Era-tutkimus, kokemuksia?

M

Miira M.

Vieras
Onko teille tehty ERA-tutkimusta? Millaisia kokemuksia? Oliko testistä apua?

Itselleni tehtiin Era ja tulokseksi tuli, että kohdun vastaanoton aikaikkuna on päivän myöhemmin kuin normaalisti. Seuraava siirto tehdään siis 6. päivänä Terolutien syönnin aloittamisesta. Itselläni on takana muutama epäonnistunut siirto, eli toivotaan, että tästä olisi apua. Auttoiko siirtopäivän muuttaminen teitä plussaamaan?
 
Mulle tehtiin era toukokuussa. Ja mulla sama tulos kuin sulla eli aikaikkuna vuorokauden myöhemmin kuin normaalisti. Meillä oli yksi alkio enää pakkasessa tuon jälkeen ja siitä ei ikävä kyllä raskaus alkanut vaikka siirrettiin oikeassa kohdassa. Mutta syksyllä jatketaan taas hoitoja ja sit toivottavasti saadaan lisää siirrettävää. Mielenkiinnolla jään kuitenkin seuraamaan olisiko muilla positiivisia kokemuksia eran jälkeisistä siirrosta :)
 
Mulle tehtiin Era-tutkimus viime lokakuussa kuuden tuloksettoman alkion siirron jälkeen. Tulos oli normaali, joten tavallinen siirtoajan kohta kävi minulle. Marraskuussa sitten siirrettiin alkio, joka tarttui matkaan mukaan ja nyt menossa rv 34+3 :happy: Ajattelen, että vaikka siirtoajan kohta pysyikin samana niin kohdun raapaisusta varmasti joku hyöty oli. Aiemmin siirroista tuli pelkkää negaa.
 
Me tehtiin era ennen ensimmäistä siirtoa. Meillä tilanne jonka takia vähemmän siirtokelpoisia ja alkiodiagnostiikka käytössä ja haluttiin olla varmoja että alkiot siirretään oikeaan aikaan. Tulos oli normaali aikaikkuna.

Meillä raskaus alkoi ensimmäisestä siirrosta. Nyt 11+3.
Mutta tästä ei välttämättä pysty päättelemään ihan hirveästi erasta koska meillä pelkästään miehestä johtuva lapsettomuus (tai mistä sitä mun vioista tietää kun mulla ei luomu mahdollisuutta koskaan ole ollut) ja alkio oli etukäteen terveeksi todettu eli mahdollisuudet oli aika hyvät jo lähtökohtaisesti. Silti olen tosi tyytyväinen että era tehtiin koska siinähän tulee kuitenkin aika tarkkaan se paras siirtoaika ja uskon että sillä on merkitystä verrattuna siihen että siirretään pelkän ovisplussan mukaan. Mulla oli siis letrot ja ovitrelle irroituspiikkinä + lugesteron. Tosin itse passissa letrot jäi pois koska ne rupes enemmän sekoittamaan kuin auttamaan.
 
Kiitos vastauksista! Yllättävän nopeasti tuli näinkin monta vastausta, vaikka olen ymmärtänyt, että Era-testejä on tehty Suomessa kuitenkin vasta joitain satoja.

Mielelläni kuulen lisää kokemuksia
 
Me tehtiin ERA tutkimus jo ensimmäisen epäonnistuneen ivf n jälkeen ja vastauksena oli, että pitäis siirtää 1 päivä myöhemmin. Tosin ensimmäisen ivf hoidon tuoresiirrosta saatiin plussa, joka tosin meni jo varhain kesken, mutta alkoi ” väärällä ” ajoituksella.
ERA lla tehty ivf ja pakastesiirto toi toisen plussan, mutta ikävä kyllä se meni myös varhain kesken. Nyt tehty tuoresiirto ja plussa siitä, toivottavasti menee loppuun asti ☺️
Eli mulla ehkä hitusen on epävarmat tuntemukset ERAn suhteen kun on saatu raskaus alkamaan tuoresiirroista, vaikka testin mukaan vuorokautta myöhemmin olisi optimaalinen siirtohetki!
 
Takaisin
Top