Esikoista odottavat helmikuiset

Hieno juttu mixuliini =) Toivottavasti saadaan jokainen esikoisemme syliin sitten helmikuussa tai niillä tienoilla edes :D <3

Pakko hieman hehkuttaa kun sain tänään dopplerin postista ja heti löysin sykkeen, ihanan helpottunut olo kun tietää että siellä ollaan menossa mukana vielä! emoticon

Saako udella että minkä ikäsiä esikoisen odottajia täällä on? Ite oon 26v.

Minä oon 28v, mies täyttää lauantaina 36. Aikamoista synttärilahjaa odotellaan miehelle siis, kun ultra on perjantaina. :) Toivottavasti saadaan vuodattaa onnen kyyneleitä ennemmin kuin surun. Mikäli tyyppi (tai huh, mikseipä tyypit, kun sitä kaksosgeeniä suvussa tosiaan on) ei malta ihan laskettuun aikaan asti, saattaa hän saapua maailmaan ennen kuin täytän 29. Tammikuun lopulla kun on omat synttärit.

Oireista vielä sen verran, että itselläni elämä on tällä hetkellä suhteellisen normaalia. Maha on kyllä kasvanut, rinnat myös, mutta muuten tällä hetkellä elän aika lailla normaalia elämää. Liikkuminen on vähän raskaampaa ja yöllä pitää käydä vähintään yhden ylimääräisen kerran vessassa (mikä on muuten to-del-la ärsyttävää), mutta muuten sanoisin, etten tietäisi edes olevani raskaana. Kertaakaan en oksentanut viikkojen varrella, vaikkakin pari kertaa yökkäilin, ja muistakin oireista ärsyttävää oli lähinnä tuo väsymys. Aluksi stressasin kamalasti tästä oireettomuudesta ja siitä, onko kaikki kunnossa, mutta oon nyt päättänyt, että elän normaalia elämää ja katsotaan mihinkä se tästä eteenpäin sitten vie. :) Jos jotain on tapahtunut, en ole itse voinut sille mitään... Perjantaita kuitenkin jännätään molemmat omalla tahollamme ja toivottavasti pieni näyttäytyy meille terveenä. :)

Naurattaa muuten, kun oon jo useamman kerran nähnyt unta siitä, että olen unohtanut olevani raskaana ja vasta toisen siiderin kohdalla muistanut, että hups, eihän tän näin pitänyt mennä. :D Tosi elämässä ei oo kuitenkaan ollut mitään ongelmaa asian kanssa. :)

Täälläkin odotellaan esikoista! :)
Laskettu aika olisi 11.2. Jännittää ihan hirmuisen paljon ja ehkä hieman pelottaakin.
Mies lähti heinäkuussa armeijaan ja luultavasti joutuu siellä vuoden olemaan :/
eli mulla onkin sitten tulossa aika yksinäinen odotus aika, ja jonkin aikaa vauvankin kanssa kaksisteen olemista. Toki armeijasta kuulemma saa isyyslomaa jonkin verran ja joitain avustuksia. Niistä en sen enempää tiedä. Ja olen 20 vuotias.

Joo mulla on kans laskettu aika 13 helmikuuta, ens viikon ultrassa nähdään muuttuuko se vähän. Itse olen myös 20 vuotias ja mies on 24 v:)

Miten teidän miehet on käyttäytynyt nyt kun ollaan raskaana? mun mies nimittäin on puuttumassa jokaseen asiaan mitä teen et "ethän sä nyt voi tollasta tehdä ku oot raskaana", ja tosiaan kannoin kevyttä tuolia siinä vaiheessa. Toivoinki et se ottais mua huomioon, mut alkaa jo ärsyttää ku se on selän takana kyttäämässä:D

Minä oon ruvennu oksentaa joka päivä :/ Toissa yönä valvoin pari tuntia kun vatsassa kiersi ja vaikka söin  niin ei auttanut. okselle piti mennä. Tänä aamuna heräsin ja maha tuntu tavalliselle ja ehdin huoaista helpotuksesta mut sit näin ihan tavanomaisen koiran ruokakupin ja siitä se lähti. Oksensin taas. Ja nyt piti vetää aamupalan perään iso hampurilainen et pystyn olemaan päiväruokaan asti........... Yöllisiin vessakäynteihin ja oksenteluun kyllä alkaa tottua..

audiir: jännittävä perjantai tulossa! <3 uskon että kaikki hyvin!

helmikuun helmi: eikö ne voi lyhentää sitä palvelusaikaa jos sinä odotat kotona. Tai eikö voi lykätä. :/

ninspe: minun mies ei kyllä hirveästi vouhkaa mitä saan tehdä jne. Lähinnä pitää minun jalat maassa et uskallan tehdä kaikkea. :D Tuo se minulle kun voin pahoin niin banaanin sänkyyn jne ja hellii jos voin huonosti. Kerran en aamulla saanut edes sitäbanaania auki sängyssä niin sano et pittääkö se sekin sinulle valmiiksi avata :D Ja yks auto hyyty tien varteen niin olisin omasta mielestäni sitä kyllä voinu työntää mut mies sano et eiku sinä meet ratin taakse. :) ehkä oli ihan oikeessa.

Onko teillä muilla ollu vaikeuksia sulatella näitä rajoituksia?

Myös täällä esikoista odotellaan. Teillä on täällä ollu jo hyvät keskustelut, joten täytyypä tulla mukaan myös tälle puolelle :)

Laskettu aika 11.2 ja ensimmäinen ultra olis 1.8 (viikko tuntuu niiiin pitkälle). Päätettiin, että kerrotaan raskaudesta vasta sen jälkeen, mutta meinaa jo tehdä vähän tiukkaa, kun maha alkaa jo sen verran näkymään :) samoin hankintoja ei olla vielä tehty, vaan vasta ekan ultran jälkeen aletaan niitäkin miettimään. Ikää mulla 25 ja miehellä 23 ja plussa tosiaan tuli heti pillereiden jättämisen jälkeen. Vauvalle oli hyvä aika, kun kummallakin vakityö, pari vuotta oltu naimisissa ja omakotitalokin juuri saatu laitettua kuntoon.

Samoin kuin audiir, olen itsekkin päässy tosi helpolla oireiden suhteen. Vain väsymystä, pientä etovaa oloa ja yöllisiä vessakäyntejä on ollu mahan ja rintojen kasvun lisäksi. Täällä kun on lueskellu miten muut on joutunu oksentelemaan, niin pitää olla kiitollinen tästä helposta olosta :)

Meillä mies ei kyllä kauheesti ole kieltänyt mitään tekemästä, päin vastoin se oikeen patistaa liikkumaan. Tässä yksikin päivä hän kyseli, että millonkas alan taas kuntoilla :) No oonhan mä koirien kanssa ulkoillu, mut tosiaan pitäis kyllä hiukan muutakin, mutta kun ei työpäivän jälkeen millään jaksa.

Mulla ei olis kyllä mitään ongelmaa tehä kaikkea niinkuin ennen mutta mies ja työkaverit kieltää nostelemasta ja tekemästä kaikkea raskasta! Höh, enköhän mä itse tunne millon tulee sen aika ettei enää uskalla niin paljoa tehä mitään. Tuntuu et kohdellaan ihan ku invalidia vaikkei niin ole, eiköhän ne kohta tajua ku taon sen niiden päähän=)

Täälläkin ensimmäistä odotellan :) itsellä ikää 22v ja mies kohta täyttää 24v. Olin yllättynyt, miten nopeesti tärppäs, tammikuun alus jäi pillerit pois ja ajateltiin et lapsi tulee kun on tullakseen. LA olis 04.02.2013 ja kahdessa ultrassakin jo ehditty käydä :) pikkuisella on kaikki hyvin. Osallistuin myös Downin syndrooman tutkintaan ja puhtaat paperit tuli sieltä, eli ei pitäis olla riskiä siihen. Mä odotan, et pahoinvointi loppuis. Sitä on jo monen monta viikkoa kestetty eikä se rajotu pelkästään aamuun :( ruokakaupassakin käynti oksettaa. Väsymys on ihan hirveetä, vois nukkua yli 12h joka yö. Tissit on arat, onneks ei hirveesti oo kasvanu ku niil on muutenki tarpeeks kokoa :D masuki alkaa pikkusen jo pyöristyä! Onneks mies jaksaa tukee ja ymmärtää mun huonoa oloa ja väsymystä. Tosi paljon se on joutunut ottaa vastuuta koiran ja kämpän hoidosta. Toivottavasti kaikilla menee raskaus hyvin loppuun saakka! Kauheesti itellä on kaikkia pelkoja ja epävarma olo, mut eiköhän kaikki mene hyvin :)

hippu123: En tierä yhtään, toivottavasti olis niin että pääsis puolella vuodella. Mutta se selviää vasta kun tää B-kausi on ohitte. Ja mies kyllä haluais ajaa siellä sen rekkakortin kun sen kerta ilmaseks saa, ja sillon joutuis sen vuoden siellä olemaan.

Mulla ei onneksi ole juuri ollut pahoinvointia ja oksentelua. Ainoastaan kova väsymys jonka huomaa töissä haukotteluna :D ja loppu päivästä on ihan voimaton olo. Ja yöllä tosiaan saa herätä ravaamaan vessassa..
Ja sitten oon huomannu että karkit on ruvennu maistumaan, ennen en juuri koskaan ostanut itselle karkkia mutta nyt on jo pariin kertaan irtokarkkihyllyltä pussi tullut mukaan:D toinen on suolakurkut joita laitan aina leivänpäälle ja juuri ne irtosuolakurkut on parhaita :P ei mitkään hyllyllä olevat purkkikurkut.
Kovasti jo odotan lääkärikäyntiä joka on 15.8, siellä ilmeisesti tutkitaan se np- turvotus ja mitähän vielä? Ei malttaisi millään odottaa.

Meillä ainakin np-ultrassa varmistu laskettu aika, katottiin et pikkusel oli kaikki hyvin. Tosi tarkasti kätilö selitti sitä kuvaa, et missä oli mitäkin. Hyvin näky eri ruumiinosat ja ne oli kehittynyt hyvää vauhtia. Sit kuunneltiin vaavin sydänääniäkin. Ultran jälkee sit jouduin verikokeisii, ku meillä niitä ei neuvolassa oteta. Mullakin on joku karkkihimo! Ennen en syöny juuri ollenkaa nameja, mut nyt irtokarkit on suurta herkkua tän pahoinvoinnin keskellä. Ja valkosipulisuolakurkut, ah.

Tietääkö kukaan onko kuinka vaarallista näin raskaana savun hengittäminen?
Poltin tuossa äsken tuvassa valkiaa ja pesä ei vetänytkään joten kaikki savu sisälle. Ja sen takia oksensinkin mitä normaalisti ei tapahdu.
Tuulettanut tietysti olen mutta taisin ruveta taas turhan hysteeriseksi.. :/ :D

helmikuun helmi:
Meillä kävi muutama viikko sitten sama ettei vetänyt niin sulkeuduin kyllä eri huoneeseen siksi pahimmaksi aikaa :D ja kyllä se savu haisi täällä vielä koko illan. käy vaikka kävelee niin saat raikasta happea vauvalle :D

Työ puhutte nuista suolakurkuista ym. niin minua rupee etomaan! meetvurstiin, suolakurkkuhin ja leikkeleisiin viharakkaussuhde. välillä syön välillä etoo, välillä otan leivän päälle mut heitän sit kuitenkin koiralle!

Mulla ei ole oikeen mitään käsitystä ultrasta ja vähän jo alkaa jännittämään mitä siellä tapahtuu. Tehdäänkö se np-ultra mahan päältä vai sisäkautta? En oo oikeen löytänyt siitä varmaa tietoa mistään.

Tuo karkkien syöminen on jännä juttu. Ite oon aikasemmin syöny, mutta nyt ei oo maistunu yhtään. Samoin kuin kaikki muukin makea tekee vaan pahaa. Suolakurkkuihin taas ihastuin pari viikkoa sitten, vaikka niitä en yleensä syö :D

Täällä ilmoittautuu ketjuu yksi 36v esikoisen odottaja. Kovasti on odotettu pakkaus ja nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin. Käytiin ultrassa yksityisellä kesäkuussa 6+3 ja silloin näkyi jo pieni sydämen syke. Seuraavaan ultraan mennään 10.8. ja sen jälkeen uskaltanee jo kertoa asiasta muillekin.

Naimisissa ollaan oltu jo yli 10v. Itselläni vakkariduuni, mies etsii töitä tällä hetkellä. Tämä ei kuitenkaan huoleta minua juurikaan. Uskon, että kaikki järjestyy :). Tämä viikko on mennyt paremmin, viiikosta 6-> olen ollut erittäin väsynyt, minua on etonut jatkuvasti ja oksenneltukin on säännöllisen epäsäännöllisesti. Lisäksi ramppaan vessassa myös yöllä. Olen onneksi ollut nyt lomalla, muuten en olisi tiennyt miten olisin selviytynyt kunnialla duunista ;).

krissehoo, ilmeisesti tossa ultraamisessa niinku monessa muussakin asiassa on eroja paikkakunnittain... Joissain ultrataan sisäkautta ja joissain mahan päältä.

Mites täällä voidaan viikonlopun jälkeen? =) Onko np-ultria tiedossa tälle viikolle? Mulla on keskiviikkona ja en malttas millään odottaa :o

Meillä ois np-ultra torstaina ja vähän jo alkaa jännittämään. Kävinkin äsken vähän lukemassa lisätietoja sairaalan nettisivuilta...

Mielenkiintoista kuulla teidän elämäntilanteista ja kaikki helmivauvat niin kovasti odotettuja :)

Onkohan kukaan teistä tällä hetkellä täyspäiväinen opiskelija? Meidän iloinen yllätys tupsahtaa keskelle opiskelijaelämää. Olen 23, mies 24 ja mulla vasta alkaa AMK. Sama ala onneksi kuin toka asteella niin joissain asioissa pitäisi päästä helpommalla. Mies alkaa syksyllä kirjoittaa gradua ja valmistuu kaiketi puolentoista vuoden päästä. Muutettiin just isompaan asuntoon, tehtiin vähän remonttia ja nyt alkaa pikkuhiljaa olla tavarat paikoillaan. 

Mä ehdin just livahtaa koulunpenkiltä työelämään ennen plussausta... Mutta muutama ystävä on opiskellut raskautuessaan ja hyvin se ainakin heillä sujuu! :) Yllättävän kätevästi pystyy yhdistämään opiskelun ja vauva-arjen, muutamia auttavia käsiä tarvitaan sillon tällön.

Takaisin