Esikoistaan odottavat Pohjois-Savo

susanna_09

Oman äänensä löytänyt
En tiedä, onko täällä aiemmin ollut keskustelua, joten päätin tälläisen tekaista.
Eli löytyykö muita esikoistaan odottavia Pohjois-Savon alueelta, joiden kanssa voisi jutella asioista ja kenties ehkä nähdä myös? :shy: Itselläni on laskettu aika tammikuussa 2017 ja (ihme kyllä!) tällä hetkellä ei kukaan ystävä/läheinen/sukulainen vauvelia odottele, joten olisi mukava jakaa jonkun kanssa ajatuksia. :angelic:
 
No mutta eihän se mitään haittaa, vaikka oletkin vasta alussa. Samassa tilanteessa sitä periaatteessa ollaan. :p
Ja mukava päästä vaihtamaan ajatuksia! :)
 
Jep! Haluatko laittaa yksityisviestiä vaikka mulle, voisi vähän jutella privammin sitten? :)
 
Mä oon kans pohjos-savosta ja maalismammoihin kuulun :)
Mut ei oo esikoinen tulossa vaan 4...
 
Minäki! Mulla myös la tammikuussa. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä ettei oo vielä ees kerenny asennoitua siihen että on vauva tulossa Mulleki saa kirjotella, ite en oo täältäpäin niin tuntuu että ei oo oikeen tukiverkostoa kelle pystyis juttelee näistä asioista :sad001
 
Tervetuloa kirjoittelemaan saa90 ja Eecee! :happy: Mukava huomata, että meitä löytyi muitakin!
Tuntuu kyllä, että tämä elokuu on suorastaan juossut ohitse ja kohta onkin syyskuu ja ja ja.. Pelottaa ihan, että muistaako/ennättääkö hommata kaiken tarvittavan pienelle. (vaikka hyvin tietää, että ennättää kyllä, mutta silti :nailbiting:)

Eecee, mistä päin olet muuttanut? Ja kuinka kauan olet nyt asustellut pohjois-savossa?
 
Joo mullaki vähän jo jännittää, että kerkeekö sitä kaikkee hommaamaan, ja sit ku on paljon kaikkee ja niin paljon vaihtoehtoja jajajaja :bored: Mä oon siis asunu täälä varmaan jo jonku viis vuotta, mutta jotenki kaipaa (nyt varsinki) sitä omaa perhettä. Ja ku ne asuu sielä kaukana pohjosessa niin tietää ettei tuu näkemään niitä niin paljoa.. Noo jospa sitä pärjäis, onneks on maailman ihanin mies :Heartpink
 
Oletko sinä Eecee monennellako viikolla nyt menossa? :shy:
Ymmärrettävästi sitä kaipaa omaa perhettään, kun on näin isosta asiasta kyse. Mutta onneksi nykyaikana on olemassa netit ja puhelimet ja jos tiukka paikka iskee, niin bussit ja junat kulkee. Sekin kyllä kummasti jo auttaa, jos rinnalla on sellainen ihminen, joka tukee ja on läsnä, se on lähes jo lottovoitto elämässä. :love2

Itselläkin mies on ihan höpsähtänyt ja pakko sanoa, että jo tässä vaiheessa on tämä pikkuinen masuasukki saanut isukkinsa ihan täysin kierritettyä pikkusormensa ympärille. Ja sitten on tietenkin nämä mummot ja ukit, jotka elävät myös innokkaana odotuksessa mukana. Onko sinun miehesi suku myöskin siellä pohjoisessa, vai täällä päin?
 
Minä myös asun Pohjois-Savossa, ja esikoisen laskettu aika huhtikuussa. En ole täältä minäkään kotoisin, eikä tuttavapiirissä ole kukaan muu tällä hetkellä raskaana.. Vertaistuki olisi tervetullutta! :)
 
Nyt ois menossa rv 20 :) ja ens viikolla sit rakenneultra, jännää!! Monesko päivä sulla olis la susanna_09? Rakenneultrassa oot jo vissiinki käyny, oliko kaikki kunnossa?
Joo onneks nykyaikana on niin helppo pitää yhteyttä niin vähän edes helpottaa. Ja eipähän tässä oo nyt kerenny oikeen surkuttelemaan näitä etäisyyksiä ku on niin paljon mietittävää ja tehtävää ja työtki pitäis hoitaa siinä sivussa.. Ja jotenki tuntuu että näillä tän hetkisillä aivoilla kaikki joutuu tekeen kaks kertaa että onnistuu :laughing002
Puoliso on ihan paljasjalkainen savolaene :D ja siis koko melkein koko pieni suku asuu täällä Kuopiossa. Anoppi ja appiukko on kyllä ainaki innoissaan kuopuksen perheenlisästä.

Sarandra ootkos sinä mistäpäin kotoisin? Ja kauanko oot täälä asustellu?
Kiva ku tänne tulee lisää porukkaa keskustelemaan :)
 
Sarandra, tervetuloa mukaan höpöttelemään! Uudet ihmiset on aina tervetulleita. :happy:

Eecee, rakenneultra on kyllä omalla tavallaan aivan ihana kokemus! Vaikka itse myös jännitin sitä etukäteen ihan hirveästi, että onkohan kaikki varmasti kunnossa yms.. Mutta taas se hetki, kun pääsee näkemään sen pikkuisen siellä, se kruunaa kaiken. :HeartpinkRakenneultra on itsellä takana ja kaikki meni oikein hyvin, mitään epäilyttävää ei kätilö ultrassa löytänyt ja peipsa suostui meille itsensä jopa näyttämään, että kumpi sieltä tulee. Sitäkin jännitin, että entäs jos ei suostukkaan paljastelemaan. :p Laskettu aika on 4.1 ja toivotaan kovasti, että pikkuinen malttaakin pysytellä uuden vuoden ylitse ns. pesässään, ettei ennätä putkahtaa tälle vuodelle. Harmitus saattaisi olla nimittäin melkoinen sitten kun täyttää 18 vuotta. :cool14


Ja se on ihana kuulla, että appivanhemmat ovat innoissaan myöskin. Meillä myös molempien vanhemmat kyllä odottavat innoissaan, ei tarvinne sitten aikanaan kovin montaa kertaa pyytää hoitamaan, jos tarvitsee apua, heheh.

Olisiko kiva, jos tänne saataisiin vähän enemmän äksöniä jotenkin, pitäisikö kehitellä joku puheenaihe vai annetaanko vain keskustelun soljua omalla painollaan? Itsestä nimittäin välillä tuntuu, etten kehtaa koko aikaa olla vauhkoamassa läheisille ja kavereille näitä vauvajuttuja, niin sillä olisi kiva saada vertaistukea täältä.
 
Ihanaa babymommy! Miten on raskaus menny tähän mennessä? Tuleeko tyttö vai poika? Kohta sulla on pieni sylissä :Heartred

susanna_09, vois kehitellä jonku jutunjuuren että aktivoituis tää meidän pieni ryhmä :) Onko teistä kukaan osallistunu noihin perhevalmennuksiin ym? Minkälainen se täällä savossa on?
Puhuttiin puolison kans niistä, mut päätettiin olla menemättä ja ihan hyvä päätös näin jälkeenpäin ku tuntuu ettei oo aikaa :shifty: toisaalta niissä ois varmaan tutustunu muihin odottaviin..
 
Täälläpäs on hiljaista! En ole itsekkään muistanut tulla tänne kirjoittelemaan, vaikka olenkin pyörinyt lueskelemassa muita keskusteluita. Hupsista. :oops:

Ei olla mekään osallistuttu nuihin perhevalmennuksiin. Johtuu varmaan siitä, ettei niistä hirmuisesti ole tietoakaan kyllä. :) Toisaalta kiinnostaisi lähteä katselemaan, minkälainen juttu on kyseessä, mutta mutta.. Se nyt jääköön sitten nähtäväksi.
Kuinkas teillä muilla on mennyt ja mitä kuuluu?
Täällä nautiskellaan syksystä ja pimenevistä illoista kera kynttilöiden, oon aika höperö niiden kanssa. Joka huoneessa palaa vähintään se pari kappaletta. :hilarious: Plus tietysti olen nautiskellut tästä pikkuisesta beibestä, joka päivä hirmuiset pyörimiset käynnissä. Nyt varsinkin, kun on tullut kunnolla sinuiksi tuon kasvavan masun ja masuasukin kanssa, niin elämä tuntuu jotenkin niin ällösöpöltä. :p
 
Minäki asun Pohjois-Savossa, ja esikoinen tulossa huhtikuussa. Olen itse kanssa muuttanut tänne ihan toiselta puolelta Suomea, tosin aika kauan aikaa sitten, mutta kuitenkaan sellaista varsinaista tukiverkostoa ei ihan läheltä löydy. Ja tällä hetkellä ei ole lähellä asuvia kavereita jotka odottavat tai joilla olisi pieniä lapsia.

Mitä edes on perhevalmennukset? En ole kuullutkaan sellaisista, tai kuka sellaisia järjestää.
 
Eikö neuvolassa kerrottu sulle niistä mitään? Mulle kerrottin jo ekassa neuvolassa... Sielä oli eri aiheita aina eri päiville jne. En nyt tarkkaan muista että mitä kaikkee. Kannattaa kysyä neuvolasta jos semmonen kiinnostaa
 
Täällä yks esikoista odottava myös! Ei mullekkaa ekassa neuvolassa kerrottu mitään perhevalmennuksista, jospa ne tulis myöhemmin esille..nyt viikkoja itellä 9+4
 
Täälläkin Pohjois-savolainen,huhtikuussa laskettu aika. Ei meilläkään ekassa neuvolassa ollu perhevalmennuksesta vielä puhetta :)
 
Takaisin
Top