erikoisruokavaliot

Haukikanto

Seurustelun sensei
Joulukuun äidit 2019
Kesäkuiset 2022
Onko teillä mitään erikoisruokavalioita ja oletteko saaneet niihin millaisia ohjeita? Esim. kala-allergia?
 
Neuvola on vasta 8.8. mutta otin yhteyttä Mehiläisen lääkäriin ja kysyin neuvoa, mitä teen kun minulla on n. 20 anafylaksian aiheuttavaa ruoka-aine allergiaa että jos se paha kala tai persilja tai paprika jostain eksyy ruokaani. Normaalisti otan suun limakalvoturvotuksiin ja lieviin hengenahdistuksiin Medrolia ja sit tosi pahoja kohtauksia varten mulla on Epipen, mutta kumpaakaan en saa nyt käyttää. Jos setiritsiinistä ei ole apua, niin se on hakeuduttava aina päivystykseen jossa tilanne arvioidaan. En nyt tiedä tajusko tuo lääkäri, että en välttämättä selviä hengissä niin pitkään.

Sain ohjeeksi vältellä kaikenlaisia tilanteita, joissa voisin allergia kohtauksen saada. Eli ei uusia ravintoloita kokeiltavaksi tässä vaiheessa ja töissä käytän jatkuvasti hansikkaita, ettei sushibuffan kalaisat kolikot koidu taas kohtalokseni.
 
Kiitos kun jaoit tämän. Toivottavasti ei tule vaarallisia tilanteita sulle(teille)!!! Kun sitä kalaa nyt niin jokapaikassa neuvotaan syömään useita kertoja viikossa (ei sovi kaikille...), niin millä korvaat sen?
 
Ihan hyvin olen pärjännyt ilman kalaa koko elämäni. D-vitamiinia olen napsinut teini-ikäisestä lähtien, muita lisäravinteita en ole ottanut kunnes nyt vaihdoin D-vitskut tuohon Multitabsin Raskaus - malliin. Olen pyrkinyt syömään monipuolisesti ruokarajoitteeni huomioiden. Ei ole koskaan ollut lekureilla mitään huomauttamista veriarvoissa tms.
 
Takaisin
Top