Esikoisesta seuraava ja äitiysavustus

maaris

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kesämammat 2018
Kun perheessä on jo lapsi tai lapsia ennestään, otatko äitiysavustuksen rahana vai pakkauksena? Miksi?

Meillä esikoisen jälkeen on kaikki tallella. Toki tulija saattaa olla nyt eri sukupuolta, mutta se ei paljoa meidän perheessä vaatevalintoihin vaikuta. :D Nurkat pursuavat vauvakamaa ja pärjäisimme varmaan vallan mainiosti ilmankin pakkausta, mutta... Järkisyyt sanovat, että ota ehdottomasti rahana. Mieskin taitaa olla sitä mieltä. Minä vaan niin haluaisin laittaa hakemukseen ruksin pakkauksen kohdalle. Mitä teen? (Onpa pulma... XD )
 
Esikoiselle otettiin pakkaus, nyt tälle tulokkaalle rahana! Pakkauksen vaatteet jäi aika vähälle käytölle, haluan mieluummin valita ja hypistellä itse... Vaikka sillä summalla ei pakkauksen verran vaatteita saakaan :)
 
Me otettiin esikoiselle 2014 pakkaus ja siitä on lähes kaikki tallessa niin en nähnyt tarpeelliseksi ottaa enää toista pakkausta. Ostin vain tälle tulokkaalle oman käyttämättömän äp makuupussin, kun välttämättä niitä jostain syystä halusin molemmille omat. En oikeastaan edes tiedä miksi :D
 
Esikoiselle otin pakkauksen ja ajattelin ottaa nytkin pakkauksen, siitä jää jokin pieni muisto sitten itse ainakin olen säästänyt esikoisen pakkauksen makuupussin vaikka joitain vaatteita eteenpäin laittanut ja tosiaan esikoisesta on kaikki tavarat tallella täälläkin ja sitä on :D kohta saa alkaa kaivamaan niitä esiin :)
 
Kohtukuolema raskaudessa 2014 ehdin saamaan jo pakkauksen. Sitten kun poika syntyi 2015 niin halusin hänelle kyllä oman pakkauksen vaikka oli käytössä myös nuo 2014 vaatteet.
Nyt toi makuupussi eritoten näytti niin kivalta että halusin pakkauksen, mutta taitaa kuitenkin tulla 2017. Oli sielläkin ihan kivoja vaatteita.
 
Meillä otettiin ensimmäiselle. Kakkonen, kolmonen ja nelonen sai mennä samoissa. Nyt viidennelle 7 vuotta myöhemmin otetaan taas. Vaatteita ja tavaraa pursuaa ovista ja ikkunoista, mutta kun minä ja eritoten mieheni halutaan se paketti. :grin

Aivan kuin olis eka tulossa muutenkin. Ihanaa:love7
 
1 otin pakkauksen
Loput otettiin rahana. :D
Käytin kyllä -9tai -10 vuoden pakkausta paljon mut oli paljon myös sellasta mikä jäi käyttämättä..
 
Meillä esikoisella vuoden 2015 pakkaus ja siitä olevat jutut on kaikki tallella, mutta halusin ehdottomasti uudelle tulokkaalle myös oman pakkauksen.
 
Meillä esikoiselle otettiin pakkaus 2011 ja nytkin otettiin. Minulla on tallessa omani, siskoni ja esikoiseni makuupussit ja tämänkin tulokkaan pussin meinasin säästää.
 
Mä otin myös pakkauksen ja otin kahdelle aikaisemmallekin. Se on jotenkin niiin kiva saada ja paljon hyvää tavaraa. Oon antanu melkein kaikki vauvanvaatteet yms.pois kun en ajatellut enää kolmatta. :joyful:Tommonen summa rahana katoais helposti johonkin turhuuteen. Makuupussit ja haalarit ajattelin säästää lapsille. :happy:
 
Mieki otin tälle uudelle tulokkaalle oman pakkauksen, on se vaa kiva sillee ni ei oo kaikki vaatteet samoja ja valmiiks käytettyjä :)
 
Esikoiselle otin pakkauksen ja nyt rahana. Meillä on lähes kaikki tallella ja tuntuisi omasta mielestä hölmöltä ottaa, kun suurinosa jäisi taatusti käyttämättä. Nurkat tursuaa muutenkin tavaraa ihan liikaa ja koitan niitä parhaillaan kierrättää eteenpäin :smiley-angelic006
 
Minä otin toisellekin pakkauksen. Tympii kun äitiysavustus nousee 1.6 alkaen ja minun laskettu aika on 31.5 :sad001 ihan kivoja vaatteita 2017 pakkauksessa
 
Parin päivän kuluttua mun pitäisi viimeistään hakea avustusta + muita tukia. Olen siis ketjun aloittaja. Haluaisitteko perustella minulle, miksi minun pitäisi ottaa avustus pakkauksena ja miksi taas ei? Ja miksi rahana tai miksi ei?
 
Takaisin
Top