Esikoisen odottajan ekat liikkeet?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja basura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

basura

Puuhakas puhuja
En löytänyt aihetta enkä ilmeisesti tota hakua oikein osaa käyttää niin täytyy taas avata uus keskustelu. Kertokaahan jos tämmönen jollain nimellä jo täällä on. [:)]

Niin pohdin vain että milloin olette ekaa kertaa ensimmäistä tehdessänne tuntenut liikkeet ja miltä ne ovat tuntuneet? Ite nyt meen rv 18+1 ja oon jo pari viikkoo yrittänyt vaikka kuinka maata hiljaa paikallaan ja kuunneella että mitähän siellä tuntuisi mutta en tunne kertakaikkiaan mitään. Yleensä sentään joku suoli on mutkalla että se pulputtaa mutta ei semmonenkaan pulputus osu kohdalle koskaan kun kuuntelen että sitä voisi epätoivoisena luulla vauvaksi.

Äippäpolilla kyllä sanoivat että siinä rv20 alkaisi tuntumaan mutta sitten taas monet muut ovat jo mua paljon aikaisemmin (juu en tietenkään vertaa olojani muihin odottajiin [:D]) jotain tunteneet ja vau:n tän viikon kohalla sanotaan että tällä viikolla vauva on jo niin vahva että potkut pitäisi tuntua..ja neuvola kirjassa sama ensi viikolla. Mutta luulis sieltä nyt jotain hipaisuja edes tuntuvan vähän aikaisemmin varsinkin kun joka kerta kun ollaan ultrattu tai sykettä kuunneltu niin kaveri on niin vilkas ettei perässä pysy! Ja oon eri kellon aikaankin niitä kuunnellut, tosin en 5min kauenpaa jaksa paikoillani makoilla mutta edes jotain ois kiva tuntea...snif..

Ekat liikkeet tunsin tuossa pääsiäisen tienoilla, eli rv 16 tienoilla, en enää muista tarkalleen. Liikkeiden tuteniseen vaikuttaa myös tuo istukan sijainti. Jos se on edessä, niin silloin ei ilmeisesti tunne niin helposti. Ja minulla ainakin ekat liikkeet oli niin pienoisia hipauksia, että olisin voinut luulla niitä myös mahan toiminnaksi. Tai ihan ensimmäisen kerran tunsin itseasiassa rv 12 pienen pienen pulputuksen, vähän niin kuin olisi pieni kuplavana mahassa mennyt. Sen jälkeen oli hiljaista tuonne pääsiäiseen saakka.

Oletko kokeillut jouda lasillista sokeripitoista mehua ja sitten mennä pitkälleen? Tuo saattaa herättaa vauvan liikkumaan ainakin näin loppuraskaudesta. Siinä menee tietenkin hetki, ennen kuin mitään lakaa tapahtumaan.

Niin, esikoista odottelen ja nyt menossa rv 34+4.

Varmaan just tolla 18+ viikolla tunsin ekat potkut, aika hentosia mutta selkeästi tunnistin ne potkuiksi ja sillon alkuun ehkä yks kaks kertaa päivässä. Siitä sitten ovat voimistuneet ja sen myötä tuntemukset lisääntyneet. Paljon tuntuu joka päivä ja nyt viikkoja 22+. Näkyy ja tuntuu myös ulkoapäin, mikä yllättikin kovasti mutta mukavasti :) Kyllä ne sieltä sullekin tulee aikanaan ja varmasti ihan pian! Useimmilla varmaan viim. 20+ viikolla tuntuu ekan kerran, kuten sulle oli "lupailtu". Missäs sulla on istukka, onko vielä sanottu? Jos se on etuseinällä niin se vaimentaa noita liikketä ja tunteminen menee vähän pidemmälle.

en tiedä tarkalleen kun rakenne ultra vasta kuun lopussa mutta kuulemma ainakin ihan lähellä kohdunsuuta? Oli alussa vuotoja niin selittivät sen sillä. Nyt vissiin noussut pois sieltä kun ei ole enää ollut vuotoja. Että onko se nyt sitten missä tuolla, ei tuo anatomia oppi oo ihan parhaasta päästä [:D]

Tänään join mehua ja kävin pitkäkseni mut ei..kohta pitää taas soittaa neuvolaan ja itkee kun "kaikki muut paitsi minä". Jos nyt tässä vaikka viikon verran oottelis josko se tuntuisi..kun ei tuo mahakaan vielä kauhean iso ole niin on vaan aina jonkin näköinen pelko persiissä että ei siellä enää kasveta..sit sais vähän luottoa tähän hommaan kun tuntisi edes jotain..phyy..snif.. Voikohan siihen vaikuttaa hoikkuus (tai tässä tapauksessa ei niin kovin hoikka..kröh..) että tuntuu paremmin jos on vähän vähemmän tätä omaa massaa?

Mulla tuntui myös rv 16 ekat potkut. En ensin ollut edes uskoa, että ne tosiaan on vauvan liikkeitä, mutta kun ne tuntu joka ilta kun kävin makuulle ni pakkohan se oli uskoa. Ite olen aika lyhyt, mut en kuitenkaan hoikka ole ollut, vaikka paino on kyllä laskenu pari kiloa lähtöpainosta, mutta mulla on istukka ihan takana.
Kyllä ne potkut sieltä tulee vielä, kun kaverillakin meni pitkälle yli viikon 20 ennenku mitään tuntu, kun sillä on istukka edessä, mut nyt jo tuntuu [:)]
Itellä pikkunen tykkää nyt jo liikkua niin paljon kun istun töissä, että joudun koko aika ravaamaan vessassa, se ei kyllä niin hauskaa ole [:)]

Mulla on istukka tuossa navan kohdalla, eli vatsan puolella. Varmaksi tunsin liikkeet rv 22, silloinkin vaan harvoin. Edelleen liikkeet tuntuu pääasiassa oikealla ylävatsalla ja vasemmalla alavatsalla. Navan seutuvilla en tunne kuin joskus jotakin pientä hipsuttelua. Aika tarkkaan liikkeet tuntui alkuun siltä, kun pikkuinen sintti olisi pyristellyt masussa, sellainen pikkuinen pehmeä pyörre. Nyt ehkä n. kuukauden verran rv.30 alkaen liikkeet ollu välillä jopa vähän kivuliaitakin.

Mies tunsi liikkeet vasta n. rv 25, jos just silloin sattui sopivasti mahaa koittamaan. Yleensä vaavi rauhoittui heti, jos mies laitto käden vatsalle. Vasta yli 30 viikoilla mies on saanut kunnolla tuntea liikkeet.

Edit. Nykyään toki näen, kun vauva liikkuu, kun koko maha tärisee ja heiluu+ välillä kantapää näkyy ihan selvästi, kun vauva venyttelee. Mutta istukan kohdalla en tunne siis liikkeitä.

Hei!!

Itse ihan normaalipainoinen.
Esikoinen tuntui rv 20+
Kakkonen tuntui rv 16+
Nyt nämä kolmonen ja nelonen rv 13, ovat vierekkäin

Mä tunnen aina sen jälkeen kuin oon syönyt tai juonut jotain, niin vähän ajan päästä pienen potkun vatsassa. Vauveli kiittää ruuasta. :-)

Ekan kerran aloin tuntua pieniä hentoja raapaisuja viikolla 15 kun makasin hiljaa paikallaan. Sillon en vielä ollut satavarma, että se oli vauveli, mut nyt uskon, et oli.

No tänään kun oon taas pitkin päivää makoillut (mitä sitä kesälomalla muutakaan tekis [:D]) niin voisin jopa kuvitella et tunsin pari sellasta selkeetä ja sit pari sellasta että saatoi myös kuvitella, ku ne tulee ja menee niin nopeesti ohi niin ei kerkee anaalysoida tuntemuksia. Vähä niinku joku pikkiriikkinen ilma pallo ois tössänny ala mahaa sisältä päin.. Mut nyt sentään tunsin jotain! Et vaikka oiskin suolen tanssia niin tunsin sentään sen kun oon jo pohtinu onko mulla elimiäkään enää ollenkaan kun on ollut maha niin paikoillaan [:D]

Takaisin