Eroon hankinnoista

Tutit, muuta ei tuu mieleen.
 
Meillä on otettu liikaa vaatetta vastaan (ei olla ostettu). Sit on yks tuttipullo mikä ei oo ollu ainakaan vielä kun1-2 krt käytössä, että aika turha ostos se on ollut.
 
Me ei olla oikeastaan mitään turhaa hankittu eikä omistetakaan, mutta jos nyt pitäisi turhakkeet sanoa niin tuttipullot ja rintapumppu! Ne jäivät kokonaan käyttämättä. Mutta eiväthän nyt sinällään oo turhat hankinnat kun ei voitu tietää tulevatko käyttöön ilman kokeilua.
 
Tähän on pakko sanoa että mua on aika monesti viimeisen parin kuukauden aikana harmittanut etten ostanu kunnon rintapumppu (sähkökäyttöistä) heti alussa, ja nyt en oo enää raaskinut ostaa. Noh, seuraavalla kierroksella katson valmiiksi millaisen ostan ja sitten tilaan sellasen heti jos näyttää siltä että pitää pumpata imetyksen lisäksi. Ja unipesä on kyllä toinen minkä vois hommata. Mitä muilla on tullu mieleen sellasta että mitä ois pitänyt hankkia?
 
Mä voitin esikon aikaa vau:lta rintapumpun, sillo oli kovalla käytöllä mut nyt jäi käyttämättä. Ehkä pitää kuitenki vielä säästää jos joskus iltatähti saapuis :D
 
Mä kun olen pumpannut alusta saakka kaikki maidot pirrelle, niin sähköpumppu on ollut todella tarpeellinen. Sain tenniskyynerpään hinkuttessani käsipumpulla muutaman kuukauden. Ei ole vieläkään parantunut käsi kunnolla.

Mulla ei kyllä tule mieleen mitä on jäänyt hankkimatta ja sitä olis kaivannut. Sitterin meinasin ostaa, mutta onneksi ostanut.
 
Me ruvettiin kanssa tekemään hankintoja vasta siinä vaiheessa kun niitä tarvitsi (sänkyä, hoitopöytää ja rattaita lukuunottamatta) ja sen takia turhakkeita ei oikeestaan oo kertynyt. Toi valtava kylpyammehirviö on oikeestaan ainoa, ja sekin oli miehen heräteostos kun löysi facekirpparilta. Muutama lahjaksi saatu arvokas mekko harmittaa, kun niitä on ehtinyt käyttämään vaan kerran ennen kun jäivät pieniksi. Tuttipulloja kanssa saatiin jostain ja ne on avaamattomina paketeissaan odottamassa lähtöä hyväntekeväisyyteen, parin kakkoskoon vaippapaketin kanssa kun mies niitä joskus hamstrasi alesta, vaikka tyttö hädin tuskin mahtui niinhin silloinkaan, mutta ”kun nää oli tarjouksessa”. :rolleyes::grin

Meillä täällä saadaan tosi paljon lahjaksi ja annetaan sitten vastaavasti eteenpäin, tosi vähän on kirppiskulttuuria. Itse oon lempparivaatteita jemmaillut potentiaaliselle pikkukakkoselle ja muut antanut eteenpäin nyt raskaana oleville kavereille.
 
Meillä ei hirveästi ole täysin turhaksi jääneitä juttuja, mutta esim. vaatteita on kyllä ollut enemmän kuin tarpeeksi.

Nyt oon miettinyt vaan jotain juttuja, että olisko pärjännyt ilmankin? Esim leikkimaton käyttöikä jäi aika lyhyeksi, kun n.4kk alkoi kääntymään mahalleen niin ei se matto kaarineen kiinnostanut. Toinen on ammeen kylpytuki. Olihan se oikeasti käytännöllinen muutama kuukautta, mutta nyt vaan tiellä.
Sitterille ja koliikkeinulle ei myöskään ole ollut käyttöä sen jälkeen kun likka alkoi itse liikkua. Onneks niitä ei sentään ostettu itse...

Jälkeen päin tuntuu että aika meni niin äkkiä, mutta olihan noi sillä hetkellä kai oikeasti tarpeen.:rolleyes:
 
Saatiin kylpytuki ilmaiseksi paikalliselta fb-roskalavalta, turhaan haettiin kun se ei edes sitten sopinut meidän ammeeseen, jonka pohja on muotoiltu. Siinä vaiheessa poika alkoi jo muutenkin pysyä istuma-asennossa ainakin osittain.
 
Meillä on vieläkin sitteri ja leikkimatto kovassa käytössä :hilarious:
 
Mä just muuten tuota sitteriä mietin, että laittaisko jo eteen päin, mutta mies sanoi, että ei vielä kannata, kun hänen vanhempi poikansa tykkäs vielä pitkään siinä köllötellä aikoinaan, vaikkei olis oikein mahtunutkaan siihen enää :) Laitoin nyt ens hätään varastoon talteen kuitenkin, vois kyllä kokeilla, miten poika siinä viihtyy, vai viihtyykö enää ollenkaan, kun on vissiin mukavampi tuolla lattialla mennä sinne tänne :)
 
Meillä ei viihdy enää sitterissä kun on oppinut liikkumaan ja muutenkin se vauva-asento myös turvakaukalossa tuntuu ottavan päähän. Saa nähä miten menee kun juhannuksena ajetaan 800km pohjoseen ja sama matka vielä takasinkin sitten.
 
Onhan tuo pitkä matka pohjoiseen, mutta tarpeeksi vaan taukoja, niin eiköhän siitä hyvä tule :)
 
Meillä kanssa samanlainen ajomatka edessä ja myös jännittää miten tyttö jaksaa turvakaukalossa olla. Välillä on ollut reissuja että nukkuu tyytyväisenä koko matkan ja välillä sit taas hermostuu jo muutaman minuutin jälkeen.

Me ei sitteriä hankittu ollenkaan mut leikkimatto on kyllä edelleen kovassa käytössä, nyt kun tyttö yltää niihin roikkuviin leluihin viihtyy siinä jopa paremmin kun pienempänä. :)
 
Meillä on turvakaukalossa aika istuva ja pysty asento nii luulen että vauva viihtyy siinä vaan paremmin kasvaessaan. Tosin, kauaa se ei varmaan voi olla käytössä jos paino tulee vastaan. Mielenkiinnolla odotankin ke neuvolaa että selviää mitat :)
 
Just eilen kävin tutkailemassa seuraavia turvaistuimia ja myyjä sanoi turvakaukalosta että pää ei saa tulla yli. Paino ei ilmaisesti ole niin tärkeä. Meillä on kanssa kuukauden päästä pitkä ajomatka pohjoseen ja ei enää aina meinaa viihtyä turvakaukalossa sen kaltevuuden takia. Siinä vaan menee aikaa, että on sopivan painoinen britaxin 9-25 kilosille tarkoitettuun istuimeen. Mies meinasikin jos kesän vielä menisi tuossa ja kesän jälkeen sitten kateltais seuraavaa.
 
Meillä poika kyllä viihtyy turvakaukalossa, sinne meneminen vaan tuottaa vähän tuskaa, kun ei millään tahtoisi mennä niinkään makaavaan asentoon kuin se turvakaukalo on. Meillä on kyllä ostettuna jo turvaistuin, jonka voisi ottaa jo käyttöön, kun oli 9 kilosta eteen päin, ja voi asentaa selkä menosuuntaan, mutta koitetaan nyt vielä pärjätä turvakaukalolla, vaikka poika sen 9kg ja ylikin jo on. Pituuden puolesta poika kyllä mahtuu siihen kaukaloon edelleen, mutta välillä tosiaan tuntuu, että se leveys ahdistaa poikaa hiukan. Toki nukahtaa yleensä jossain vaiheessa matkaa, jos pidemmälle mennään.
 
Meillä ei viihdytä enää yhtään sitterissä, eikä tasan missään leikkimatolla!
Matonen vaan menee ja kiipeilee, aivan koko ajan! :grin Siis tuo vauhti ja energia on jotain huimaa.. En oikeasti rehellisesti aina jaksaisi olla nostamassa ja perässä. Ja esikoinen kun juoksee ja meuhkaa siinä samalla niin meiltä ei kyllä vauhtia ja vaaratilanteita puutu. :rolleyes:
 
Leikkimatosta saa oivan teltan, kun sen kääntää ylösalaisin! :) Näin meillä poika tuumaa. Ehkä sen voisi laitella eteen päin, tosin sen leikkimaton mukana tulleet lelut on vielä pojalla ahkerassa käytössä. Kun tuo poika ei viihdy selällään enää mitenkään päin, niin on vähän jäänyt sivuun tuo leikkimatto. Ei oikein viihdytä tarpeeksi vaikka siinä olisi lelujakin, kun poika viihtyy mahallaan.
 
Meillä vauva tykkää nyplätä leikkimattoa mahallaan (ainakin vielä), kun siinä on eläinten kuvia ja rapisevia juttuja. Joku äänikin siitä taitaa kuulua kun painaa oikeasta kohdasta :)
 
Takaisin
Top