössä jo 10v lapsi on niin lähellä tuota ikä rajaa, kun jos käräjäoikeuteen asia menisi etenkin ottaen huomioon perus käsittelyajat ja sitä ennen tapahtuvat eri selvittelyt.

Oletko miettinyt että mistä muutos aiempaan ilmeisen hyvin sujuneeseen tapaamissjörjesteltihin yms on johtunut.

Yhäkin, jaksamista vaikeaan vaiheeseen. Toivottavasti saat solmua jotenkin auki. Muista pitää huolta myös omasta jaksamisestasi!
 
Laki lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta 2 §:n mukaisesti ”tapaamisoikeuden tarkoituksena on turvata lapselle oikeus pitää yhteyttä ja tavata vanhempaansa, jonka luona lapsi ei asu.

Lapsen vanhempien tulee keskinäisessä yhteisymmärryksessä ja pitäen silmällä ennen kaikkea lapsen etua pyrkiä siihen, että tapaamisoikeuden tarkoitus toteutuu 1 §:ssä säädettyjen periaatteiden mukaisesti”.

Tapaamissopimuksen on oltava sosiaalitoimen tai tuomioistuimen vahvistama ollakseen täytäntöönpanokelpoinen ja turvatakseen lapsen oikeudet kumpaankin vanhempaansa.

Lisäksi lapsen kieltäytymisen liittyen:
3. Täytäntöönpanolain mukaan 12-vuotiaan oman tahdon vastaista tointa ei saa tehdä liittyen tapaamisiin ja asumiseen. Eli käytännössä 12-vuotias saa päättää itse asumisesta ja tapaamisista, ja lain mukaan lapsia on kuunneltava ja heidän kehitysasteensa mukaisesti huomioitava heidän tahtonsa.
Köytännössä jo 10v lapsi on niin lähellä tuota ikä rajaa, kun jos käräjäoikeuteen asia menisi etenkin ottaen huomioon perus käsittelyajat ja sitä ennen tapahtuvat eri selvittelyt.

Oletko miettinyt että mistä muutos aiempaan ilmeisen hyvin sujuneeseen tapaamissjörjesteltihin yms on johtunut.

Yhäkin, jaksamista vaikeaan vaiheeseen. Toivottavasti saat solmua jotenkin auki. Muista pitää huolta myös omasta jaksamisestasi!
Lapsi ei itse halua sellaista tapaamisoikeus lappua kun mitä isä vaatii. Minkä ymmärrän kyllä koska muutos entiseen on hurja. Kirjoitat "olenko miettinyt että midtä muutos aiempaan ilmeisen hyvin sujuneeseen tapaamisjärjestelyyn johtuu". Mitään sopimusta ei ole koskaan näiden vuosien aikana ollut. Isä on ottanut yhteyttä kun on halunnut lastaan nähdä ja minä olen 95% aina sen järjestänyt.
Nyt yllättäen hän vaatii paljon suurempaa määrää, jota kokeiltiinki mutta lapsi alkoi reagoida siihe hyvin äkkiä. Painajaiset, hiusten lähtö, itkuinen ja ahdistunut..
En ole koskaan estänyt heidän tapaamisia, enkä estä ellei ole syytä. En ole sellainen roisto miksi minua tässä tarinassa maalataan (isän tarinassa - ei sinun kirjoituksessa).
Mutta tämä kokoaikainen piikittely, syyttely, vaatiminen, alentava tapa puhua ja kirjottaa... Kaikki uhkailut jos en sitä ja tätä..
Saa aikaan sen että mä oon aivan loppu... Tää 9 vuotta kestäny taistelu ton ihmisen kanssa on liikaa.. En osaa nauttia enää äitinä olemisesta. Tuntuu että teen vaan kaiken väärin ja aiheutan lapselleni ongelmia... Tuntuu siltä että olisi parempi että lapsi asuu heidän luona ja mä voisin kuolla pois... En vaa jaksa sitä, että se yks ihminen haluaa kokoajan satuttaa mua ja siinä sivussa satuttaa lasta.. En kestä niitä viikon kestäviä kiukkuja ja raivoomisia mitä lapsella on aina ennenkun sinne menee.. Ja sen jälkeen.. Ja joo, lapsi sanoo että haluaa mennä... Mä en vaan halua tätä enää... Jos oon kerta näin pa**a vanhempi niin ei mun todella tarvii olla enää vanhempi...
 
Kurja kun sinusta tuntuu noin pahalta. ❤️ Sinä et varmasti ole yhtään huono vanhempi vaan se etävanhempi toimii väärin. Ehkä sinua auttaisi, jos pääsisit purkamaan mieltä ammattilaiselle? Kaikkea ei tarvitse kantaa yksin. ❤️

Kyllähän se jotain kertoo, kun lapsi reagoi noin voimakkaasti lisääntyneisiin tapaamisiin. Ja nimenomaan niistä tapaamisista ja etävanhemmasta eikä sinusta. Kannattaa kertoa siitä, jos asiaa koitetaan sopia lastenvalvojan kanssa.
 
Hei, kuulostaa että ex miehesi voisi olla narsisti, hän kiusaa sinua ja se on aivan kamalaa, tiedän sen. Hae heti apua, kuulostaa tosi pahalta tuo että haluat vain kuolla. Miehesi on ajanut sinut tähän pisteeseen. Mene heti sosiaalitoimeen tms, jos on epäilyä että lapsella on paha olla isän luona, että häntä kohdellaan kaltoin tms, sinua mustamaalataan siellä tms, kerro näistä heti eteenpäin! Laita kaikki loukkaavat viestit talteen, taltioi mahdolliset puhelinkeskustelut (pystyykö puhelimellasi nauhoittaa puhelut? Ota selvää), laita ylös päivämäärät milloin sanoi mitäkin, hanki 'todistusaineistoa' ja mene heti kertomaan kaikki sosiaalitoimeen! Tee se ennen kuin miehesi ajaa sinut hulluuden partaalle. Tosi paljon voimia. ❤️
 
Mä oon soittanu sinne jo monesti... Ne sanoo vaan että ilman todisteita lapsen huonoista oloista ei voi tehdä mitään muuta kun varata meille yhteisen keskusteluajan sinne lastenvalvojalle.. Viimeksi se päätty siihen että mua uhattiin oikeudella jos en järjestä tapaamisia joka toinen vkonloppu... No näin tein, vaikkei lapsi sitä halunnut. Maarittelin ja puhuin positiivisesti sinne menosta js tein ihan kaikkeni et lapsen olis hyvä olla siellä... Kun lapsi laitto viestiä että on ikävä jne niin rohkasin kertomaan tunteista siellä ja keksimään tekemistä ym että ikävä unohtuu... Ja sitt alko oireilu 2kk päästä.. Tukka lähtee harjatessa, hirveitä painajaisia, pelkotiloja...

Ja vaan koska yritin taas mukamas tehdä oikein... Mitäpä jos se vika onkin oikeesti mussa?
 
Onpa todella outoa etteivät usko! Mä taas olen kehunut vain miestäni ja silti tehtiin heti lasu. Koita keksiä jotain todisteita! Pystytkö nauhoittaa puheluita? Minä uskon sinua, et varmasti kuvittele tai ei ole sinussa vika.
 
Mä oon soittanu sinne jo monesti... Ne sanoo vaan että ilman todisteita lapsen huonoista oloista ei voi tehdä mitään muuta kun varata meille yhteisen keskusteluajan sinne lastenvalvojalle.. Viimeksi se päätty siihen että mua uhattiin oikeudella jos en järjestä tapaamisia joka toinen vkonloppu... No näin tein, vaikkei lapsi sitä halunnut. Maarittelin ja puhuin positiivisesti sinne menosta js tein ihan kaikkeni et lapsen olis hyvä olla siellä... Kun lapsi laitto viestiä että on ikävä jne niin rohkasin kertomaan tunteista siellä ja keksimään tekemistä ym että ikävä unohtuu... Ja sitt alko oireilu 2kk päästä.. Tukka lähtee harjatessa, hirveitä painajaisia, pelkotiloja...

Ja vaan koska yritin taas mukamas tehdä oikein... Mitäpä jos se vika onkin oikeesti mussa?
Onhan lapsen fyysinen terveys tarkastettu liittyen hiustenlähtöön? On myös sairauksia jotka sotkevat unta... Verikokeet ainakin ferritiini ja stessihormonit.
Mikäli hänellä ei ole vakuutusta niin nyt yhteys kouluterv. Ehkäpä sitä kautta myös saisit samalla muutenkin asiasi eteenpäin.
 
Onhan lapsen fyysinen terveys tarkastettu liittyen hiustenlähtöön? On myös sairauksia jotka sotkevat unta... Verikokeet ainakin ferritiini ja stessihormonit.
Mikäli hänellä ei ole vakuutusta niin nyt yhteys kouluterv. Ehkäpä sitä kautta myös saisit samalla muutenkin asiasi eteenpäin.
Mä olen yrittäny saada lasta verikokeisiin ties millä verukkeilla. Ja käskemällä.. Mutta pelkää hirveesti..
 
Takaisin
Top