Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Lapsen varsinainen käynti tietenki vasta sillon, kun lapsella hampaita suussa. Neuvolan terkka selitti, että tää eka infokäynti on vapaaehtoinen ja maksullinen. Suuhygienisti kertoo vanhemmille vain lapseen liittyvistä hammasasioista. Jos haluaa itse käydä suuhygienistillä, niin siihen on varattava oma aika.Meillä on kyllä täällä ollu tuo varsinainen lapsen hammas käynti vasta kun laps on synty ja olis jo ehkä hampaita eli noin 8-10kk iässä.
Tuo odotusajan hammas käynti liittyy siihen et jos suussa on tulehdus, reikiä yms. Niin ne voi aiheuttaa ongelmia, kun se tulehdus voi levitä sieltä suusta esim. Selkärankaan.
Terveisin hammashoitajan tytär :)
Suositellaan toki hoitajalla käyntiä ja tarkastusta. Vauvan kanssa onneksi pääsee suuhygienistille kun vauva on 4kk. Pitäis kyllä varata nyt itelle aikaa, viisaudenhammas vähän vaivaa
(joka on tosi outoa, koska mulle ei viisureita pitänyt koskaan tulla! Röntgenit otettiin joskus 90-luvulla, ja siinä ei näkynyt mitään! Samoin kun mulle ei tule koskaan kaikkia rautahampaita, vauvojen hampaat vielä osittain suussa Mulla ei ollu ilmanen suuhygienistiaika leppävaarassa kun esikoista odotin.. Toki hän oli niin hätänen että aika oli vasta syntymän jälkeen (synty 2kk etuajassa) mutta jouduin maksamaan kuitenkin ite. Mut sellanen läynti ois vissii ollu ilmanen missä vauvan hampaiden hoidosta ois puhuttu mut ei tehty mitn..Espoossa oli ilmainen suuhygienisti (ihan putsaus myös) ekaa odottaville. Kuntakohtaista vaihtelua aika paljon siis....
Mulla espoossa, juttelukäynti suuhygienistin kanssa ilmainen, mutta maksoi normaali käynnin verran kun pyysin samalla tarkistamaan hampaat. :)Espoossa oli ilmainen suuhygienisti (ihan putsaus myös) ekaa odottaville. Kuntakohtaista vaihtelua aika paljon siis....
Juu siis ois meilläki se juttelu ollu ilmanen mut tosiaan makso kun tarkisti..Mulla espoossa, juttelukäynti suuhygienistin kanssa ilmainen, mutta maksoi normaali käynnin verran kun pyysin samalla tarkistamaan hampaat. :)